Zachráněná a oživená klasická Jawa 350/634-5 z roku 1978. Vyrobená 100 let po narození Františka Janečka, zakladatele společnosti jawa. Teď je v originálním stavu , poté co " domácí kutil " před lety v rámci inovace vytvořil vzhled 350/638. :-
Výška jezdce: 183 cm
První dojmy - Stara klasika, ktera padne do ruky každému
Recenze
Jawa 350/634-5 rok výroby 1978
Technické údaje:
Motor : dvoudobý, vzduchem chlazený
Počet válců 2
Vrtání : 58mm
Zdvih : 65mm
Obsah válců : 343,47
Kompresní poměr 9,2:1
Zapalování dynamobaterivé
Maximální výkon motoru 14,7kW - 87/s (22k / 5250 ot/min)
Obsah nádrže paliva 17l (rezerva 2,5l)
Maximální rychlost(vsedě/vleže) 110/120 km/hod
Maximální stoupavost
(1. převodový stupeň, plné zatížení) 35%
Rozměry motocyklu:
Délka 2080mm
Výška 1065mm
Šířka 710mm
Vlastní hmotnost 160kg
Pohotovostní hmotnost 173kg
Užitečný náklad 180kg
Maximální zatížení
Přední osa 110kg
Zadní osa 243kg
Primární převod : Řetezem 2 x 9, 525 x 4,77 - 66 článků, uzavřený
Sekundární převod : 1 x 12,7 x 7,75 - 128 článků, vč. spojovacího
Celkové převody:
1. stupeň 1 : 14,82
2. stupeň 1 : 8,8
3. stupeň 1 : 6,24
4. stupeň 1 : 4,68
Čelisťové brzdy : 160mm/35mm, přední dvouklíčová
Zdvih přední vidlice : 150mm
Zdvih zadního pérování : 90mm
Karburátor : 2926SBDb
Kola - rozměry ráfků:
Přední : 2,15B x 18"
Zadní : 2,15B x 18"
Rozměry pneumatik:
Přední : 3,25 x 18"
Zadní : 3,50 x 18"
Olejová naplň je 1,2 l
Jmenovitý výkon dynama je 75W, napětí 6V
Pojistka 15A
Poloha klíčku:
Poloha Zasunut do 1/2 Zasunut celý
0 Zapnuto: houkačky Zapnuto: zapalování, blinkry
1 Vypnuto: Zapalování, blinkry
Zapnuto: parkovačky, koncové sv Zapnuto:zapalování, parkovačky,blinkry
2 Vyp.: zapalování, blinkry
Zap.: hlavní, parkovací, koncové světlo Zapnuto:Všechno
Zapalovací svíčky:
PAL - N8R (ev. N9R)
BOSCH W240 Tl ,Champion L-83
V zimě možno použít PAL N7R
Bosch W 175Tl ,Champion L-88
Žárovky:
dvouvláknová 6V/35W, parkovací 6V/4W, koncové světlo 6V/5W, brzdové světlo 5V/15W, blinkry 6V/15W (21W)kontrolní žárovky osvětlení tachometru a otáčkoměru 6V/2W
Benzín:
Po záběhu benzin oktanové číslo 90-93 + olej M2T v poměru 1:33.
Trvalá, tzn. dálniční rychlost je 105 km/hod
Startování motoru:
Naprázdno 2x prošlápnout startovací páku.
Motor lze startovat i při zařazené rychlosti (nutno zmáčnout spojku).
Motor nechte chvíli zahřát v nízkých otáčkách (vysoké otáčky studenému motoru skodí).
Má-li motor snahu zhasínat a nejde do otáček, doporučujeme jej naklonit na levou stranu, aby došlo ke snížení hladiny paliva v karburátoru a tím k odstranění přehlcení.
Neutrál:
Je mezi 1 a 2 a mezi 3 a 4. Kontrolní žárovka svítí pouze při neurálu mezi 1 a 2.
Nenechavat dele zapnute zapalovani. Nenechavejte bezet motor ve vysokych otackach na miste (neni chlazen).
28. Září 2012
14.dubna 2012
První projížďka

1.dubna 2012
Motorka je kompletní v garaži, připravená na sezonu. Už jen to hezké počasí k ježdění.


