renocar_duben



PROFIL MOTORKY

Honda CBF 500 (2005)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník trpaslik72
Vloženo 28.10.2009
Aktualizováno 10.4.2012
Zobrazeno 9 814x
HODNOCENÍ PROFILU OD 30 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 9.9

Popis motorky


CBF 500 jsem zdědil po tatínkovi =) a jako další mašina po droboučké Yamaze YBR 125 je to super volba. Najeto spolu nemáme mnoho, ale už po první tisícovce mi padla do ruky. Je velmi příjemně ovladatelná a předvídatelná.

Více fotografii

Recenze

---
Jak to vše začalo
---

Hodnu CBF jsme s tatíkem dovezli z jihu České republiky, konkrétně z obce Lišov. Mašina měla najeto pár tisíc a bylo vidět, že si ji předchozí majitel mazlil. Od předchozího majitele na ní byl topcase, čirá sklíčka blinkrů a praktický plexištítek.

Mašina najela nějaké 4 tisíce kilometrů a já úspěšně složil zkoušky ŘP na "osobák" a hlavně mašinu do 25 kw ( jízdu na motorce jsem jezdil ve sněhové vánici ) :D mašinu jsme mezitím nechali zavřít na 25 kw a tento údaj zaznamenat do TP, bylo to v závěru sezony 2009. Počasí se naštěstí ještě umoudřilo a já mohl nasbírat první zkušenosti s CBFkem. Moc se těším na sezonu 2010. Něco jsem na CBF sice najel, ale vozovka byla už chladná, často slizká, takže nic na divočení..

CBF je univerzální půllitr. Rozhodně nemyslím univerzálnost terén/silnice. Velmi se to podobá YBR ( no zas tak velmi né :D ). Je to stroj pro nenáročnýho člověka. Údržba je díky jednoduchosti konstrukce velmi snadná a levná. Například snížení výkonu na 25 kw mi přišlo asi na patnáct stovek a to díky absenci řídící jednotky =). Šlo jen o to vyměnit starý držák plynového lanka za nový, který měl navíc doraz. Banalita!

Po nastartování se z výfukové koncovky ozývá krásný hluboký zvuk řadového dvouhrnku. Spojka není ani měkká ani extrémě tvrdá. Prostě tak akorát. Mašina při jízdě působí velice klidným dojmem, tahá krásně už od nízkých otáček, pohybujete-li se v rozmezí 3 - 5 tis otáček/min mašina se Vám za to odvděčí klidnou cestovní jízdou. Jakmile se ale dostanete za hranici 6 tisíc a otáčky tam držíte vypukne teprve to správný peklo. Bohužel já si tohoto "masakru" užívat moc nemohu, jelikož je mašina seškrcená a tím pádem jde nad 6 tisíc velmi pomalu. Na druhou stranu mi až překvapila živost stroje i po seškrcení. Posaz je velmi příjemný. CBF působí velice dospělým dojmem, určitě je to nejmacatější půllitr na trhu, já osobně měřím asi 185 centimetrů a k řidítkům mám celkem natažené ruce. Navíc rozměry pneumatik nemají mezi ostatními pětikily konkurenci. Posez mi ale plně vyhovuje a dá se v něm praktikovat i ostřejší jízda.
Brzdy Nissin jsou rozhodně dostačující, ale vyšší účinnost předku bych rozhodně uvítal. Neřikam, že to na zhruba 200 kg pohybující se váhy nestačí, ale v krizových situacích jeden prstík prostě nestačí.
Odpružení je také příjemné, žádnej tvrďák, zadní centrál je navíc pomocí speciálního klíče nastavitelný do několika tuhostí.

Po designové stránce je CBFko rozhodně klasické, kulaté přední světlo s chromovým rámečkem a analogové budíky mluví za vše. Dělené sedlo je pohodlné, tvrdší a tudíš se tak rychle nevysedí a při jízdě zatáčkama se na něm dá snadno přesouvat. Spolujezdec si rozhodně stěžovat nemůže. Pod jeho sedlem je navíc úschovný prostor na nářadí, lékárničku, žárovky a já tam vozím například zámek na kotouč.

Motorka má celkem malej rejd, takže manipulace na místě chce občas trošku trpělivosti, ale taky jsem byl hodně zvyklý na lehounký YBR =).

Hodna CBF 500 není sice designový módní výstřelek a výkonu také nemá na rozdávání. Je to zkrátka motorka pro nenáročné kliďasy, nebo prostě pro začínající motorkáře, kteří právě dali pápá své odtýrané osmince =)
Její vzhled rozhodně nikoho neurazí, pohodlí na ní je dost a když tohle dáme dohromady ještě s krásným zvukovým projevem dvouválce a spotřebou někde kolem 5ti litrů... tak z toho vyjde prostě mašina univerzál. Přes týden Vás bude vozit do práce nebo do školy a o víkendu se sbalíte a s kamarádama vyrazíte na vejlet pod stan..

