PROFIL MOTORKY

Moto Guzzi Griso 1100 (2006)

Neaktivní Profil uživatele

Vlastník Kaziválek
Vloženo 1.3.2011
Aktualizováno 1.6.2015
Zobrazeno 7 838x
HODNOCENÍ PROFILU OD 10 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 9.6

Popis motorky


MG Griso 1100, červená perleť na černém podkladu, laďák Mistral-nerez, origo kufry, padák

Více fotografii

První dojmy - viz níže

Motorku bych doporučil pro - Doporučuji klidně i ne zcela zkušeným motorkářům, pokud mají rozum, ale to platí o každém stroji. Musí se počítat z váhou. Na cestování a delší trasy, ale i jen prolétnutí okolo komína je s ní fajn.

Doplňky na motorce - Červená perleť, padáky kolem válců, laďák Mistral, přehraná palivová mapa, kufry MG, tmavý plexi štítek, alarm (funkční, dosud zabalený v krabici)

Recenze

MG Griso koupeno v listopadu 2010, lehce podřené. Nyní již připraveno na sezónu v nestandardních barvách. Červená perleť dle mého úsudku dodává stroji na eleganci. Ve stínu je spíše fiallová až černá a na slunci se třpití červeně. Samolepky GRISO v originál provedení jsou stříbrné, já použil vykřičené žluté, kontrastují s perletí a jsou tak nepřehlédnutelné. Originál výfuk je zaměněn za MISTRAL, i když jsem moc zvažoval HPE. Bohužel cena rozhodla. Také MG je doplněna o padáky a sportovní filtr. Koupil jsem jí i originál kufry, přesto že nejsou moc velké a otvíraní do boku je velice nepraktické z důvodu vysypání obsahu na zem při otevření, vypadají asi nejlépe s dodávaných modelů.
Momentálně jsem se ještě pořádně nesvezl, ale první dojem je slušný, MG ve mě budí respekt a její slušný krouťák jde cítit stále. Preferuji 2V a tento stroj se trochu vymaňuje z jejich řady. Uložení motoru dělá své.

4.3.2011
Dnes jsem jí konečně vytáhl na slunce, té perletě tam mělo být více! Bohužel.

Při rozhodování o koupi nové moto zahrála největší roli jeho cena. Jedna z možností byla Yamaha Bulldog, ale nějak jsem od něj upustil. Další a také tak trochu kompromis byl Triumph Triple, nechtěl jsem totiž 4válec, a Triple je rozumná volba, ale od něj jsem také upustil, jelikož bych se neudržel a tahal hodně za plyn. Pak jsem si vyhlídl Yamaha MT-01 a do té jsem se zamiloval na první pohled, začal jsem se zajímat o vše kolem ní. Chtěl jsem totiž nějaký velký stroj a nic co by jelo zbytečně přes 200. Dokonce mi znalci řekli, že se na něm dá i pěkně sportovat. Byl jsem rozhodnutý, že ji chci. Pokukoval jsem i po V11 Sport, ale nějak se mi do MG nechtělo. Měl jsem vyhlídnutou MT-01 a v tom mi kamarád poslal jeden odkaz na Griso za rozumnou cenu. Asi po týdnu jsme pro ni jeli. Pořád jsem váhal, ale zároveň smiřoval s tím, že ji budu mít když pro ni jedem přes celou republiku. Když jsme dojeli na místo, bylo rozhodnuto, velice pěkný motocykl a když jsem si na něj sedl, veškeré pochybnosti vyšuměly. Jen venku padal sníh a tak jsem jen nastartoval, neprojel se. Po dovozu domů MG delší dobu stála v garáži, byla kosa a venku pořád dost mrzlo.
V garáži se teplota držela stále těsně nad nulou a parkoval jsem tam i auto. Postupně jsem zjišťoval cenu dílů které by se měli vyměnit, shodil řadičku, která měla ulomený šroub co jí držel (na Štěpána jsem se chtěl projet po ulici kde bydlím, ale když jsem nastartoval a zařadil jednotku, řadička spadla a zůstala viset), Šroub nebyl problém vyrobit. V té době to ve mě začalo trochu bublat, zlatí Japonci, díly nejsou problém a ceny jsou příznivé, za to Ital je nedostupný a předražený. MG je spíše designová záležitost. Je to tak trochu o stylu, něco jako Goldwing, také si jej nekoupí každý. Šavle a brzdy jsou trochu lepší, kardan je trochu zmodernizován a rám dostatečně pevný.
Na MG jsem měl krom uraženého dorazu řídítek a ťukance v rámu od brýlí spolu s poškozenou nádrží také poničenou kapotu na druhé straně od převozu do ČR. Ventilové víko na levé straně kde byla MG bouraná bylo dost poškrábané s kousky asfaltu. Víka jsem sundal obě, opískoval a nalakoval. Víka jsou k nepoznání. Jelikož lak byl svépomocí, cena byla jen za něj a barvu, práce nic, ale bohužel nedopadl nejlépe, trochu místy pomeranč a někde potekl. Naštěstí existují leštící pasty, takže nejprve se poteklé místo vezme papírem 2500, pak hrubou a pak jemnou pastou, pak uz to téměř není poznat, po nanesení leštěnky s voskem není poznat nic. Na MG byly další vady, ale ty už rozepisovat nebudu, vyráběl se druhý klíč, čip v něm se musel vyměnit za jiný, manžeta vzadu na kardanu byla roztržená, jedno zrcátko mělo sloupanou stříbrnou vrstvu...
Teď kdybych se rozhodl prodat, tak už asi prodělám. Finance jsou vyčerpány a ještě chci pár věci cca za 10K.

