renocar_duben



PROFIL MOTORKY

ČZ Přestavby (1971)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník Čamlík
Vloženo 3.3.2014
Aktualizováno 24.10.2014
Zobrazeno 5 449x
HODNOCENÍ PROFILU OD 24 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 10

Popis motorky


Moje stavba, průřez dvaceti lety hranatých čz. Neměnil bych ani za nic!

Více fotografii

První dojmy - První dojmy byly celkem depresivní. Na téhle motce jsem se učil takže první rok jsem jen pořád opravoval a opravoval. Než jsem byl spokolený asi šestkrát jsem půlil motor. Spousta zklamání a získávání zkušeností než jsem to dal dohromady do tohohle stavu, ale stálo to za to!

Motorku bych doporučil pro - Pro lidi co si chtějí s motorkou pohrát a baví je i mechanická stránka věci a ne jen jezdění. Výborná pro muší váhy jako já, zvládne ji i drobná holčina.

Recenze

Tento typ motorky jsem vybíral dlouho. Chtěl jsem obratný, mrštný a lehký stroj co nejjednodušší konstrukce, který bych zvládl komplet poskládat dle svých představ. (no zrenovovat tomu říkat nemůžu tak budu používat třeba výraz poskládat =) ) Nejvíc se mi líbila jawa california, ale to bylo naprosto mimo mé finanční možnosti a pak tahle čezetka. Po pár měsících pročítání jawamanie jsem se rozhodl pro typ 477.

Zkušenosti s jízdními vlastnostmi mám velice pozitivní. To co teď popíšu patří mojí motorce a nemusí se uplně shodovat se sériovkou.
Je to velice lehká a obratná motorka ideální na blbnutí po klikatých okreskách. Motor jde do otáček velice svižně, aby motorka jela chce to vyšší otáčky, žádné bučení, to čízy nerady! Maximálka reálně tak do 100km/h aby se to nepřetáčelo (origo16z sekundár) cestovní rychlost nejlepší 75-85km/h. Posez je na veterána celkem sportovní, sedlo pohodlné, neprosedí se ani po pár hodinách. Měřím 180cm a když jedu delší trasy dvě hoďky a víc tak trochu bolí záda, ale žádná hrůza. Dá se na ní v pohodě i cestovat na delší trasy, běžně jezdím i 150km na jeden zátah. Vibrace neznám!! Spousta lidí si na tohle u číz stěžuje, ale motor po pečlivé GO, montáži dobrých závaží v řidítkách a pokud se motor vyloženě nepodtáčí tak vibrace necítím. Zhruba na úrovni bratrovi suzuki. Ve dvou to není ono. Těch 175 ccm na to moc není, pak už motorka není moc živá, ale na kratší přesuny se to taky dá. I když s přítelkyní jezdíme i přes sto kiláků výlety v pohodě, jen to je jízda na kochačku, žádné závodění. Přední dvouklíč a zadní jednoklíč stíhají naprosto bez problémů, dá se motorka zastavit na fleku když se člověk nebojí za ty brzdy pořádně zabrat. Spotřeba je i při svižné jízdě do 4 litrů, na delší cesty se zpravidla vlezu lehce pod 3l/100km. Tlumiče i po zrepasování všeho co šlo a dlouhém laborování s olejem holt odpovídají 40 let staré koncepci, ale žádná hrůza.

Zkusím tady popsat co jsem s motorkou po koupi vše provedl za úpravy/opravy, řada se dostala naprosto na vše, protože jsem koupil totálně zničený vrak z nejž postupem času zbyla jen plechařika a bloky motoru.

Podvozek:
Po zjištění, že je hnutý rám a polámané podsedlové výztuhy i uložení motoru jsem se rozhodl pro výměnu rámu. Na netu jsem našel uloženkový na 175/487.3, tím jsem si ale pořádně zavařil. Rám má i přes ujištění prodejce jiné rozměry motorem začínaje a sedlem konče to vůbec nesedělo. A tak se rozjel kolotoč přestavby.
Zadní kyvka byla nadobro přirezlá a musel jsem to říznout přes čep. Nový se mi naštěstí povedlo sehnat i s pouzdry uloženkový. Kvůli rozdílným rozměrům rámu jsem musel u kamaráda převařit držák motoru, když už jsme byli u toho, udělali jsme ho ze silnějšího plechu. Zadní tlumiče jsem koupil tuším původně na trampa či třiapůli české výroby od sesy. Přední vidle měli hnuté trubky, tak jsem koupil ještě jedny z aukra a poskládal z toho jedny zdravé. Když jsem je měl rozhozené vyměnil jsem v nich pouzdra, převlečné matice a samozřejmě olej.

