PROFIL MOTORKY

Suzuki GS 500E (1996)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník farraday
Vloženo 25.10.2010
Aktualizováno 25.10.2010
Zobrazeno 8 240x
HODNOCENÍ PROFILU OD 23 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 10

Popis motorky


Mezistupeň vývoje motorkářovi osobnosti, bez kterého by to nešlo. Motorka, na kterou nedam nikdy dopustit.

Recenze

Před několika lety jsem jezdil Bandita 600. Jezdil jsem tak, jak motorka dovolila - zvládnuté projetí zatáčky v 90 km rychlosti znamenalo jí příště projet ve 110km/h, pak třeba 140km/h.. Dastal jsem strach sám ze sebe a řekl si, že další motorku pořídím, až dostanu rozum. Přičichl jsem k autům a motorka šla z domu. Po třech letech za volantem, jsem nastoupil do nového zaměstnání, kde všichni měli ruce stavěné pro řidítka (KTM 990 SuperDuke, GSXR 1000, Cagiva 1000 Raptor, Suzuki GSF 650 a Honda Africa Twin). Po každé jejich vyjížďce si vyměňovali své zážitky a já si uvědomil, že tohle se s autem nedá zažít. Navíc po třech letech je již moje osobnost zcela vyzrálá (neni!, ale o tom níže). Tehdy začalo hledání motorky, vhodné pro člověka, který tři roky neseděl v sedle, motorku chce denně užívat a chce pořídit za rozumný peníz. A tak jednoho deštivého únorového dne jsem se s přítelkyní vypravil autem do Karlových Varů, abych se pouze podíval a projel se na červené Suzuki GS 500 E. Zpět jsme jeli každý zvlášť;) Sice pršelo, byla ukrutná zima a já jel jen v džínách, bundě a botaskách, ale cestu jsem si užíval a celou dobu se do helmy spokojeně tlemil.


Od té doby, jsem měl doma svojí Suzuki GS 500E, r.v. 1996, 34 kW, najeto cca 37.000km s upraveným výfukem, který jí dává tu pravou image.


Na motorce jsem si chtěl hned oživit své zkušenosti s Bandaskou, a tak jsem na ní jezdil už od března do práce. Motorka nastartovala vždy na lehký dotek startéru a motor se rychle ohřál do provozních teplot. S motorkou jsem jezdil zprvu pomalu, do 5000 ot/min. Jezdil jsem takto do práce každý den, po dobu asi jednoho měsíce a najel tak přes 250 km. Po tomto měsíci jsem si uvědomil, že jsem vlastně ještě netankoval, ani nepřepínal kohout na rezervu. Otevřel jsem nádrž a zjistil, že benzínu je v ní stále habaděj.. Proto jsem během několika následujích měsíců začal spotřebu počítat.

Spotřeba:
- Při klidné jízdě (dojíždění do práce - do 5000 ot/min.) je spotřeba neuvěřitelných 3,6 l/100km.
- Přes léto, kdy jsem jezdil do práce v klidu a po práci jsem si vždy udělal nějaký menší výlet svižným tempem se spotřeba pohybuje do 4,5 l/100km.
- S batůžkem je spotřeba kolem 5 l/100km.
- Při totální pile, jsem se dostal na 9 l/100km (o tom níže).

