PROFIL MOTORKY

Ducati Sport 1000 (2006)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník VlastíkPlamínek
Vloženo 16.2.2011
Aktualizováno 10.8.2011
Zobrazeno 22000x
HODNOCENÍ PROFILU OD 84 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 8

Popis motorky


vždycky jsem pokoukával po Ducati, až teď jsem si mohl jednu tvrdě bořenou pořídit, má vytržený rám a poškozený motor, možná budu muset sehnat nový, ale je to ducati, já na to mám a rád to obětuji.

Více fotografii

Recenze

v současném stavu je v cca 5 krabicích, v jedné hliníkové je i její bývalý majitel. Kola jsou do osmičky - to ohnu doma nad párou, myslím, že i přední vidlice půjdou srovnat. Rám je horší, to budu muset přesvářet, ale kamarád Hollas mi slíbil velkou pomoc zejména s odřezáváním nepotřebných částí. Je zcela jasné že z toho bude desmodue závoďák třídy A.

gratuluji všem kteří výše uvedený text brali vážně

Ne, teď vážně, o co jde.

Ducati Sport Classic 1000, rok 05, do provozu 06. 16kkm na tachu.

Ve příhradovém rámu řehtá desmodromický dvouválec do L o téměř litrovém objemu (992ccm). Poslední evoluce motoru DS1000 s dvěma svíčkama na válec. Spojčí suchá spojka. Točí se drátěný kola, který se vymění za kovaná z 999, vpředu brzdí dvoupístky Brembo které se vymění za radial čtyřpístky. S tím souvisí přední odpruženina kde se opružuje Marzocchi 43mm bez možnosti nastavení. Tato bude nahrazena Marzocchi RAC 43 z Bimoty DB7, hlavní bonus je že pasují do stávajících brýlí. Vzadu je pružina Sachs tvrdosti odpovídající dřevěné lavice před Sokolovnou v Horních Kozodírkách.

A aby ty řehtáci měli z toho šňapsu pořádnou radost tak tam troubí Termixy s homologací a odpovídající řídící jednotkou, možná i dvojkou!

Dojmy po 2500km:

že to bude rozdíl oproti Guzzi jsem čekal, ale stejně mě to překvapilo. Ergonomie je opravdu brutální. Nohy skrčené dozadu, ruce natažené přes sakradlouhou nádrž a ještě zalomené v zápěstí na beranech.

K nádrži - je fakt malá, u Guzzi nebyl problém na jedno natankování ujet přes 300km. Zde se dostanu max na 200+-30km. Konec nádrže je poměrně strmý a moje pánské nádobíčko protestuje při každém větším výmolu.

Ovládání - klasická Ducati, dva kulatý budíky s rafičkama, denní a celkový stav km, hodiny a teplota oleje. Bohatě stačí. Barva podsvětlení je oranžová a přes moje iridiový plexi jsou udaje špatně čitelné (zejména v podvečer)

Chování na silnici - váhový rozdíl oproti Guzzi je značný - až 30kg! Kovaný kola místo drátěných také udělaly svoje a motorka se skládá opravdu jak papírová vlašťovka. Na kvalitném asfaltu jede opravdu jako po kolejích a nezaznamenal jsem žádné tendence k vlnění nebo odskakování ze stopy. Stabilita v náklonu příkladná. Čím horší asfalt, tím více se chování zhoršuje. Na vyloženě rozbité cestě je to trest - opravdu se vyplatí dokoupit tlumič řízení.

Chování na okruhu - v technických pasážích je to lahůdka. Díky instalaci předních bloků z 848 a jiné pumpy a vidlic je teď i slušná na brzdy. Ochotně se vytáčí a nechová se nepředvídaně. Jistá neklidnost v přímém směru se dá najít, snad jí spraví plánovaný tlumič řízení. Co mi dělá vrásky je světlá výška v náklonu a to zejména na pravé straně - po pár jízdách mám ošoupané výfuky i svody...

Spotřeba - od 6-8l/100km, dle tempa.

Motor - dlouho se zahřívá, pod 3000rpm nemá cenu cokoliv zkoušet. Tahat začíná v 4000rpm což vrcholí někde před 7000rpm. Dále nemá moc cenu vytáčet. To je velká změna oproti V11 která naopak ožívala v 5000rpm a nejlepší bylo jí držet v 6000-8000rpm. A to byl prosím OHV motor(!!!).

Zvuk - otevřené Termignoni není potřeba představovat, je k nim jednotka a je demontovaná lambda. S povděkem toto kvituje 9/10 aut vybavených alarmem.

Spojka - posilovna, stačí?
po pádu v Mostě kdy to odnesla spojka jsem vyměnil za radiálku Accossato a je to znatelně lepší, stejně ale zápěstí protestuje už na Mostu Legií když jedu z Řep

no a abych to shrnul: Miloshek onehdy řekl moudro,
Je to motorka z dob našich tátů, kdy sedlo bylo výš jak řidítka a má pravdu, až na ten rok výroby...
---
Náklady na servis:

8x půlkroužek, 2x řemeny, olej, práce, seřízení - 7344kč vč. DPH přímo u Moto Italie
za dalších 10000km jen kontrola. Asi tolik k mýtu drahého servisu Italských motocyklů.

těsnění pod palivovou pumpu - to je nepotěšující položka za 1251kč a taky pružinka na páku zadní brzdy za cca 300kč.

Původní řetězová sada má po 20000km nárok na výměnu - zakoupena nová v ČZ chains. Převody standartní - 3253kč vč.DPH.

pár poznatků s přestavby:

kola z S4 jsou užší než původní, je tedy třeba vyšpekulovat distančky na osu kola.

kotouče mají jiný ofset. Na moje vidle bylo nutné kotouče vypodložit 1.5mm podložkama.

zadní kolo je opravdu plug a play, v tom problém nebyl.

--- --- --- --- --- --- --- --- --- --- --- --- -- -- -

Rád bych poděkoval Assassinovi za velkou moc a nesmírnou
ochotu snášet moje výmysly (ještě netuší že to bude chtít tlumič).

A Miloshkovi co mi půjčil šrouby do brzd abych mohl na technickou

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Starling
Starling napsal 03.06.15 v 13:41 10b.

Dobře odvedená práce s krásným výsledkem nejen na čučku. Bimoťácká vidle je skvělej nápad a vypadá to hoooodně dobře.

DyDy84
DyDy84 napsal 01.10.14 v 11:23

Sportka je nádherná. Proč jsi vyhodil dráty? To jsou nejhezčí kola
Máš je ještě?

kubanec11
kubanec11 napsal 28.11.13 v 07:03 10b.

Tohle je ta nejkrásnější z nejkrásnějších motorek vůbec. Škoda, že při výběru motorky hrajou roli i peníze. Tohle před svou motorkou nahlas říct nemůžu.

Mipule
Mipule napsal 19.09.13 v 19:21 10b.

Nádherná..

JA-NE
JA-NE napsal 07.03.13 v 13:23 10b.

dufam ze toto bude moja dalsia moto... nadhera..

Více komentářů



TOPlist