PROFIL MOTORKY

Suzuki GSX 750 F (1998)

Neaktivní Profil uživatele

Vlastník V4
Vloženo 23.5.2008
Aktualizováno 25.4.2011
Zobrazeno 7 620x
HODNOCENÍ PROFILU OD 5 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 9.8

Popis motorky


Velký, pohodlný a rychlý cesťák s motorem se sportovním dědictvím.

Více fotografii

Recenze

Podvozkově mi připadne hodně podobná mé bývalé Hondici. Akorát ta hmotnost je vyší. Každopádně je podstatně stabilnější v zatáčkách. Vysoká hmotnost je asi největší mínus téhle motky. Při běžném ježdění to ani tak nevadí, ale jak v člověku trochu chytnou saze, už to cítit je. Do zatáčky jde sice snadno i při větším trapu, ale přehazovat ji ze zatáčky do zatáčky chce už trochu síly. Zezačátku mně trochu vadilo mírné vlnění v ustálené rychlosti kolem 60 km/h ale jak sem dotáhl uložení motoru a skrátil rozpěrné tyčky v silentblocích v řídítkách, vše se sklidnilo. Řídítka mi přišly moc gumové, proto ten větší presung silentbloků. No a taky se trochu začala vlnit při pokusu o maximálku. Na druhou stranu to není nic co by výrazně snižovalo užitný komfort. A toho je na rozdávání. Velice pohodlné sedlo, i pro spolujezdce (i když manželka zezačátku trošku sklouzávala a musela přijít jak na to) , ergonomie super. Nějaká váha je sice na zápěstí, ale je to otázkou vkusu. Mně to vyhovuje. Nohy vpohodě a do 160 km/h vůbec nefouká. I potom stačí jen sklopit trochu níž hlavu a je to OK. Mašinu jsem koupil za velice rozumný peníz. S tím se ovšem snoubí zanedbaná údržba. Olej nebyl měněný posledních pět let, takže mi z toho vytekl asfalt, a o seřízení ventilů si mohla taky nechat jen zdát. No nic. Základní údržba je dohnaná, ventily seřízené (sakra ten motor najednou stichl), takže zbývá jen hrkat. I když na zimu chystám přetěsnění motoru a asi nový rozvoďák. Už se začíná potvůrka ozývat. Sem zapomněl. Má najeto 47 000 km a řekl bych že je ve velice dobré kondici. Motor je asi nejgeniálnější na celé motorce. Jeho naladění je úžasné. Není sice ostrý jako nějaký sport, ale když ji podržíte pod krkem utíká do omezovače jek zběsilá. A navíc bez jakýchkoli výkonových děr atd. Na druhou stranu si nechá líbit šestku od dvou tisíc. Bez škubání řetězem, pěkně plynule zrychluje. Samozřejmě že velmi zvolna. Pořádný zátah je cítit přibližně od 5-ti tisíc a kolem osmi už je to docela hukot. Maximálku sem zatím nezkoušel, akorát jednou sem ji nechal trochu víc rozběhnout, ale ve 240 km/h zhoustnul provoz a tak sem musel zvolnit. I když mám pocit že by šla ještě dál, myslím že o moc víc to nebude. Pochopitelně se bavíme o tachometrové rychlosti. K motoru ještě jedna věc. Spotřeba. Súzu mám teprv dva měsíce a nalítaných jen 2000 km takže nemůžu úplně všechno popsat, ale spotřeba je šílená. Ještě na ni nejsem úplně zvyklý, takže o ježdění v nějakých ideálních otáčkách si můžem nechat zdát, navíc si to furt užívám. Nejčastěji se pohybuju rychlostí překračující povolené limity, celkem tahám a využívám celého otáčkového spektra, i přes to všechno jezdím jen za cca 5 až 5,8 litru. Sem zvědavej kolik si vezme při turistice. Taky sem přemýšlel nad laďákem ale nechtěl bych stratit charakter motoru. Co se týče přední vidle, jak všichni uvádějí jako nevětší slabost, tak s tou problémy nejsou. I přes nedostatečnou údržbu nechal předchozí majitel vyměnit gufera a olej, včetně seřízení. Budiž mu za to dík. Je to seštelované dost natvrdo, ale sedí to skvěle a ani se moc nepotápí. Opletené brzdové hadice dodávají brzdám rozumnou tvrdost. Akorát mi připadne dlouhý chod páčky. Na druhou stranu brzdy nevadnou, oproti bývalce nejsou gumové a brzdí suprově. (samozřejmě na danou koncepci, jel sem na R1 takže si dokážu představit co znamená ostrá a výkonná brzda) Místo pod sedlem je taky slušné. Mám tam vercajk, lékárničku, nepromok, lepící pásku (plastovou suprovou v případě potřeby poléčíš kapoty upadlý blinkr nebo i stupačku) zámek a ještě se tam toho dost vleze. Jako zápory mně napadá snad jen ta výše zmiňovaná hmotnost. Při manipulaci na fleku je to nejhorší. Když se na gsxf nebudete dívat jako na sport, nebude vám podvozek v ničem vadit a motor je taky dobře naladěný. Připadne mi jako skvělá motorka na cestování a s jistými omezeními i k ostřejší jízdě. Vcelku je to nenáročná motorka na údržbu i co se provozních nákladů týče. Akorát člověk musí mít velkou sadu imbusů, když se chce někam dostat. všechno je totiž skryto pod plastem. O designu ať si udělá obrázek každý sám. Chci akorát hodit čiré zadní světlo a integrované blinkry. Samozřejmě ten škaredý černý plast pod značkou musí pryč. Upozorňuji že toto jsou pouze moje subjektivní pocity a názory a nikoho nenutím aby se s nimi stotožňoval. Po sezóně, až bude více nalítáno, přihodím další zkušenosti.x

