PROFIL MOTORKY

Suzuki TL 1000S (1997)

Neaktivní Profil uživatele

Vlastník *nuclearB*
Vloženo 14.2.2010
Aktualizováno 18.2.2013
Zobrazeno 5 332x
HODNOCENÍ PROFILU OD 4 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 10

Popis motorky


Nadšení a zklamání ... takové 2in1. Motorka spíš pro fajnšmekry než na denní ježdění.

Více fotografii

Výška jezdce: 182 cm

První dojmy - Perfektní zrychlení a zvuk. Trošku nervózní v zatáčkách a tendence se stále zvedat na zadní mě často zaskočila. Obecně jsem byl zklamán z výkonu a poměrně nepohodlným posezem a mdlostí celého brzdového systému. Ale možná že právě ty nedostatky z ní dělali opravdu zajímavý stroj.

Recenze

Tuhle mašinu jsem koupil v lehce pobitém stavu od kamaráda s tím, že to bude jenom na kšeft. Jenže po opravě a prvních kilometrech bylo rozhodnuto, že VFR jde z domu a na její místo nastoupí TLko. Maximálně ale na 1 sezonu. Jenže tahle mašina mě na tolik vzala , že se z jednoho roku staly roky 4 Jenomže všechno nebylo tak růžové jak se zdá. Největší zklamání byly brzdy. Vyzkoušel jsem téměř všechny značky desek na trhu a ve finále nejlépe brzdili ty nejlevnější. Nicméně to nebylo pořád ono a tak dostala pancéřové hadice a na zkoušku i radiální pumpu. Ve finále jsem se ale raději naučil kombinovat deceleraci motoru a brzd. Dalším bojem s větrnými mlýny byla spojka. Nejdříve jsem to řešil změnou oleje z Castrolu na Repsol ,ale to pomohlo jen na jednu sezonu. Spojka mizerně vystavovala a při razantním řazení občas proklouzla. Koupil jsem tedy novou včetně plechů a vyměnil ji. Po cca 5tis km to bylo opět ve starých kolejích. Sice lépe vystavovala ,ale zase už to řadilo jako automat. Proto jsem sehnal silnější pružiny a začal používat Motul. Jedna z těchhle věcí zabrala a já od toho měl konečně klid. Další otravná věc byl únik oleje kolem řadící hřídelky, takže jsem dal nové gufero a další věc byla za mnou. To nejhorší mělo ale teprve přijít. Na konci druhé sezony se rafla ojnice na klikovce. Motor jsem rozebral a začal sčítat škody. Klikovka, ojnice prvního válce a pro klid všechna kluzná ložiska dát nová. Příčinou byl přicpaný sací koš čerpadla těsnícím tmelem, kterým něco těsnil bastler předemnou a přebytek se uvolnil do motoru. Tenkrát jsem si chtěl díly objednat ve značkové prodejně Suzuki (tušim že Kont). Tam ale vycítili příležitost, jak rychle zbohatnout, tak mi udělali předběžnou kalkulaci, že se mi málem podlomila kolena a termín dodání do 6 týdnů. Proto jsem vše objednal přes firmu Profimotomode za téměř poloviční cenu a díly jsem měl doma do týdne. Všechno začalo jít jako po másle, ale narazil jsem na problém, jak přelisovat šály klikovky. Opět jsem kontaktoval značkový servis Suzuki, aby mi půjčili přípravek ,který údajně měli. Ani nehorázně přehnaná cena za půjčení na jeden den,kterou jsem jim nabídl nepomohla. Vzal jsem si dovolenou ,čapnul jsem kartery pod křídlo a donesl je tam, aby ložiska vyměnili. Cenu stanovili na 1500-2000kč. Večer jsem si přišel pro odborně provedenou práci a dozvěděl se, že přípravek nějak nepasuje a jestli to má mechanik "nějak zkusit" ... orosilo se mi čelo a bednu s dílama jim vyrval z ruky se slovy ... (cenzura) ... a jel s nepořízenou domů. Naštěstí jsem přes známého sehnal kontakt na člověka, který renovoval veterány a ten šály přelisoval během půl hodinky a přišlo mu zlodějské říct si 250kč. Vnutil jsem mu 500,- Motor jsem pak bleskurychle smontoval a mohlo se jezdit dál. Pak už mi motorka dělala jenom radost. Během dalších dvou let jsem ji využíval spíš na cestování než na střelbu kolem komína. Ale i řízků se člověk může přejíst a tak jsem začal pokukovat po změně. V té době jsem poznal partičku fajn lidí ,co mi přeformovali moje plány na cestovní enduro a já v nějaké slabé chvilce koupil GSXR1000. To už je ale úplně jiný příběh.

O TL 1000 S koluje řada mýtů ,které se mezi motorkáře rozšířili a jelikož to byly spíš horší věci, tak si vysloužila i přezdívky jako "motorka zabiják"
První modely měly pár problémů, které se v civilizovaném světě řešili ve značkových servisech výměnou, nebo montáží určitých komponentů. Jedním z nich byla montáž tlumiče řízení, který tam opravdu musí být . Podle dokladů, co k motorce byly ,se konkrétně u mojí měnil termostat, řídící jednotka a nádrž. Dalším problémem měl být rotační tlumič, který tím ,že se ohříval od svodů zadního válce ,ztrácel svojí správnou funkci. Já osobně s ním neměl problém v žádném jízdním režimu.

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Ďuričko
Ďuričko napsal 30.09.10 v 11:58

Ahoj!Pěkně popsaný soužití,už to mam taky za sebou Pár věcí bylo taky nutný udělat,ale motor mě naštěstí nepotkal.Nevím co bych v takovym případě dělal
Jinak i když je teď moto z domu nejsem si zcela jistej,že tím moje anbáze s TL končí

mr_toshi
mr_toshi napsal 19.04.10 v 18:02

žiju si úplně stejný příběh, koupil jsem důvěřivě ojetinu, 2 roky jsem občas oblíknul montérky, nakonec se vysypaly šálky pod zadní ojnici - nedával jsem to ale spravovat, levněji mě vyšel jiný motor (jen spodek) a od té doby deluxe, olej Motul a silnější pružiny, brzdy 6pístky. Teď už jen benzín, olej a gumy (zadní 3x častěji než předek). Kdybych tenkrát věděl, že za motorku nakonec dám jednou tolik na postupném servisu, nepořizoval bych si ji. Jsem ale rád, že ji mám. Prostě srdeční záležitost. Rád jsem se pročítal tvou recenzí. Pěkně napsané

Hugo.R
Hugo.R napsal 31.03.10 v 17:06

Ahoj.

Prosel jsem celej Tvuj profil, vsechny stroje a taky fotky, hlavne ty historicky fotky z webu. Uzasny!

Verne popsany vlastnosti stroju i to jak jsi je vnimal Ty sam, spousta zajimavych detailu.
Taky je z toho citit ten punc 90-tych let, kdy se otevrely hranice se zapadem a vsechno bylo najednou uzasne novy a nepoznany. I to "motorkarstvi" asi tehdy bylo trochu jinsi nez dnes.

Proste supr pocteni. Diky a hodne stesti!

Sefo
Sefo napsal 25.02.10 v 15:33

Nakonec si to všchno docela dobře ošéfoval

KARDAN
KARDAN napsal 14.02.10 v 21:42

hezká recenze a bohužel pravda! ale kdyý ji miluješ, není co řešit

Více komentářů



TOPlist