PROFIL MOTORKY

Jawa 350/634 (1976)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník Chong
Vloženo 14.2.2020
Aktualizováno 22.8.2020
Zobrazeno 807x
HODNOCENÍ PROFILU OD 2 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 10

Popis motorky


Jawa 634-633 rok výroby 1976, dotažená zpět z Litvy a nyní na bílých značkách. Renovace probíhala 03/2020 až 07/2020.

Více fotografii

Výška jezdce: 180 cm

První dojmy - Taková chudinka, ale má víceméně všechno a je jasný že na ní bude hromady práce. Před lety jsem dělal kamarádovi z vraku 634 r.v 1974 motorku do fabrikového stavu. Nakonec se tak povedla, že jsem si jí holt také pořídil. nyní jsem na začátku a začala polykat hromady peněz. Na konci ale bude v exportní červeno-černé kombinaci. Tak s ní snad v nějakém základním zrenovovaném stavu stihnu letošní sezonu

Recenze

Zkušenosti zatím žádné, čeká na renovaci. Nicméně jezdil jsem 634ku z roku 1974 a bylo fajnové jak měla oproti panelce tužší rám o slzu větší výkon a neoriginálně i policajta. Je o něco těžší, ale sice ne o tolik, pocitově se zdá že to je o hodně víc. Pro mě bude na Jawě novinkou dvouklíčová brzda vepředu. Mezitím co na ní dělám už jsem zahodil přední kluzáky a nebyl jsem daleko zahodit i buben před vyplétáním kola. Nejen tady v čechách žijí opraváři-šílenci... nechápu co koho vede k tomu pomlátit kluzák kladivem, nebo zajistit ložidko v díře bubnu zatemováním hliníkového okraje díry. Zadní trubky sedla půjdou nové, trubka je omlácená od kladiva a vlní se jak had.. nechápu proč to kdo udělal, nešlo o klasické "zvednutí sedla". Věřím že podobných pokladů na motorce najdu víc.. ale taková je holt realita a na druhou stranu, kdyby bylo snadné renovovat, dělal by to každej :). Tato míří na červeno černé exportní provedení. Jinak takhle domrvenou motorku jsem ještě nedělal... např. vyvrtané díry do karteru pod košem k vaně karburátoru, ucpané šroubkem s maticí. Roztržený závit vypoušťáku, zřejmě použili konusový šroub. Žebra válců vylámaná, zohybaná žebra karteru. Kyvka vyvložkovaná místo metalopastem, tak hliníkovým plechem, takže byla kouslá a nešla rozebrat. Dolní brýle nahoře zavařené a dále nepoužitelné. Trubky kluzáků poťukané kladivem, gufero by po nich teklo tak šly pryč, kebule světla převrtaná a plastem opravovaná. Nešlo opravit, vylepeno, vykytováno a přestříkáno. Nebylo zbytí. Blinkry dobité a tyčky nahrazené závitovou tyčí, sedlo plech na den opravy, vydřenej molitan a potah na 638. Úplně zničenej airbox, poslepovanej, poletovanej, díry na šrouby polámaný a šrouby zatočený do jinejch nálitků. Karburátor nejen že ohlej, ale taky jedno uchu napůl ulomený. Motor, válce a karburátor utěsněnej transparentním silikonem, asi na sprchový kouty . Hlavní stojan s uraženou patkou na našlápnutí, policajt navařenej úplně jinam, proto motorka div nepřepadla na policajtovi. Rotor dynama pomlácenej od kladiva. Naštěsí rotor přežil. Pimární kolo utažené takovou silou, že jsem ho musel rozříznout aby šlo dolu (málem jsme zničil dva stahováky). Spojkovej koš byl osově hozenej asi o 3mm, takže primární řetěz ožvejkal z boku zuby koše. Sekundární kolečko dojeté do bezvědomí. Tachometr přepertlovanej, protože se maníkům uvolnili šroubky stupnice, tak jí utáhli širokým šroubovákem, čímž zmrvili stupnici a při zapertolovávání jim praklo sklo (oprava mi vyrazila dech... okolo 3000kč). Víčka vejfků zavařená, takže nejdou rozebrat, jinými slovy dám nové vejfuky. A spousty a spousty prasečin, na které jsem raději už zapomněl a mnohdy ani nenafotil... Nicméně prvotní dojem že je to komplet a že se dají nové chromy a zbytek se zrenovuje vzal za své. Když tak přemejšlím co všechno zbylo z původní mtorky, tak toho vlastně moc není :) . Rám, bubny a štít dvojpáky, horní brýle, řídítka (vyměním časem, zohybané, rozvrtané a chrom nicmoc), blok motoru s víky, převodovka, spojkový mechanismus, klika, hlavy válců, blatníky a filtrbox (ze