12.3.2011
Téměř polovina března a já ji konečně vytáhl. Je nádherné počasí a všude samozřejmě stojí policajti... Já s francouzskou značkou, bez pojištění...(byl jsem včera na STK abych mohl přihlásit, ale nepustili mě, chyběla odrazka pod značkou, průser! "V pondělí přijeďte s HOMOLOGOVANOU odrazkou a dám vám to") No nic, jedeme opatrně, není moc velký provoz a nemám v plánu pod ní lehat i když to je vlastně má milenka. Rozjezdy byly na křižovatkách dost nejisté, nejsem zvyklý na suchou spojku, kardan a k tomu studená cesta, trochu to se mnou škubalo, hlavně při odbočování, rovně to šlo. Zvuk s výfukem Mistra je celkem pěkný, ale čekal bych něco víc, ovšem jak jsem zatáhl za plyn, zvuk se zcela změnil, dával o sobě vědět.
Dofoukal jsem na benzince gumy a vyjel mimo město na pěknou novou cestu. Jde cítět síla a krouťák, určitě v kopcích a naložená tandemovým baťůžkem nebudu nic pociťovat, ale od 11ky bych čekal asi víc. Po nějaké chvíli jsem vytočil motor a někde nad 5000rpm se to rozjelo víc a šlo to dost poznat, ovšem pořád to není ta šťáva jakou čekám. Nestojím o 250Km/h, ale chci cítět tu sílu při vrtání hrnců 92mm. Už plánuju přehrání palivové mapy a odpojení lambda sondy, pak bude MG vlastně odškrcená a pojede znatelně lépe. Už teď tam mám laďák a sportovní filtr. Skvělý posed, vyhovuje mi, nezvyklé jízdní vlastnosti a ještě další věci jako vzhled... MG je jedno velké překvapení a člověk musí být stále připraven co se stane.
Při podřazování se mnou dost škube do boku. Je to dosti nezvyk. Při naklopení chybí praxe. V malých rychlostech po určitém úhlu se chce skoro vybulit na bok. Tyhle vlastnosti jsou známy asi všem kteří mají těžší stroje, ale ve srovnání s Yamaha Fazer 1000 je to mnohem horší, přestože Fazer je těžší a jel jsem s ním jednou asi 40km, jede se sním lehce i přes jeho výšku. Po bývalé Hondě, mimochodem jeden z nadčasových kusů vyráběných pro USA, velmi nízký, krátký a na tu dobu 184kg s ALu deltaboxem, jsem byl zvyklý s motorkou si hrát, mohl jsem si dovolit klopit až po stupačky v jakékoliv rychlosti, i když už někdy začala klouzat pryč, nikdy mě nezradila, nikdy je 2002-2010 a to jsem jí občas opravdu zkoušel hodně vydráždit.
Abych shrnul první pocity z projížďky, musím říct, že MG Griso je velmi pohodlný stroj spíš pro cestu, velmi příjemně se na něm jede kolem kila a někde přes. Moc mě to neláká vytočit do vysokých a spíše chci poslouchat jen jak přede.

