Jawa 250 353/03, tzv. ambassador, vývozní lakování
Výška jezdce: 183 cm
První dojmy - je to prostě strojovna, kterou ještě musíte řídit, žádný "sednu a jedu" .. pořád ve střehu, poslouchat motor, kola, všechno, jestli Vás to prostě nechce v dalších pěti vteřinách zabít :). Adrenalin při devadesátce je obdobný, jako ve dvou kilech na litrové mašině .. a o tom to je :)
Recenze
Jawku jsem si koupil v září 2009 od chlapíka z naší vesnice. Ještě na základce jsem kamarádil s jeho synem a jawku si pamatuju, jak stávala v jejich kotelně pod vrstvou prachu, no prostě nevyužitá. Deset let se překulilo a náš známý něco vykládá o kývačce s papírama za TŘI tisíce, hned jsem zbystřil. Po sondování jsem zjistil, že to je stará známá jawka a že ji musím mít. Nakonec slovo dalo slovo a šel jsem si ji domluvit sám. Cenu jsme nakonec dohodou stanovili na tisíce 4. Bylo mi to už tehdá trochu hloupý, ale když bych ji nekoupil já, koupil by ji někdo jiný, takže tradá a jawka byla doma :).
Dobový tuning, vylepšování a šetření bylo znát, jako na každém tomhle stroji. Začal jsem hned výměnou skla předního světlometu, které bylo panelkové a jako pěst na oko. Dále jsem vyměnil sedlo, které bylo vycpané kousky molitanu pod šíleným čalouněním. Pak oba blatníky, baterkovou schránku, řidítka, zadní plechové světlo, výfuky, kolena, odstranění modifikací eletroinstalace, nádrž, která byla promáčklá od hrany schodu a kdeco ještě. Některé díly nebylo třeba měnit, měly jen štětkolak. Doma jsem měl díly z dalších motorek v origo původním laku, tak jsem je prostě vyměnil, ať to vypadá :).
Ve finále jsem ji celou rozebral, vyčistil, promazal, seřídil a nachystal na výjezd. Ještě večer jsem si říkal: "ráno musím dotáhnout ten kryt řetězu". Jo, jasně :/. Jedu, triko, kraťasy, helma taky nikde, šak jedu jenom tady. Šup, 40km/h, zatáčky, rozeta nažrala spodní kryt řetězu, krocení divé zvěře a už se válím. Škody nebyly velké, ale krásnej kryt řetězu a týden starý těžce vyaukrovaný nádherný netknutý zrcátko v kelu :(. Jawku jsem posbíral, zprovoznil a dělá parádu dál.
Najezdili jsme spolu cca 1000 km, párkrát jsem s ní byl v Brně, 100 km tam a 100 zpět, vždy šlapala jako hodinky. V Brně se mi povedlo urvat spojkový lanko, klobouček konstruktérům Jawy, zlatej poloautomat .. už to mám v noze tak, že se kolikrát s rukou neobtěžuju ani na světlech :).
otevřené sání a rybiny jsou správně i v r.58, já mám 354 s chobotem, filtrem a doutníky, za ty leštěná víka si jednu liskni a že montovali co bylo skladem je jen klišé mladých novodobých vykladačů historie
parádní strojovna
Pěkné vozítko, ať Ti jezdí o 106!
Krásná JAWA
Krásná strojovna. Jawka nemá chybu.
Zasloužených 10 bodíkú.