A to se mi na tom prostě líbí..! =)

P.S.: Závěrem bych rozhodně chtěl poděkovat rodičům, kteří mi dávají možnost jít cestou motorkáře, převážně mě financují a za to sem jim moc vděčný, děkuju :-*

---
Sezona 2010
---
Sezona dvatisícedeset byla zpočátku hlavně seznamovací, ale rozhodně se nedá říci, že jsem seděl se sevřeným zadkem doma. V plánu byla již tradičně Prvomájová a Svatováclavská vyjížďka. Prvomájovou jsme odjeli, ale Svatováclavskou jsem až s velkým váháním a trošku smutkem z důvodu počasí a nedostatku času odřekl. Tato sezona se stala i klíčovou pro náš plzeňský motoklubík Pilsen Bikers, jelikož jsme uspořádali první organizovanou vyjížďku Pilsen Ride #1. Naše myšlenky rozhodně nemířily vysoko, ale nakonec jste za námi přijeli ve velmi hojném počtu a "jízda" se velmi vydařila. Další naše akce, která se tento rok "zapsala do dějin" je mnoha bikerům již známá Pilsen Night Ride. Tuto premiérovou akci jste poctili návštěvou 47 motocyklů. Děkujeme a v následujících sezonách budeme pokračovat. V tomto roce nás neminula ani již tradiční dovolená po Česku. Letos jsme se podívali na Lipno a do tradičních Jižních Čech.

Sezona 2010 proběhla bez jakýchkoliv problémů, Pneu solidní, tachometr něco natočil a zima je nenávratně za dveřmi.

---
Sezona 2011
---

Na sezonu 2011 jsem byl snad ještě více natěšen, než na předchozí. Věděl jsem už co můžu od mašinky čekat, takže beze strachu, pouze natěšenost. Plány do sezony byly velké. Jednak již probíhaly domluvy na pořádané a navštěvované akce, dovolenou a také nějaké ty úpravy na mašině.
Klubovou sezonu jsme zahájili v dubnu menší vyjížďkou. Zanedlouho přišla Prvomájovka, což je naše oblíbená masová akcička. Pokračování měla samozřejmě naše Pilsen Night Ride #2, obohacená o ohnivou show v podobě hořící haly na Borských Polích. Počasí nám nepřálo, ale i tak vás dorazilo 72 kousků, čímž Vám, návštěvníkům zajistilo můj obdiv a ještě více nás to nakoplo k tomu, že tyto vyjížďky nejsou marné akce.
Tradiční dovolená vyšla řekl bych na jedničku, opět fajn, jako vždy. Tentokrát jsme vyjeli na Vranovskou přehradu a neváhali jsme zajet ani do Jižních Čech. Dovču jsme si spestřili také o jednu noc pod širákem, v čemž doufám budeme pokračovat. Svatováclavská vyjížďka se vydažila na výbornou a konec sezony se nám nezadržitelně přibližoval. To samozřejmě neznamená, že bychom přijeli ze Svatováclavské a mašiny zazimovali =).
Co se techniky týče, proběhla běžná údržba - olej, brzdovka, dobití a regenerace baterky a jelikož mi na začátku sezony vyhodili u STK za zadní gumárec, tak i novej balón. Tímto děkuju firmě Pneu Drnec za pohodové a rychlé jednání. Mnou požadovaná guma byla druhý den na počkání hotova. Za rok mě nespíše bude čekat řetězovka.

---
Sezona 2012
---
Osobně jsem sezonu zahájil až na počátku dubna. Konečně odešla nějaká ta jarní rýmička a já mohl stroj obhlídnout, zahřát a projet stroj po zimě. Původní baterka kupodivu letošní start ještě zvládla (huráá). Výměna oleje, filtru, brzdovka v cajku. Momentálně čekáme na teplo a vyrazí se na nějakou tu klobásku do Míšova...

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Martas38
Martas38 napsal 10.05.22 v 21:54 10b.

Moc pěkná mašina jestli (asi jo) přejdu zase k něčemu silnějšímu tak to bude jedině Honda CBF 500 ale zatím se tady neobjevilo nic co by mne zaujalo , tvá mašina je moc hezká a přeji jen šťastné kilometry.

Libela45
Libela45 napsal 20.04.20 v 21:01

Ahoj. chci se tě zeptat. ten plexi štít co máš na mašině je no name za cca 650,- kč s výškou 340 mm ? Vypadá totiž dobře a nedokážu to podle tvojich fotek a nabídky plexi co chci koupit poznat. Můžeš mi poradit ?

Animals21
Animals21 napsal 14.04.16 v 11:42 10b.

O "pětikila" jsem se nikdy nezajímal, sám jsem začal na 600, ale musím říct, že je to neskutečná krásná mašina! Hrozně povedený design klasického naháče, opravdu supr.

MilanLanghammer
MilanLanghammer napsal 07.02.16 v 12:39 10b.

Pěkná a spolehlivá motorka jezdil jsem na ni 6 let a dodnes na ni rád vzpomínám. 👍

Jarda89
Jarda89 napsal 06.04.12 v 00:33

Nejlepší nahej půllitr a když dáš tomu R2 nějakej slušnej nástroj, tak ti i pěkně zahraje

Více komentářů



TOPlist