renocar_duben



PROFIL MOTORKY

ČZ Přestavby (1999)

Neaktivní Profil uživatele

Vlastník _Jerry_
Vloženo 25.4.2009
Aktualizováno 14.11.2017
Zobrazeno 5 515x
HODNOCENÍ PROFILU OD 11 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 9

Popis motorky


Vlastní stavba mini chopperu inspirovaná článkem v časopisu Bike's info č. 22 ( únor ´99). To si už plno lidí nepamatuje, ale bzl to takový sešit plný reklam, který bzl v motoobchodech k mání zadarmo.

Více fotografii

Výška jezdce: 186 cm

První dojmy - Byl to parádní úlet :-) Stavba vznikla ještě před příchodem milenia. Využil jsem pár dílů, které se bez užitku válely v garáži. Pracovalo se na tom cca 2 měsíce a náklady tenkrát nepřekročily 500 Kč.

Recenze

Srdcem celého motocyklu je motor ČZ 150 ccm, je to jednoválec s třístupňovou převodovkou a zapalováním magnetem.

O optimální plnění válce se stará originální karburátor Jikov. Odvod spalin zajišťují dva brutální výfuky vyústěné na pravou stranu, které jsou svařeny asi z miliónu kousků různých trubek a trubiček. V koncovkách jsou tlumivky vlastní konstrukce, protože hluk vycházející ze sériových byl neúnosný a nesplňoval evropské normy a limity.

Kolem motoru je postaven rám zběsilé ale odolné konstrukce. Jedná se o hardtail sestavený z několika komponentů. Kolébka pod motorem je z rámu pohmožděné kejviny, páteř nesoucí hlavu řízení a nádrž, nyní otočená vzhůru nohama, kdysi sloužila jako hlavní nosná část rámu Jawa 50 Pařez. Přední teleskopická vidlice Upside-down má minulost na stejném stroji a je osazena v brýlích rovněž pařezových rozšířených o 5 cm.

Obě kola jsou z nejběžnějšího dopravního prostředku našich staveb, tj. kolečka. Jsou obuty do originálních pneumatik, které zvládají extrémní zatížení. Kola mají pouze upravené středy pro montáž ložisek. Zadní kolo je osazeno bubnovou brzdou z péráka, která je přímo v rozetě, přední nese pro změnu buben z pařezu.

Dominantním prvkem motocyklu je třináctilitrová nádrž originál Jawey-Kejvinson, následuje ručně dělané sedlo, předkopnuté stupačky s přepákováním vlastní konstrukce, agresivně vypadající zadní blatník, který ve skutečnoti zachytával nečistoty od předního kola kejvačky. Elegantní blatníček "lízátko" je lehce upravený blatník z pionýra.

Stroj je vzhledem k okolnostem výroby poměrně obratný, motor funguje spolehlivě. Maximálka se pohybuje někde kolem 70 km/h, ale motor má ještě rezervy v sekundárním převodu. Z bezpečnostních důvodů je však tato rychlost dostatečná. Zadní brzda nemá se zastavením stroje žádné problémy, přední je spíše na okrasu.

Chopper jsem měl asi 2 roky a pak jsem jej prodal aby mohl dělat radost asi tak šestiletému klukovi

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
pp377
pp377 napsal 09.02.21 v 17:38 10b.

jáwkastroj
jáwkastroj napsal 16.11.17 v 09:07 10b.

Želva_2
Želva_2 napsal 06.04.10 v 09:53

Teda, zajimava stavba Moc pekny, libi se mi ta nadrz, vypada na velikost motorky jako nadmerna XXXL, ale je to pekny Zase 10b.

PepanTDR
PepanTDR napsal 10.12.09 v 20:59

Respe kt

kakabus
kakabus napsal 25.07.09 v 02:04

Takhle zoztomilou motorku sem už dlouho neviděl, pěkný!

Více komentářů



TOPlist