zoufalství jinak by letěl taky). Mimochodem hlavy jsem čistil mezi posledníma věcma a hodně mě pobavilo, že než vyčistit hlavy, existuje varinata, že přes všechnu špínu a bahno se to jen stříkne stříbřenkou a "hlavy jsou jak nové" . Dnes (15.7.2020) najeto prvních 10km a jen si vrněla. Budu řešit dětské nemoci, jako třeba nepadnoucí repliky kolen a díky tomu hromadu problémů startovačkou počínaje a policajtem konče. Náhon tachometru nanahání jak by měl, vzduchovej filtr nepasuje (je vyšší asi o 5mm) a jak netěsní filtrbox, protože ho nedoáhnu, tak než seženu jiný, musím si odpustit jízdu v dešti abych filtr nepromáčel. Ale v podstatě jí začíná sezona. Chytá na drc, což je pěkný, kor s tou rusky naohybanou startpákou, která se mi teď s ohledem na potíže s koleny docela šikla :) . Přikládám časosběrné video z renovace Dnes (22.8.2020) najeto okolo tachometrovejch 1500km. Což se nakonec ukázalo jako veliký klam. Nesouhlas mezi rychlostí tacho a rychlostí jak je vidí rychloměry v obcích bych nebral ani tak vážně jako že se dost rozcházely délky vejletů proti tacho. Poměr byl konstantní jak v rychlosti tak délce km, tak jsem popátral a zjistil že moje moto má podle všeho 14ti z šnek náhonu tachometru, tedy pro sajdu, ale osazená byla a je jako solo moto 18z sekundárem. Tedy abych na tom prťavém tachometru viděl správnou rychlost i najeté kilometry, tak sháním nesehnatelnej 12z šnek náhonu. Jinými slovy jakékoli číslo musím násobit 1,16666 x :), tedy k dnešnímu dni nějakejch 1800km. Starpáka stačila ze 640ky. Ale k dětským nemocem. Unikal olej z levé šavle. Ukázalo se že matice je zmetek, kdy při větším dotažení "přetekl" O kroužek těsnění závitu ke kluzáku a zablokoval pohyb. Sehnal jsem jinou matici. Druhovýroba, kolikrát bych brečel... Největší obtíže jsem měl s elektroinstalací. Motorku jsem osadil průmyslově vyrobeným snímačem pro motorová vozidla a připojil k DC-CDI vlastní konstrukce, které máme odzkoušené na desitkách tisíc kilometrů na různých strojích po delší dobu jak 10let. NA této motorce mi shořely tři snímače a čtyři zapalování, a tak abych mohl jezdit šla zpět do motorky kladívka. Závada elektroinstalace ukazuje na regulátor AEV, který musí do soustavy posílat špičky vyšší jak 30V (katalogové maximum HALL snímače HME301). Nepomohly ani dodatečné úpravy proti zablokování jehel v napájení. Další pravěpodobnou možností je nekvalitní patice pojistky. Zjistil jsem že se mohlo stávat že ztrácela kontakt na nožovou pojistku k akumulátoru. Potom by během jízdy mohla nastávat situace, kdy v soustavě není připojen akumulátor a to by vysvětlovalo ty rušivé špičky, co oddělávali elektroniku. Tedy zase "pěkná" čínská pojistková patice... Motoricky je to ale úplně super, motor si předě jak kočička. Překvapením bylo, že mi často šlo špatně řadit z 2 na 3 stupeň. Obával jsem se že jsem složil převodovku příliš těsně na 3kovém stupni. Nakonec se ale ukázalo, že pružinka aretace řadící páky pro dolní polohu je prostě jen příliš měkká, než aby po zařazení 2. stupně vrátila řadičku do neutrální polohy. Zatím vždycky po dvojce "poddloubnu" nohou řadičku aby šla 3ka. Ale smutným faktem je, že se jedná o nový řadící automatu s dodanými novými pružinkami, ale přesto minimálně tu dolní pružinku budu nucen vyměnit... ano druhovýroba... a to nemluvě o tom, že jsem musel ze starého automatu přehodit vodítko tyčky, protože nějakej mamlas ve výrobě ho špatně svrtal (viz. foto ve videu)... Ale přes tyto potíže jsem jízdními vlastnostmi mile překvapen. Je vidět generační posun oproti kývačkám a panelkám. U podvozku mě to ani tak nepřekvapilo, jako u dynamických vlastností motoru a přitom se jedná evolučně o totožný motor.

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Targus
Targus napsal 21.02.20 v 20:14 10b.

Doufám, že sem přihodíš po laku nová fota. Potřebuju inspiraci!!!

Čadil
Čadil napsal 15.02.20 v 17:37 10b.

Více komentářů



TOPlist