18.3.2011
mám konečně CZ TP a můžu legálně jezdit. Jen se vloudila chybička do TP. Podle úřadu je barva černá, jelikož na STK napsali černá+červená perleť. Přestože je motorka za každého osvětlení červená, snad nebudou žádné problémy v budoucnu, na dopravce lze napsat metalízu, ale perleť ne.

23.3.2011
Malý monolog pro uživatele Nephs viz komentáře:
"Co je Nephs krom názvů asi jedné kapely? Má přezdívka po rozboru-rozkladu znamená "překazit válku" a pokud máš alespoň ZŠ tak bys to měl vědět. Také se o přezdívky druhých nestarám.
5 negativních postřehů po první svezení zmíníš, ale 20 kladů už ne? Co se týče jízdy bez STK, TP nebo obojího, mohu říct, že v mém okolí není snad téměř nikdo, kdo by to alespoň jednou neudělal, myslím motorkáře, ovšem až na ty dokonalé jako Nephs, který mě nezná a soudí. Necháš mě snad zavřít?"

O víkendu už jsem jezdil s STK a CZ TP, samozřejmě i s uzavřenou pojistkou! Tentokrát jsem se projel víc, byla kosa, ale hlavně že se svezu. Moto má jak jsem již napsal pěkný zvuk pod plynem, Na ten tah si musím zvykat, je to jiné 650ccm a 180kg vs. 1100ccm a 230kg, řetěz vs. kardan... Byl jsem zvyklý na živou hračku a teď musím zápasit s dospělou mašinou. Nemám zkušenosti a nechci lehnout, ale mé pocity se pomalu mění k lepšímu. Myslím že po první delší seznamovací projížďce už nebudu chtít měnit.

24.3.2011
V Neděli mi začal téct olej přes gufero kardanu u zadního kola. Po rozboru jsem zjistil, že za to mohla NEpřítelkyně koroze, moto před koupí dlouho stálo a to byl asi následek. Teď je již vyměněno a zatím drží.

26.3.2011
Včera jsem najel cca 200km a z toho necelých 100 v tandemu se ženou, konečně jsem ji taky vyvez. Ideální byla jízda v místech se zatáčkami a použití 5ky a 6ky při pomalé jízdě. Griso není moc stavěné na rychlou jízdu, i když to samozřejmě dovede, mi to vyhovuje pokud MG jen bublá, 7.rychost stále hledám. Na zatáčkovitých cestách jsem si se ženou plně vychutnal krouťák, sice úzké cesty s hromadami štěrku po zimě mě dost znervózňovaly, ale i tak to byla pohoda až na Octávku lepící se na prdel. Za každou zatáčkou jsem jí ujel a ona mě opět dojela. Po včerejší a dnešní projížďce už jsem spokojen. Mé negativní pocity ustupují, ještě seřídit tlumiče na ty naše tankodromy, posunout řídítka a bude to pohádka. Při brždění či akceleraci není nic neobvyklého cítit, tak snad sezóna bude klidná.
MG má najeto 7700km a dělám komplet výměnu olejů, posléze ještě ventily, vstřiky… pak se uvidí jak se bude dál projevovat.

27.3.2011
Nemám nástroj na výměnu olejového filtru, kua, musím někde půjčit. Filtr je schovaný ze spod vany, zapuštěný a není jak jej rukou či kleštěma povolit.

29.3.2011
Ještě že existují e-shopy, filtry vyměněný a můžu jezdit, jen jsem teď shodil svody a leštím, ručně to moc nejde a s vrtačkou která je těžká do ruky také nic moc. Přesto že to jde pomalu, hlavně že jde.