Brzdy:
Obě bzdy byly jednoklíčové bubny, sehnal jsem dopředu dvouklíč a z bedny náhradních dílů co jsem dostal k motorce jsem vyhrabal nové pakny. Všechny pružiny z brzd šly samozřejmě taky nové. Záchyty reakce byli vepředu i vzadu strašně vymlácené, než jsem zjistil, že ty šílené vibrace od zadního kola dělá záchyt reakce pořádně jsem se natrápil. Vzadu to stačilo sklepnout a vepředu jsem to vymezil tekutým kovem.

Karburátor:
Vyzkoušel jsem postupně asi tři jikovy pokaždé děsná hrůza, blbě navrtané šrouby regulace volnoběhu, vyběhané šoupátka a stržený závit k hlavní trysce. Nešlo to vůbec seřídit a nakonec jsem to vyřešil koupí nového indického karburátoru PACO a musím říct, že je to sto a jedna. Doporučuju! S nastavením jsem strávil spoustu času, chce to paletu trysek a pohrát si se sáním. Nakonec to jede nejlíp s dvoutrubkovým sáním 477 (487byly přiškrcené) s nedoléhajícími gumovým těsněním k sedlu.

Motor:
Motor prošel kompletní GO. Válec šel na výbrus,píst, kroužky, nová klika, ložiska skf, lamely ferodo, primár řetěz i kolečko, sekundár s řetězem (rozeta původní byla ještě ok). Bloky motoru jsem srovnal brusnou pastou na hoblu v naší truhlářské dílně. V kulise jsem vyměnil pružinky a šroub aretace. Kalhotky šly taky vyměnit od nakopávačky to byla vymleté. V převodovce jsem měnil vidličky, z netu koupil druhou převodovku a použil jsem pěknější díly z obou. Bronzové futra šly taky pryč. Vymezil jsem vůle broušenými podložkami vloženými pod futra na správnou axiální vůli. Samozřejmě jsem vyměnil všecha gufera. Mazání ložisek klikovky jsem ponechal olejem z převodovky. Spojka dostala nové pružinky, uloženku poloautomat řazení, tyčky, kuličky atd. a to ozubené kolo pro startování. Startovací segment byl olámaný tak jsem ho taky vyměnil. Místo původního zničeného čerpadla posilube jsem namontoval čerpadlo mikuni z posledních typů čz. Na kliku jsem si nechal vyrobil místo plastového mezikusu pro pohon čerpadla speciální matici zajišťující primární ozubené kolco, která pohání čerpadlo přímo. Musel jsem čerpadlo měnit spolu s víkem, prodává se to v jednom setu. Ve válci mám protivibrační gumové špalíky zbroušené původně do jawky třiapůle.

Elektro:
S původní elektro jsem se vůbec neštval, všechno letělo rovnou pryč. Po laborování se zapalováním ducati které se montovalo na poslední modely čz jsem se akorát strašně vytočil a pořídil vape. Natahal jsem si nové elektro a místo baterky zapojil kondenzátor aev, ale dost jsem to odflákl a před touhle sezónou (2014) to celé natahám znova už s baterkou. Přední světlomet jsem kompletně překopal, mám tam parabolu H4 ze škodovky, ale s originálním světlem. Žárovka klasická halogenka 55/60w. Popíšu spíš elektroinstalaci co mám naplánovanou než to s čím jsem odjezdil minulý rok. Pod sedlo hodím slabou baterku 12v (mám vape sz13), pečlivě natahám dráty. Scípání přes přepínací relé do spínačky. Klakson jsem koupil nový na 12v (původní 6v se po čase upekl). Přepínač na řidítkách jsem taky musel vyměnit, ty malé šroubky na kontaktech se lámou jak nic. Blinkry tam nechci, nelíbí se mi a než ty bludičky tak si radši udělám rozcvičku, jde to i líp vidět. Brzdový spínač mám origo z 487. Na řidítka si hodím scípák. Do kufříku si natáhnu dobíjení usb na mobil a čtečku. Jinak zapalovací klabel, vodovzdorná silikon fajfka, svíčka klasika brisk N15C. Chytá perfektně na drc =).

Nádrž:
Původní z 477, s drovnými úpravami. Sehnal jsem starou nádrž z 487 které byla už uložena na silentblocích. Ty uřezal a přivařil na 477 nádrž. V plánu mám před sezónou vylít nádrž epoxidem.

