vždycky jsem pokoukával po Ducati, až teď jsem si mohl jednu tvrdě bořenou pořídit, má vytržený rám a poškozený motor, možná budu muset sehnat nový, ale je to ducati, já na to mám a rád to obětuji.
Recenze
v současném stavu je v cca 5 krabicích, v jedné hliníkové je i její bývalý majitel. Kola jsou do osmičky - to ohnu doma nad párou, myslím, že i přední vidlice půjdou srovnat. Rám je horší, to budu muset přesvářet, ale kamarád Hollas mi slíbil velkou pomoc zejména s odřezáváním nepotřebných částí. Je zcela jasné že z toho bude desmodue závoďák třídy A.
gratuluji všem kteří výše uvedený text brali vážně
Ne, teď vážně, o co jde.
Ducati Sport Classic 1000, rok 05, do provozu 06. 16kkm na tachu.
Ve příhradovém rámu řehtá desmodromický dvouválec do L o téměř litrovém objemu (992ccm). Poslední evoluce motoru DS1000 s dvěma svíčkama na válec. Spojčí suchá spojka. Točí se drátěný kola, který se vymění za kovaná z 999, vpředu brzdí dvoupístky Brembo které se vymění za radial čtyřpístky. S tím souvisí přední odpruženina kde se opružuje Marzocchi 43mm bez možnosti nastavení. Tato bude nahrazena Marzocchi RAC 43 z Bimoty DB7, hlavní bonus je že pasují do stávajících brýlí. Vzadu je pružina Sachs tvrdosti odpovídající dřevěné lavice před Sokolovnou v Horních Kozodírkách.
A aby ty řehtáci měli z toho šňapsu pořádnou radost tak tam troubí Termixy s homologací a odpovídající řídící jednotkou, možná i dvojkou!
Dojmy po 2500km:
že to bude rozdíl oproti Guzzi jsem čekal, ale stejně mě to překvapilo. Ergonomie je opravdu brutální. Nohy skrčené dozadu, ruce natažené přes sakradlouhou nádrž a ještě zalomené v zápěstí na beranech.
K nádrži - je fakt malá, u Guzzi nebyl problém na jedno natankování ujet přes 300km. Zde se dostanu max na 200+-30km. Konec nádrže je poměrně strmý a moje pánské nádobíčko protestuje při každém větším výmolu.
Ovládání - klasická Ducati, dva kulatý budíky s rafičkama, denní a celkový stav km, hodiny a teplota oleje. Bohatě stačí. Barva podsvětlení je oranžová a přes moje iridiový plexi jsou udaje špatně čitelné (zejména v podvečer)
Chování na silnici - váhový rozdíl oproti Guzzi je značný - až 30kg! Kovaný kola místo drátěných také udělaly svoje a motorka se skládá opravdu jak papírová vlašťovka. Na kvalitném asfaltu jede opravdu jako po kolejích a nezaznamenal jsem žádné tendence k vlnění nebo odskakování ze stopy. Stabilita v náklonu příkladná. Čím horší asfalt, tím více se chování zhoršuje. Na vyloženě rozbité cestě je to trest - opravdu se vyplatí dokoupit tlumič řízení.
Chování na okruhu - v technických pasážích je to lahůdka. Díky instalaci předních bloků z 848 a jiné pumpy a vidlic je teď i slušná na brzdy. Ochotně se vytáčí a nechová se nepředvídaně. Jistá neklidnost v přímém směru se dá najít, snad jí spraví plánovaný tlumič řízení. Co mi dělá vrásky je světlá výška v náklonu a to zejména na pravé straně - po pár jízdách mám ošoupané výfuky i svody...
Spotřeba - od 6-8l/100km, dle tempa.
Motor - dlouho se zahřívá, pod 3000rpm nemá cenu cokoliv zkoušet. Tahat začíná v 4000rpm což vrcholí někde před 7000rpm. Dále nemá moc cenu vytáčet. To je velká změna oproti V11 která naopak ožívala v 5000rpm a nejlepší bylo jí držet v 6000-8000rpm. A to byl prosím OHV motor(!!!).
Zvuk - otevřené Termignoni není potřeba představovat, je k nim jednotka a je demontovaná lambda. S povděkem toto kvituje 9/10 aut vybavených alarmem.
Spojka - posilovna, stačí?
po pádu v Mostě kdy to odnesla spojka jsem vyměnil za radiálku Accossato a je to znatelně lepší, stejně ale zápěstí protestuje už na Mostu Legií když jedu z Řep
no a abych to shrnul: Miloshek onehdy řekl moudro,
Je to motorka z dob našich tátů, kdy sedlo bylo výš jak řidítka a má pravdu, až na ten rok výroby...
---
Náklady na servis:
8x půlkroužek, 2x řemeny, olej, práce, seřízení - 7344kč vč. DPH přímo u Moto Italie
za dalších 10000km jen kontrola. Asi tolik k mýtu drahého servisu Italských motocyklů.
těsnění pod palivovou pumpu - to je nepotěšující položka za 1251kč a taky pružinka na páku zadní brzdy za cca 300kč.
Původní řetězová sada má po 20000km nárok na výměnu - zakoupena nová v ČZ chains. Převody standartní - 3253kč vč.DPH.
pár poznatků s přestavby:
kola z S4 jsou užší než původní, je tedy třeba vyšpekulovat distančky na osu kola.
kotouče mají jiný ofset. Na moje vidle bylo nutné kotouče vypodložit 1.5mm podložkama.
zadní kolo je opravdu plug a play, v tom problém nebyl.
--- --- --- --- --- --- --- --- --- --- --- --- -- -- -
Rád bych poděkoval Assassinovi za velkou moc a nesmírnou
ochotu snášet moje výmysly (ještě netuší že to bude chtít tlumič).
A Miloshkovi co mi půjčil šrouby do brzd abych mohl na technickou
Krása s nádherou. Baví mě, kolik designovejch věcí (budíky, nádrž) je na ní podobných s MG, starej italskej styl, asi... Ať majitel není v hliníkové krabici, přeju...
Dobře odvedená práce s krásným výsledkem nejen na čučku. Bimoťácká vidle je skvělej nápad a vypadá to hoooodně dobře.
Sportka je nádherná. Proč jsi vyhodil dráty? To jsou nejhezčí kola
Máš je ještě?
Tohle je ta nejkrásnější z nejkrásnějších motorek vůbec. Škoda, že při výběru motorky hrajou roli i peníze. Tohle před svou motorkou nahlas říct nemůžu.
Nádherná..