3.4.2011
Dnes jsem s přáteli vyrazil na projíždku, bylo to fajn, až na ty boční cesty na které by se spíš hodilo enduro. Absolvovali jsme krátkou navštěvu slovenska a najeli neco přes 200km. Po návratu jsem ještě navštívil nějaké známé a při cestě už téměř domů mi nečekaně zhaslo srdce mého motocyklu. Žádná chyba která by byla viditelná, budíky nic špatného nesignalizují, veškerá elektrika se zdá OK, al emotor nenaskočí. Volám tedy uživateli Tarsovi, mimochodem díky za radu, jestli by náhodou nevěděl, poradil, že Grisa trpí na upevnění přívodní palivové hadice v nádrži od čerpadla. Po jeho radě, to už byl na cestě mi pomoct a hlavně s nářadím známý. Nádrž vypuštěna, sundána a opravdu, po vytáhnutí čerpadla, byla sesunuta hadička směřující už na výstup. Přes osazení na na výstupu čerpadla a objímce na hadici, sesunula se. Tak jsme ji jen nasunuli, složili a nastartovali, čímž se vada prokázala. Pokud tedy někdo máte Griso, pozor na to, nejspíš jen doma rozeberu a pojistím klasickou stahovací objímkou. Teď jen čekat na další záhadnou závadu. Snad nepříjde nic na cestě neopravitelného.

Léto 2013
Přehrání palivové mapy na střední verzi - Motorka je mnohem klidnější, není divoká, ale ztrácí na cestě svou dynamiku. Při akceleraci je pocit rozjezdu jako s automatem, nebo v tramvaji, můj 2V je pryč Jistě fajn do míst, kde je hodně prudkých zatáček, které se jedou v nízkých rychlostech. Tím, že moto není tak agresivní, nehrozí podkluz a ujetí mota z pod zadku. Rychle zpět přehrát mapu a užívat si síly motoru.

2014
Vypadá to, že výfuk má konečně lepší zvuk, možná vypálená vata, ale teď o mě jde vědět, zatím to ale nikoho nepohoršuje, nikdo nehrozí.

1.6.2015
Prodáno.

Po několikaleté věrné službě, až na pár drobností, mohu konstatovat, že tento stroj byl jedinečný svým uložením motoru, vzhledem a celkovými vlastnostmi. Kdybych si ji mohl nechat a koupit k ní ještě jinou, jistě bych to udělal. Prvotní dojmy nebyly nejlepší, ale po předchozím stroji jsem čekal něco jiného a pokoušel se srovnávat. Dnes už vím, že ten krouťák byl skvěly, ovladatelnost nebyla ohromující, ale nebyl to supersport, co bych čekal... Se spotřebou i pod 5L a stále zařazeným 6. stupněm i v tandemu, kromě křižovatek, to byl a doufám, že i pro nového pánička bude opravdu ta nejlepší přítelkyně.

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Petr_TA
Petr_TA napsal 27.07.14 v 20:02 10b.

Parádní počtení
10b

Michal.72
Michal.72 napsal 10.05.13 v 19:16 10b.

Super čtení, krásná barva a cenná rada. Dávám 10b a přeji plno km bez tajuplných závad

samik
samik napsal 27.03.11 v 23:21

Znám moto ještě škráblou a ty kilometry mě lákaly, dát jí do kupy, ale prý se ti líbila, tak jsme to neřešil. Ta barva se vážně mohla povést lépe, uvidíme jí třeba ve skutečnosti, určitě bude hezčí.

Betulina
Betulina napsal 24.03.11 v 21:57

Griso je pecka, jedna z nejhezčích motorek a Guzzi je značka TOP. Mi to jde a dávám 10 bodíků

dzarmil
dzarmil napsal 23.03.11 v 21:58

Jedna z nejhezcich GUZZINEK ,supr barva ,Preji mnoho km bez nehod se stastnym navratem domu.Jak jinak nez za 10b .

Více komentářů



TOPlist