Řidítka:
Hodil jsem tam řidítka z čz sportky. Koupil jsem levného turka za 700kč. Už nikdy více!!! Chrom se začal loupat už při montáži, časem je vyměním za českou kvalitu. Rychlopal z poslední čz cagiva kvůli čerpadlu oleje. Gripy pro snížení vibrací pěnové - doporučuji je to opravdu znát! Dále závaží vlastní výroby uchycené do řidítek pomocí kotev do betonu či čeho ze spojovacích materiálů. Závaží jsem odlil z olova do trubek z plotu a jsou pekelně težká. Tohle je asi nejlepší úprava co jsem udělal, vibrace se posunuly do otáček které na motorce nastanou jen při těžkém podtáčení a komfort jízdy je někde naprosto jinde! Řidítka měním jak na běžícím páse protože stojan moc nedrží, stačí abych to postavil trošku blbě, zafouká a motorka už leží. Naštěstí to pokaždé schytá jen zrcátko. Páčky taky nové, klasika s kuličkou.

Sedlo:
Molitam naštěstí byl jako nový. Sedlo bohužel nesedělo na 487 rám. Sehnal jsem sedlo 487, trochu ho zkrátil a přivařil uklidňovací kanálky sání pro drou trubku z původního sedla. Taky jsem tam hodil nový potah.

Plechařina:
Všechno jsem nechal opískovat. Lakování jsem dělal doma, máme truhlářskou lakovnu a tatík je šikovný lakýrník. První vykytovat, dvoušložkový základ, nakonec akrylový lak ve třech vrstvách. Samolepky a bylo hotovo (kvůli lehké bouračce jsem to musel absolvovat dvakrát).

Kola:
Ráfky byly orezlé a šišaté tak šly pryč. Nové jsem koupil s kvalitním českým chromem, špice pozink. Pneumatiky sava - doporučuju!! Nové duše. Drží to jak přibité, alespoň na suchu.

Kufřík:
Tatík je truhlář takže jsem si v dílně vyrobil překližkový kufřík, nabalitse na něj dý díky gumicukům nabalit obrovské množství krámý, je vodotěsný se zabudovaným zámkem FAB. Je uchycení příšroubováním přes objímky k nosičky, takže ho někde sundá leda flexou, bez toho aby se dostal dovnitř. Výborná vychytávka.

Ostatní:
Dál jsem měnil takové ty klasické věci: bowdeny, všechny gumové díly, komplet všechny šroubky, podložky matky, všechny těsnění, hadičky, palivový kohout, palivový filtr, komplet stupačky(už jsem je zvládl orvat), zadní brzda předělaná na 487 a spousta prkotin na které jsem si zrovna nevzpoměl.

Do budoucna v plánu předělání zadní kyvky na hliník včetně nových pouder, natahání elektro, nový spojkový koš a novou řetězovku s o-kroužkovým řetězem, vše snad stihnu před začátkem sezóny 2014.

Vše kromě svařování a pár drobností u zámečníků jsem si dělal sám, lakování s pomocí taťky. Veškeré informace jsem získával z internetu a knížek. Nemám žádné vzdělání v oboru. Chtěl bych poděkovat osazenstvu jawamanie a fóra tady na motorkářích. Bez informací které jsem na těchto stránkách získal, a bez vašich rad bych to nikdy nedotáhl do zdárného konce! Teď už mi dělá jen radost a spolehlivě slouží. Je to moje první motorka tak nesuďte přísně

Klobouk dolů jestli to někdo dočte až sem :D

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Jirka4137
Jirka4137 napsal 25.10.14 v 18:35 10b.

Pěkně sis mákl. Čezeta asi nejproblémovější motorka ale pořád to taky pokouším.
Pěkná práce.

Lemon
Lemon napsal 13.09.14 v 11:02 10b.

Krasny stroj!

tis40
tis40 napsal 08.09.14 v 09:56

Moc hezká. Ať Ti uhání, s větrem o závod!

Opice-TMK
Opice-TMK napsal 11.08.14 v 18:11

Pekná práce nádherná

MUSTANGOVY-SLON
MUSTANGOVY-SLON napsal 14.05.14 v 00:28

NA MUSTANGA A NA HRANATOU ČEZETU NEDÁM DOPUSTIT, ZROVNA JÍ S KAMARÁDEM OPRAVUJI

Více komentářů



TOPlist