Jízda:
Jak léto ubíhalo, dostal jsem v sedle jistotu. Vlastně se stalo, že člověk s motorkou naprosto splynul, což potvrdí každý majitel GSa. Při výletech hned šofír ví, co motorka chce a hlavně i motorka ví, co chce šofír a vyjde mu v tom vstříc (pokud nechce třeba nakládaný žampiony, nebo nafukovací lehátko).
Motorka se při jízdě chová poslušně, je čitelná. Nástup výkonu je zcela plynulý, při 7000 ot/min. má největší výkon. Cestovat se na motorce dá pohodlně kolem 110km/h, pak už to fouká, ale o tom nahatý jsou. Zadek nebolí, posez je pohodlný. Všichni o GS 500 řikají, že je malá a velcí lidé mají problémy. Mám 185 cm a sedí se mi na ní dobře, dokonce by se mi stupačky líbily o trochu víš.
U GSa jsem měl trochu problém s posezem batůžku - než si zvykl, tak kvičel. - Sejde-li se totiž šofír s malym zadkem a batůžek má stejné proporce, pak musí sedět na nepříjemně tvrdém ohybu uprostřed délky sedla, sklouzává a šofírovi drtí koule. Po několika kilometrech ale najde správný posaz a vrní spokojeností. Dokonce jsem si jednou jel pro batůžek z Plzně do Českých Budějovic, kdy batůžek měl na nohou lodičky a přes rameno kabelku. Lidi sice dost blbě koukali, ale cesta byla bezproblémová a skoro o třičtvrtě hodiny kratší, než při jízdě autem.
Při jízdě po městě se díky nižšímu posezu naprosto ztratí váha motorky, cca 190kg. Mašina kličkuje ochotně a lehce mezi auty. Moje GSo má sériový výfuk, ale s jinou vložkou (úprava minulých majitelů). Motorka má díky tomu ohromný zvuk, připomínající obsahem litry a vyšší obsahy. Při nízkých otáčkách krásně probrblává, když se otočí pravou rukojetí řidítka, zvuk připomene supersport. Zvuk dvouválce je zkrátka labužnický zážitek. Projíždět městem znamená, že všichni ještě před průjezdem otáčí hlavy a čekají co přijede (doufám že pak nejsou zklamaní). Dokonce pozornost jiných dívek vytočila můj batůžek natolik, že chtěla výfuk utišit. Zakázáno! :) Co však musí člověk díky zvuku dvouválce postrádat jsou řidítka bez vibrací. Dvouválec způsobuje, že se v některých spektrech otáček předení motoru přenese do řidítek. Viditelné, ani při jízdě nepříjemné to není, ale člověk pocítí dříve únavu rukou.
Teď se vrátím k shora uvedené zmíňce o mé "vyzrálé osobnosti" a jízdě "styl pila". Ono právě to splynutí způsobilo, že jsem si při projetí několikáté zatáčky při rychlosti a náklonu, kdy zadní kolo jen taktak nešlo do smyku uvědomil, že asi nikdy nedospěji. Na motorce jsem při jízdě, kdy jsem honil kamaráda (Kawa 600) udělal spotřebu 9 litrů - v zatáčkách mi Kawa nikdy nezmizela z očí a dokonce jsem se k ní v jedné zatáčce přiblížil na dosah paže.

Rozhodl jsem se, nebránit se mé touze po rychlosti. A stejně jako před lety jsem zanevřel na motorky, zanevřel jsem teď na auta. Vždyť takových zážitků jako s motorkou za 35.000,- Kč (pořizovací cena mého GSa) se zažije jen s auty od několika set tisíc víš.

Co mi nejde stále do hlavy, je touha 80 % řidičů aut, za každou cenu začít s GSem závodit. Je to motorkou, nebo dělam něco špatně já? - vždy jsem se snažil tyto "výzvy" ignorovat, ale když jsem jednoho dne jednu "přijal" a pak nechal daleko za sebou frajera s Focusem, rozhodl jsem se výzvy přijímat a snižovat tak ego těchto šofírů. (dokonce i s batůžkem se dá ujet) Jediný problém jsou rovinky, kde je max. rychlost motorky 170km/h na většinu aut nedostačující. Ještě k té rychlosti - s větrem v zádech ukazuje tachometr cca 190 km/h, což dle mého názoru reálně odpovídá rychlosti lehce přes 170km/h. Málokdo ale tuhle rychlost využije, protože povětrností podmínky jsou pak nemilé. Od toho naháče nejsou.

