renocar_duben



PROFIL MOTORKY

Kentoya Zoom 50 4T (2008)

Neaktivní Profil uživatele

Vlastník fleet.admiral
Vloženo 14.3.2011
Aktualizováno 15.3.2011
Zobrazeno 2 971x
HODNOCENÍ PROFILU OD 0 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 0

Popis motorky


X-plorer Speedy - klasická variace na čínské téma, pro mě první jednodenní exkurze do motorizované jedné stopy.

Více fotografii

Výška jezdce: 176 cm

Recenze

Tahle čína, konkrétně X-plorer Speedy, je u nás nejrozšířenější asi pod názvem Kentoya Zoom (taky proto jsem ji tak zařadil). Bez ohledu na jméno jde o jedno a totéž šasi s dvoutaktním nebo čtyřtaktním motorem o objemu 49 cm3.

Značka X-plorer tenhle stroj umístila na chorvatský trh, kde jsem se s ním seznámil během jednoho dne také. A setkání to bylo v pravdě pamětihodné.

Stalo se to v srpnu 2008 na letní dovolené v destinaci Pula-Banjole. Zahnal jsem na chívli obavy a předsudky vůči motorkám a všemu podobnému a rozhodnul jsem se vyzkoušet skútr, na kterém jsem nikdy dřív neseděl, abych prozkoumal okolí hotelu a dostal se na místo, kde je údajně nejčistější (a nejslanější) voda v celém Jaderském moři.

Půjčovné na den stálo v přepočtu asi 1 200 Kč, benzin samozřejmě nebyl v ceně (a s ohledem na pořizovací hodnotu to byla celkem zlodějina). Přibližovadlo ještě zářilo novotou, na tachometru mělo jen 41 km. Jelikož jsem vůbec neměl o skútrech přehled, řekl jsem si, že sáhnu po něm, protože jinak bylo k mání otřískané Piaggio Zipp 50, od pohledu skoro nepojízdné.

První posed byl nejistý, sebedůvěra však přišla během 10 minut a asi za 2 hodiny jsem už "průzkumníka" nutil zdolávat skaliska a útesy Kamenjaku jako horskou kozu. A nemůžu popřít, že mu to šlo dobře, i když kromě mě vezl i mou tehdejší přítelkyni. Odpolední program pak patřil vyjížďce do Puly na zmrzlinu.

Po návratu jsem se nechtěl hned loučit, nechal jsem tak stroj u hotelu přes noc a ráno ještě najezdil, co se dalo. Půjčovné bylo na 24 hodin, toho se muselo využít.

Nádrž jsem vyprázdnil do dna, celkem natočil asi 200 kilometrů, za které jsem musel dotankovat necelých 8 litrů (motor byl 4taktní).

Co stojí za zmínku, je obstojný kufr. Kola byla 10palcová a slušně tlumila nerovnosti, stejně jako dokázala "tancovat" po kamení. Poněkud mi vadilo umístění předního světla na řidítkách.

Jízda v jedné stopě mě tak nadchla, že jsem si po roce skútr nakonec pořídil taky, no a posléze i motorku. Dnes už bych takovou "mašinu" nechtěl ani na pojížďky ve městě, nicméně na první oťukání motorizmem nepolíbených jedinců to není špatná věc.

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.


TOPlist