renocar_brezen



PROFIL MOTORKY

Jawa 50/21 Pionýr (1972)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník HonziX
Vloženo 30.3.2025
Aktualizováno 2.4.2025
Zobrazeno 1 086x
HODNOCENÍ PROFILU OD 6 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 10

Popis motorky


Stroj na vyřádění a pojížďky s kamarády.

Více fotografii

Výška jezdce: 175 cm

Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
Jawa 50/23 Mustang: V horsím stavu
Jawa 50/20 Pionýr: špatný stav

První dojmy - Menší než jsem myslel, docela lehký a jednoduchý. Moc velká mezera mezi kvalty, je to jako řadit v autě z jedničky na trojku.

Motorku bych doporučil pro - Pro začátečníky, nebo třeba pro ty, co si chtějí zavzpomínat na dětství.

Doplňky na motorce - Tuning zaslepení světla

Recenze

Vybral jsem si Pionýra, protože je levný, jednoduchý a spolehlivý, pokud se o něj člověk dobře stará. Vlastním ho už skoro rok a teprve nedávno se mi podařilo ho dát do stavu, kdy jezdí bez problémů.

Od koupě prošel mnoha úpravami. Ráfky jsem přestříkal na zlatou barvu, protože původně byly nabarvené stříbřenkou. Motor po generální opravě jsem pořídil za 5 000 Kč, což považuji za velmi dobrou cenu. Karoserie měla nešetrně nátěr štětcem, ale částečně se mi ho podařilo odstranit pomocí odstraňovače nátěrů, takže se nyní dá říct, že jde o patinovku.

Na Pionýru mám zatím najeto kolem 150 km, převážně po polních cestách, protože nemám řidičák a motorka nemá techničák. V terénu není zrovna komfortní, proto zvažuji výměnu zadních tlumičů a do budoucna i přední CrMo vidlici od Piokitu.

Co se týče elektroniky, namontoval jsem tyristorové zapalování z bazaru za 700 Kč. I když stále používám kladívkový snímač otáček, rozdíl v chodu motoru je znatelný. Také plánuji opravit světla a tachometr s podsvícením.

Na tuto sezónu plánuji karburátor Dellorto PHBG 19 mm a opravu zadní rozety. Celkově jsem s Pionýrem spokojený a těším se na další úpravy a zvyšování výkonu

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
elvis78
elvis78 napsal 02.04.25 v 18:17

Přesně tak. Já na fíkovi měnil jen spojku a kondíky, kladívka 1x.Nikdy mě nenechal. A nevyrůstal jsem na tom od mala jako jiní. Prostě v 18 mi ho nabídl kámoš, tak jsem ho vzal. Jezdil jsem na něm dost, i 150 kiláků. Dokonce jsme jednou jeli s Milošem, on na Virago 535 a já na fichtlovi.

Targus
Targus napsal 02.04.25 v 16:39

raid

Tak v první řadě y bylo potřeba definovat spolehlivost.

Před skoro 50 lety jsem si ho koupil za penízky z letních brigád. Byl nový a fungoval.

Závady, které se občas vyskytly, jsem se naučil odstraňovat docela brzy. Jmenovitě odcházely žárovky a svíčky, ale mnohem méně, než ty dnešní. Občas jsem ztratil nějaký ten šroubek - no a to je asi tak všecko.
Pokud člověk pravidelně kontroloval předstih a odtrh, dotáhl šroubky (závitová lepidla tehdy k mání nebyla) a občas došponoval řetěz, nebyl problém.

raid
raid napsal 02.04.25 v 09:11 10b.

Spolehlivý, pokud se o něj člověk dobře stará... To je hláška do pranice
Ta věc nebyla spolehlivá, ani když byla úplně nová
Každopádně vítej mezi motorkáři a jezdi hlavou.

HonziX
HonziX napsal 31.03.25 v 18:30

Díky za komentáře

jirka-72
jirka-72 napsal 30.03.25 v 21:38 10b.

pěkný stroj, tak ať slouží. Taky jsem na pincku začínal, měl jsem ho po dědovi i s přívěsem, jezdil s ním na trávu králíkům .

Více komentářů



TOPlist