renocar_duben



PROFIL MOTORKY

Kymco Agility 50 (2007)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník MáraExplorer
Vloženo 11.10.2008
Aktualizováno 16.9.2009
Zobrazeno 9 277x
HODNOCENÍ PROFILU OD 5 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 5.8

Popis motorky


Černý čtyřtaktní skůtřík, nějaké úpravy... kit motoru, varec, řemen, CDI...

Více fotografii

Recenze

Tak, kupoval jsem nové. Nejelo to špatně, ale jen z kopce a po větru Po ujetí asi 3000 km jsem nechal udělat kit motoru na 72 ccm od Naraku ( vrtání 47 mm ), dal se tam taky kevralový řemen od Malossiho, do karburátoru to chtělo samozřejmě větší trysku. Po vyzkoušení jiných válečků se tak nějak ukázalo, že původní variátor, včetně nastavení z výroby s tím kitem spolupracuje nejlépe bez úprav. Vzhledem k tomu, že ten motor je zablokovaný na CDI se maximální rychlost po této úpravě skoro nezměnila ( tachometrových cca 67 ), alešlo jí dosáhnout na rovině kdykoliv a i jí držet. Do kopce tam, kde to před tím jelo 25, teď 45 a tak dále, prostě cca o 20 km do kopce víc.

Dál jsem dával top case od GIVI a přidal nějaký ten polep. Pak jsem se rozhodl, že zkusím ještě nějaký lepší variátor. Zkusil jsem zase firmu Naraku a její variátor High Speed s tvrdší kontrastní pružinou. Tak ta tvrdší pružina je tak nějak na nic. Po její montáži i s těžšíma válečkama ( 6,3 g ) to jen řvalo a nejelo. Maximálka poklesla, jen se to o hodně líp odlepilo z místa. Tipuju, že na vině je to zablokovaný CDI, protože otáčky se nedostanou tak vysoko, aby se odstředivou silou dostatečně otevřel variátor. Po montáži sériové pružiny a ponechání válečků 6.3 g se to zlepšilo. V servisu to ještě vylepšili, že na soustruhu trochu ubrali ten čep, dodaný s variátorem, aby se řemen dostal co nejvíc na řemenici vysoko.

Takže momentální maximálkabyla přes tachometrových 80, ale šlo jí dosáhnou jen z táhlejšího kopečka. Na stejném místě to se sériovým variátorem jelo tachometrových necelých 70. Tachometrových mimochodem píšu proto, že to proměřuje cca o 10%. Jinak se zlepšila dynamika mezi 0-30 a 45-55. Poklesla ale maximálka na rovině cca o 2 km a zlepšila se maximálka do kopce, varec víc podřadí a využije se beze zbytku kroutící moment, protože motor není podtočený.

Normálně se dalo jezdit mezi tachometrovými 60-65 pohodlně s rezervou a při spotřebě cca 2-2,5 l / 100 km.

Když tam byl původní motor 50 ccm ( a vyndaný čep s omezovačem ) rychlost byla v těch samých místecho 5-10 km nižší ( podle větru ). spotřeba byla skoro stejná, přesně jsem to nikdy neměřil.

Poslední úpravou byla zatím montáž neblokovaného CDI opět od firmy Naraku. Maximálka se po rovince zvedla poměrně výrazně a běžná cestovní rychlost se dostala na cca 70 km/h, při ní to motoru nejvíc sedí. Jet se dá ale i rychleji.

Jinak ke zbytku stroje. Původně jsem si ho kupoval jen na jízdu po městě, ale chytlo mě to. Člověk se na to nemusí oblíknout jak na mašinu, náklady na benzín jsou zanedbatelný.Jezdím s tím nejen po městě, ale začal jsem i na chalupu cca 25 kiláků. Tak se mi podařilo najet s tím za dvě sezóny už skoro 10 000 km. Mimochodem proti autu tu vzdálenost ujedu tak o 5 - 10 minut později, protože co dožene auto na rychlosti, to skůtr ve městě v koloně

Ke kvalitě skůtru Kymco už tu napsalo komentáře víc lidí. Měl jsem možnost vidět z blízka a pořádně si prohlídnout hodnětypů skůtrů z Číny a Kymco u mě vyhrálo dílenským zpracováním na celé čáře. Jo, já zapomněl, je to Taiwan .Závada na původních dílech Kymco zatím jen jedna a to, že cca v 6000 přestal ukazovat rychloměr rychlost nad 30 km. Rozebral jsem to a zjistil, že náhon k tachu nevede prostředkem, protože je tam vzpěra a jak to tlačí k jedné straně a teplem se to vyhřálo rafička nárážela na tubus. Vyřešil jsem to jednoduše tak, že jsem náhon dal na opačnou stranu vzpěry a od té doby OK. K odchylce tacha už jsem psal, zřejmě je to tím, že stejný převod je i pro kola 10 palců. Pak ještě odešel asi po 6000ten kevralový řemen od Mallosiho. Byl na tom původním variátoru a myslím, že jsem to nějak nepřeháněl, tak si myslím, že to mohlo přežít víc. Dal jsem tam teď ten původní Kymco a pak se podle toho, jak vydrží rozhodnu, jakej koupím další

Jinak plasty až na malinkou 2 cmprasklinu u stupačky pro spolujezdce, kterou jsem opravil speciálním lepidlem na plasty ( nelepit vteřiňákem ! ) drží obdivuhodně. Gumy i po 10000 vypadají jako nové i zadní, dokonce ještě nepraskla ani žárovka. Baterku jsem nikdy nedobíjel, vydržela i přes zimu, ani jsem jí nevyndával, jen občas natočil a krátce projel. Dodržel jsem servisní intervaly, dokonce jsem vyměňoval i benzínový filtr za originál i přes cenu 26 EUR

To je asi moje jediná výtka, ceny servisu a dílů jsou srovnatelné s cenou garančního servisu a dílůna moje stejně mladé/staré auto ( škodoVWKA ).