Údržba a závady:
Jen krátce: Promáznout řetěz, zkontrolovat olej, benzín a můžete vyjet klidně za krupobití. Závady? - naprosto žádné! Dokonce jsem i motorku cpal do servisu, aby jí vzhledem k jejímu věku a počtu kilometrů zkontrolovali a vyměnili co je potřeba. Druhý den mi volali, ať si pro ní přijedu, že na tom neni nic na práci, ať uvolnim místo Yamahám (vážně jsou tak poruchové?).
Jinak často se diskutuje o pneumatikách. Motorku jsem koupil s naprosto sjetou přední gumou a k motorce dostal přední gumu novou. Zadní guma byla v době koupě téměř nová. Nová přední guma je stále na skříni, zadní guma 80%. :) Zkrátka pokud člověk neděla echt voloviny (kouř od zadní gumy, apod.) může jezdit svižně a nepřezouvat každý měsíc.

Závěrem:
S motorkou mám nyní najeto přes 8000km (od února do října). Motorka byla denně v provozu, kdy se s ní jezdilo do práce, na výlety po blízkém okolí, nebo s baťůžkem k baťůžkům domů. Mé investice do motorky? - pořizovací cena + benzín. Nic víc. Teď mi čeká technická prohlídka, výměna oleje, řetězovky, výměna předního slicku;) a necham nalakovat nádrž (předchozí majitelce motorka spadla, tak je nádrž odřená - já jsem to neřešil, protože na jízdu to nemá vliv:))

Abych to tedy shrnul. - Suzuki GS je motorka pro začínající motorkáře, kteří ještě nejsou rozhodnuti, jakým směrem se jejich vášeň bude dále ubírat (já už jsem se našel v supersportech), stejně tak pro motorkáře, kteří chtějí jezdit za každého počasí a za málo peněz s bezporuchovým strojem. Gso při motovýletech stíhá i silnější mašiny, pokud tedy jedete s normálními lidmi.
Myslím, že je sebevraždou koupit hned hodně silnou motorku. Za prvé na to člověk nemá packy, takže si jízdu vůbec neužije a navíc se naučí spoustu špatných návyků. Ono zabít se dá v klidu i na GSu, ale člověk, co na něm odjede sezónu pak zbytečně nepoloží svojí novou nadupanou mašinu.
Z tohoto důvodu, když budete kupovat GSo, nedivte se, že již vystřídala několik majitelů. Není to proto, že je to špatná mašina. Je jen mezistupněm vývoje motorkářovi osobnosti. Sami po roce užívání zjistíte, že chcete silnější, nebo terénější motorku, ale nikdy nebudete litovat, že Vám GSo řikalo chvíli Pane. Vlastně bych to přirovnal k postraním kolečkám, co jste měli na kole, když jste se učili jezdit. Měli jste je na kole sice jen měsíc, ale bez nich byste nedokázali machrovat před holkama jízdou bez držení řidítek, apod..

Momentálně jsem rozhodnut udělat na GSu shora popsaný servis a motorku nabídnout k prodeji (kdyby někdo měl zájem, stačí se ozvat a domluvíme se). Mé další kroky se po svezení na Ninje, R6 a GSX-Ru a atakování rychlosti 260 km/h budou ubírat jasnou cestou - SUZUKI GSX-R 750.


Jinak moje VIDEO z jízdy na GS500E je zde:

http://www.youtube.com/watch?v=WGLE-CgOiG4

- jedná se o jízdu trvající 11:05 min a ujeto je 19,3 km. Takže průměrná rychlost je 104,481km/h :)

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
hejda11
hejda11 napsal 19.10.18 v 18:35 10b.

,to je jak bible.

Stimul11
Stimul11 napsal 05.12.17 v 21:16

teda, četl jsem to jako román, dalo mi to zkušenost a trošku sebejistoty, že jsem nekoupil blbě mám taky GS ale jen měsíc a začala zima...super rady díky

minigibon
minigibon napsal 26.06.16 v 23:49 10b.

Super recenze Mám též GSo a se vším s tebou souhlasím

Milky_
Milky_ napsal 08.01.16 v 15:53 10b.

Moc pěkná recenze.

Felix22
Felix22 napsal 26.08.15 v 19:28

Suprová recenze 10b

Více komentářů



TOPlist