renocar_duben



PROFIL MOTORKY

ČZ Přestavby (2000)

Neaktivní Profil uživatele

Vlastník DanFunSun
Vloženo 20.1.2011
Aktualizováno 13.2.2011
Zobrazeno 4 835x
HODNOCENÍ PROFILU OD 2 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 10

Popis motorky


Když chuť po supermotu je veliká a korun na účtu málo, vznikne občas něco takovéhleho...

Více fotografii

Recenze

Asi jsem se zbláznil, protože svoji GPZ 500S jsem prodal proto, abych si mohl koupit tenhle model Zetky.
Ano, trochu jsem se zbláznil, ale bylo to už někdy v roce 2000. Doma mi ležel přední ráfek z KTM Duka, který jsem měl ještě před GPZ napletený na KX 250 (když jsem ji po místních okrskách proháněl), a v hlavě vizi prvního českého, mého, Supermota...
Zetku jsem koupil, do šroubku rozebral, uříznul, vyměnil, odvrtal, seřídil, natřel, nastříkal, nafotil, na ní jezdil... po čase zase prodal..

Zbyla mi na ní pěkná vzpomínka, a nedávno, v rámci výběrového řízení na Externího motocyklového redaktora, jsem o ní napsal "test" jakoby z pozice právě motocyklového redaktora:

Test ČZ 175 Adrenalin SM

Před cca 5-ti lety jsem byl pozván motocyklovým nadšencem Danem Tichým ze Žamberka na test jeho Jawy 354 SuperChopper, a tato se mi vcelku líbila. Tento motorkář, zřejmě tělem i duší, se mi nedávno zase ozval, že prý nedávno dostavěl ČZ 175 Adrenalin SM. Co je ČZ 175 vím, co je to adrenalin vím myslím též a příponu SM mám rád u motorek všech výrobců. Tedy jsem vyrazil…
Namísto upravené a trošku ušmudlané Jawky s ještě originál barvou z roku 1958 stála tentokrát před jeho garáží nablýskaná Zetka stopětasedma v Kawasaki zelené barvě, s digitálním rychloměrem na řidítkách a nezvykle širokou zadní gumou.
Snad věčně usměvavý panáček Daneček vyšel ven, podal mi ruku a zahlásil, že prý když jsem ten sportovec, měl bych okusit toto.
Chvíli jsem chodil okolo a snažil se přijít na to, o co tady jde. Ano, motor je Zetka Sportka. Rám a pérování je myslím také originál, airbox vypadá rovněž původně a… na zbytek jsem se už musel doptat.
Tedy. Přední světlo a stupačky jsou z Dandy 125. Řidítka jsou z Pionýra, na každé straně o 3cm rozšířená, oba blatníky jsou upravené Jawácké, konstrukce sedla je původní, však čalouněná na zakázku, rychloměr a obě páčky jsou z cykloobchodu a spínací skříňka ze Škodovky je zabudovaná do bývalého rezervoáru na olej. Přední ráfek je 16-ti palcová ocelová Jawa klasika a vzadu je napletený hliníkový 17-ti palcový Akront z KTM Duka s gumou 120/60.
Motorka byla do šroubku rozebrána, rám dostal dvě vrstvy černé lesklé plus specielní „štětkou nástřik“ sytě žluté. Z nádrže byly odstraněny gumové bočnice, úchyty předního světla byly zkráceny a navařeny jinak, přední tlumiče kompletně zrepasovány, byl odstraněn centrální stojan a nahrazen pohotovostním. Píst je odlehčený s novými kroužky, sání i výfuk jsou o trochu více otevřené, karburátor má jiné trysky.
Usedám na motorku. Řidítka padnou do ruky, noha ihned nachází stupačku, štíhlá nádrž, hmm, posaz je opravdu celkem SM. Cyklo páčky vybízejí k ovládání dvěma prsty, lanka i bowdeny jsou tentokrát motocyklové, vše jde lehce. Tedy startuji, jedničku řadím, na jízdní test vyrážím. „Zatáčej, zatáčej, zatáčky si užívej!“ To ne mota majitel, to motorka sama mi říká, když na ní jedu. Díky menšímu přednímu kolu je motorka oproti originálu více „nakoplá“ na předek, čímž je strmější úhel řízení a v kombinaci s SM posazem zatáčí opravdu skoro sama. Motor zatahuje i z nižších otáček, přičemž se i rád nechává vytáčet. Prý větší volnoběžnou trysku dal a menší tu hlavní, prý dlouho to dolazoval. Nezbývá mi, než abych gratuloval! Tahleta Zetka prostě nemá ten u sériových Sportek klasický, nevhodný „nádech“ při prudkém přidání plynu, nýbrž reaguje na plyn, jak jezdec si přeje. Přidám, zrychluje. Točím trojku, ta jde přes kilo, dávám čtyři, zalehávám, čekám, čekám, a 127km/h se dočkávám. Cestou zpátky si ještě zkouším nějaké to whelie, však když je motorka ve svíci plovák v karburátoru nefunguje, a objem plovákové komory mi umožňuje max. cca 100m. Pak prostě dojde benzín a přední kolo se poroučí k zemi. Škoda. Také si vzpomínám, že každá správná SM umí do zatáček smykem najíždět, to zkouším… a potom se už jenom opatrně za Danem vracím. (zadní útlum vůbec nefunguje a zadní kolo se mi při pokusu o řízený brzdný smyk brutálně rozskákalo…)
Motorka je dle mého úsudku celkem povedená, rozhodně nalazení motoru zasluhuje pochvalu, však s opravdovými SM motorkami se srovnávat nedá. Má malé zdvihy, nefungční útlumy a zřejmě i celková tuhost je pro SM styl jízdy nedostatečná. Pokud ji neženete do extrému, tak funguje dobře a umožňuje svižný jízdní styl. Slušnej úlet.

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
fery251
fery251 napsal 20.01.11 v 19:30

Ta vypadá dobře. Takový správný kafáč...

Více komentářů



TOPlist