Takže pokud někdo váhá, doporučuju kymco, pokud někdo chce kitovat a váhá co dát, nikomu svůj názor nevnucuju, ale podle mě má vzhledem k poměru cena / co z toho dostanu význam jen kit na větší objem + nešahat na nic jinýho. Třeba ten varec už zas tak moc u čtyřtaktu nepomůže, aspoň podle toho co jsem zkusil. Laborovat s válečkama se taky dá, ale co se vylepší na rozjezdu, většinou chybí na maximálce po rovině. O ceně laborování radši nemluvit Docela by mě zajímalo, jestli někdo do Agilky dával ten větší kit na 85 ccm a jak na tom byl s maximálkou a chováním při jízdě pak on.



Tak jsem to po asi dvou měsících zkoušel k vánocům natočit. Venku i v garáži byla tak nula. Sice to chvíli točilo naprázdno, ale po zahřátí to chytalo zas nadotek. Vlastně už jsem třetí zimu baterku ani nenabíjel, ale ani nevyndával. Na to, že to má najeto 10 000 spokojenost . Mám jednu novou zkušenost a to tu, že když to déle stojí, je lepší první start udělat startpákou a ne starterem. Ten kit motoru starteru docela ztížil práci. Sice to vždycky chytne, ale bere to asi hodně proudu z baterky a dostává se míň na zapalování. Startpákou to chytne hned. Mě připadala nejdřív hodně subtilní, ale zdá se to spíš jen , jako dojem. Funguje bez problémů...



Trošku zas doplním deník, po dvou letech provozu si to zaslouží. Jsem docela rád, že jsem zvolil tuhle značku. Jako překvapení bych označil gumy. Po necelejch 12000 km jsou skoro jako nový a myslím, že 30000 km minimálně přední bez problémů vydrží. Spotřeba se mi s kitem drží do 2,5 l / 100 km. Až na mini problém s tachometrem, kterej sem si nakonec vyřešil sám, mě žádná jiná nepříjemnost nepotkala. A tak jsem si udělal radost a od Kymca pořídil čtyřkolku Zjistil jsem, že se vyplatí si připlatit. Než jsem čtyřkolku kupoval, zkusmo jsem si šel koupit klasickýho číňana... viz moje druhá motorka tady, abych zjistil, jak to s tou kvalitou opravdu je. Musím říct, že tak strašný, jak tu občas někdo píše to zas není. Ale pokud nemáte talent na mechanickou práci doporučuju spíš Kymco.



PS Čtyřkolku najdete na http://www.quadmani...uzivatel/?muid=27446



Tak mám už 15000 km. Zdá se, žeje zaděláno na první opravdovou závadu. Trochu se mi začíná objevovat olej ve skříni variátoru. Zřejmě to bude mít za sebou simerink od motoru směrem do skříně varce. Jezdit se s tím dá,neteče to zatím nějak moc, ale asi to bude za nějaký kilometr k řešení. Jinak se osvědčilo tuning CDI. Nejen, že to jede o něco víc, ale hlavně se snížila spotřeba, protože se nepřidává zbytečně plyn do bloklýho zapalování, který přestalo fungovat při 65 km/h a dál to jen brzdilo motorem. Je ale třeba mít cit pro otáčky motoru, protože ve velkym horku to začalo mít tendenci ke kousnutí. Sice by to jelo trvale nad 70 docela snadno, ale spíš by to chtělo jinej stálej převod. Zkusím někdy nechat udělat, už mám vytipovanou firmu

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
NeverComesTrue
NeverComesTrue napsal 27.06.13 v 20:09

Ahoj jen dotaz koupil jsem si Kymco agility 50 4t nechci kupovat vetsi obsahovy kit jak zvysit vykon?kde to koupim? a co presne?? moc by si me pomohl zatim diky.

MáraExplorer
MáraExplorer napsal 11.02.09 v 16:48

Tak to je jednoduchý. Nejlevnější řešení, jak by to jelo o něco rychlejc cca + 10-15% je vyměnit přední řetězový kolečko. Poud na tom jezdíš nejvíc sám, žádnej problém. Spočítej si zuby, budeš tam mít asi 14, nebo 13. Dej 15, nebo 16, investice cca 10 Euro. To CDI unlimited je dražší, nejdříve si to zkus půjčit v nějakym servisu. Jestli Ti to jede 55 na čtyřku a víc ani ťuk a máš tam ten převod, jako má Johan, tak to točí maximálně 8000 otáček a to by ještě tak 1500 mělo v pohodě, rozhodně z kopce. Zkus se taky kouknout do karburátor, jaká je hlavní tryska. U padiny je tak 70-75. Pak koukni na vzduchovej filtr a zkus ho profouknout, jakej má odpor. A nakonec koukni na kolínko od karbecu do motoru, jestli tam není clonka. Víc nevymyslíš, pak jedině kit na větší objem. PS ještě napiš, kolik máš zubů na kolečku vepředu a kolik na rozetě. A jestli bereš tu rychlost jen podlke tachometru a kolik to má najeto

SirBees
SirBees napsal 10.02.09 v 19:59

ano

MáraExplorer
MáraExplorer napsal 10.02.09 v 19:11

Sir Bees a to je normální čtyřrychlostní motor, to co v tom máš?

SirBees
SirBees napsal 10.02.09 v 18:28

to asi nemam stejny to cdi mam blokovane lebo aj dole kopcom aj na rovine ma to nad 55 nepusti

Více komentářů



TOPlist