Bizon..Vyrobeno 2450ks další pěkná Jawa je doma...
Recenze
Po delším hledání Bizona a po x dávání inzerátu na koupi zachovalého a celkem kompletního stroje který má doklady a není hodně nekompletní vrak jsem nedávno mrkl na inzerci a byl tam! po zavolání a po domluvě jsem hned jel páč práce počká ..podle foto bylo jasné že bizon je přetřen a má pár věcí jináč detailů co se na něm podepsalo za skoro 40 let ale celkově pěkný "Jawisté poznají"stav alespon pro mě teda dobrý . Po celkem zdlouhavé cestě na místo auto+ vozejk celkem utrpení nerad jezdím autem)) nuda po dojetí jsem hned řekl beru páč dávám na první pohled u našich strojů kdyžtak prošlápnu ...stejně kupován jako nepojízdný baterku sebou neberu pak ho doma rozjedu snad. No stál prý okolo pěti šesti let ale za pár minut už byl nastartován jako za mlada kafé racer z dob tocáče)) tak jsem testoval origo lak žlutý pod nepúvodním nátěrem ale bohužel už nejde vrátit do origa což mě dost štve protože origo je nej ale tak ho čeká nenáročná renovace snad za měsíc budou ostatní hotové ...Podle info byl vývoj a prodej zastaven od bratrů ze sssr že nejde přidat sajda pokud má někdo nějaké info další at napíše...Inovace proti ostatním typům Jawek na první pohled zaujme ...Desing Bizona byl celkem nadčasový ,ale prodejní úspěch nepřinesl...na první pohled tvarově uspořádání předního světla řidítek a přední vidle a kolébková konstrukce rámu...na přání zákazníků se montovaly blinkry , samočiná odstředivá spojka ,zrdcátka a nosič ...max rychlost okolo 120km/h a výkon 14 koní při 5250 ot/min,, Karburátor SBD 2924, spojka třecí lamelová v olejové lázni ,váha 145kg ...cituji chytrou knížku...Z dnešního pohledu se jedná o motocykl spíše exotický a vzhledem k tomu také zajímavý pro sběratele, i když z historického hlediska je zatím poměrně mladý...Do sériové výroby se dostal motocykl designově upravený arch. Janem Tatouškem. Došlo tak k paradoxní situaci, kdy byla započata k sériová výroba motocyklů typ 623, 633 Bizon, ale současně byly stále velkosériově vyráběny stávající typy. Současně byl započat vyvoj nového motocyklu klasické koncepce (typ 634).
Motocykly 623 a 633 byly vyráběny v malé sérii mimo hlavní výrobní linku. Veškerá vyrobená produkce byla určena pouze pro československý trh.
peknej stroj moc moc
Bizon je opravdu zajímavý stroj: většina lidí se vyděsí, když
ho uvidí poprvé a čím déle na něho koukáte, tím více se vám začíná líbit A pak ty nádherné jízdní vlastnosti ! člověk si na něm musí zasloužit každou zatáčku, každý kilometr jízdy ... a o tom to je Emoce, které dnes už nikdo nevyrábí
Mnoho šťastných zážitků
Nádhera 10b
Krásně ošklivá mašina Ale jinak v pěkným stavu
ty jo ten je dobrej - zachovalej - co bych za takovyho dal