Tak je to tady. Přibyly nějaké skušenosti, tak je sem chci hodit. Ohledně spotřeby při turistice. Za víkend jsme nakroutili cca 1200 km, pohybovali jsme se tak do 150 km/h a spotřeba se pohybovala od 4,02 po 4,8 l/100km. Taky se mi ji podařilo ve Šternberku dostat na stupačku. Držela úplně v pohodě a necítil sem žádnou nejistotu, nebo pocit že bych byl na hraně. To bude asi všechno. Další zkušenosti už nebudou. Nedávno sem se vracel z Prostějova a při předjíždění mi vjelo do cesty auto a duplo na brzdy. V rameni mám tři dráty a Suzanka je na odpis. I v případě jestli to PČR nehodí na mně si letos na mašinu už nesednu. Zdravím všechny. Tak máme po sezoně (20.10.) a Suzanka začíná pomalu ale jistě vypadat k světu. Nebude sice v originále ale na tu bídu a omezené finanční možnosti se na to snad bude dát koukat. Až to celé dodělám, dodám fotky a na jaře nás čekají alpy. Tož snad aji nějaký ten cestopisek sesmolím. Člověk by nevěřil kolik se dá opravit doma aniž by do toho sypal neskutečné kačky. Tak sem ve fázi polotovaru, tož se na to mrkněte.
Tak vidím že je tenhle příběh nedokončený. Motorku jsem teda doopravil, ale pocit při jízdě byl už nahlodán výše zmiňovaným zážitkem, takže šla z domu. Od té doby jsem ještě nezakotvil u žádné nastálo. Do profilu jsem hodil jednu, co jsem vlastnil jen sezonu, ale byla taková, no ,já nevim, charizmatická. Tak jsem se chtěl podělit. Další motku co mám druhým rokem jsem vlastně stavěl pro otce, ale jelikož jsem majitel a taky na ní trochu jezdím, tak ji ještě v dohledné době přihodím. Jinak koukněte jak se povedlo, s minimem financí, dát do kupy tu nešťastnou bouračku.

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
konis
konis napsal 03.11.09 v 11:25

Čau máme stejný vkus a poznatky .Velká škoda vždy když se pěkný stroj zničí ,ale super že do toho jdeš znova tak to máš umně palec nahoru

deimos
deimos napsal 08.04.09 v 23:27

Víťan
Víťan napsal 13.03.09 v 20:36

Ahoj.
Stále pěkná kámo. Máš to za 10

Víťan
Víťan napsal 09.03.09 v 12:55

Život je takový. Někdy dole a někdy nahoře.
Hlavně zdraví.
I tak to je
Měj se pěkně.
Víťan.

Šuty
Šuty napsal 09.10.08 v 13:34

Nazdárek, pěkný popis škoda, že ze smutným koncem.Hlavně že to nějak dopadlo a že si "celej" Pěkná barva - to byla.

Více komentářů



TOPlist