31.března 2012
Motor znovu v hromadě, leti jako z praku, řadí všechny kvalty, ale zase pro změnu klouže spojka

28.března 2012
Motorka je v komplet stavu. První testovací jízda a je znova problém s převodovkou. Závada kuli které jsem motor půlil nebyla odstraněná. Takže znovu. Se sousedem jsme dali hlavy dohromady a po sundaní spojkového koše jsme zjistili, že vidlička vyjíždí z kolečka. Pote jsme motor rozpůlili a zjistili, že tyčka vidliček je ohnuta a tím se vylomila a ubrousila vidlička.

3.března 2012
Jawa začína mít svůj zvhled, jaký měla když byla vyrobena. Zahájil jsem poslední část renovace, kompletování motorky. Zjistil jsem ale, že jsem zapoměl jestě nalakovat plech zadních stupaček a kloub na zrcátkách. To bude už vše.
26.února 2012
Nasadil jsem nádrž na rám a zjistil jsem, že nemám mezikus z gumy co se vkládá mezi nádrž a rám. Pravděpodobně ho budu muset vyrobit, protože nikdo z dodavatelů nahradnich dílu ho nemá.
22.února 2012
Přeleštit chrom a může se nasadit na rám.
22.února 2012
Zahájil jsem poslední fázi - nástřík vrchní barvy kastlíků a nádrže.


20.února 2012
Horkovzduškou a ocel. kartáčem na vrtačce odstraněno několik vrstev barvy až na plech a proveden prozatím nástřik základem a plníčem. Přebroušeno pod vodou a připraveno na vrchní barvu.
Broušeno vybrační bruskou do rovných ploch. Nerovnost porovnaná tmelem.
29.ledna 2012
Postupně jsem se zbavoval dílů, motorky které neměly s 634 nic společného a nakupoval díly, které měla když byla sestavena na lince v městě Týnec na Sázavou.
Veškeré díly byly zbaveny starého laku, nanesena základní barva, plnič a vrchní barva. Sedlo koupené, které bylo napadeno domácím kutilem, uříznutý spodní zadní roh molitanu. Přilepen a doplněn chybějící díl. Spodní plech ohnuty od kutila domácího, vyrovnán a zavařen. Potáhnutí sedla koženkou jsem zaúkoloval šikovného sedláře, se kterým mám dobrou zkušenost. Je to také motorkář, takže se mu moc vysvětlovat nemusí. Ještě olakovat nádrž a kastlíky a dokompletovat.
2.říjen 2011
Motorka byla kompletně rozebrána, včetně motoru, kde byl problém s vypadávající 3. Ohnutá vidlička. Dále jsem vyměnil několik lamel spojky, které už nevypadaly moc vábně. Dále válce a písty. Následná montáž a nová těsnění proti inkontinenci. Zahájil jsem renovaci opískováním rámu. Postupně dalších součástí, které vrátí motocyklu původní vzhled.



20.května 2011
Jawa 350/634-5 s doplňkama z 638. Na podobné jsem začínal jezdit dva roky před vojnou v roce 1986. Před odchodem sloužit vlasti jsem jí prodal. Po více jak dvaceti letech jsem znova koupil Jawku. Je to srdcovka. Dneska není problém koupit japonce, ale Jawa to je motocykl s dlouholetou tradicí. Je to legenda stejně jako HD pro američany, jen s tím rozdílem že stát výrobu americké legendy podržel a v ČR potopil. Nikdy nevíš, jestli dojedeš, jestli nebudeš muset cestou opravovat.

Výrobní závod JAWA Týnec nad Sázavou - zde se zastavil čas. Někteří budou oponovat že už v 70. letech.
13.května 2011
Rozhodl jsem si koupit veterána. Výběr padl na Jawu. 634 ještě úpně není veterán protože dílů se dá zatím sehnat celkem dost, ale papírově už je. Za pár let bude veterán jak se patří a možností na renovaci bude čím dál tím míň.

Samozřejmě že se jí pokusím vrátit původní vzhled. Plánuji přestavbu do originálního stavu v zimě 2011/2012
Ahoj, můžu se zeptat na odstín barvy nádrže a kastlíků, ideálně RAL? Našel jsem toto: 8125 šípková červeň, barva Škoda, je to správný odstín? Také mě to čeká...děkuji, Honza
Chválím
Chválím
Carlosi SRDCOVKA. Krásná