950 SuperEnduro R copak ten název nemluví za vše?
Výška jezdce: 176 cm
První dojmy - Cestou pro motorku jsem přemýšlel jestli nevyměnit trenky za dospěláckou plínu, ale sám sebe jsem přesvědčil že to bude dobrý "mám přece rozum". Při rozjezdu mě neschodila, tak teda hyjééé, s patřičným respektem do první vesnice a hele ona umí jet i 55, hodná holka, před náma konec vesnice a dlouhá rovinka, lup tam trojku a lehce přidávám, a motorka adekvátně zrychluje, otáčkoměr nemá tacháč nekoukám, ale je to fofr, čtyřka a plnej a to bylo jako forsáž ve stíhačce, brutální zrychlení s předním kolem 10 cm nad asfaltem, cvak mozek OFF, koutky se roztahujou k uším, ještě to má pětku a šestku, rovinka končí další vesnicí a na budíku svítí 174, zapíná se hlava a zkouším brzdy, je to na hraně na tu váhu a rychlost tam klucí v KTM namontovali malý kotouče, nemá to ABS tak možná proto. Vesnici jsem dal nízkým průletem jako Maverick v Top Gunu kolem řídící věže, ale naštěstí nikde nikdo, za vesnicí sled několika přehlednejch zatáček a hele, z poslední levý jde polňačka rovně k lesu, jdu do stupaček a nechávám se unést jak motorka skvěle vede, v mírný pravý cítím jak chce zadní kolo předbíhat a uvědomuju si že jsou na tom silniční gumy, u lesa stavím motorku na stojánek, abych si jí pořádně prohlíd, protože to už vím, že ty složený peníze v motoshopu si už zpátky do peněženky nenacpu. Jedem zpátky, trochu se mi klepou kolena, ale nemít uši tak mám hubu kolem hlavy jak se culim, vždyť my se spolu skamarádíme
Motorku bych doporučil pro - tahle motorka je hodně specifická a štěstí nepřinese každému. Jasně že se na tom dá jezdit rozumně, jasně že jsou horší i mnohem lepší motorky, ale to se nedá srovnávat, tohle je motorka oproštěná od všeho zbytečnýho, má to jen dvě kola, řidítka, světla, blinkry, brzdy a v rámu brutálně syrový véčko s karburátorama, který to tam pouštěj jak šoupata na turbínu vodní elektrárny. jezdit na tom může kdokoli, ale tuhle motorku si užije jen ten, kdo umí vypnout zdravej rozum a pud sebezáchovy. Je to peklo na dvou kolech
Doplňky na motorce - karbonové kryty na víka spojky a alternátoru, nosiče na delší cesty, pevnější chrániče páček a v garáži jsou už připravený Akrapy na místo originálních výfuků
Recenze
Tak nějak jsem uvažoval o změně stroje, kamarádům se už moc nechce tahat motorky z bláta nebo se tlačit do výjezdů co nejdou ani vyjít, skoro všichni už mají velký cestovní endura, tak jsem začal sledovat inzeráty, kdyby se tam náhodou neobjevila nějaká slušná Afrika, nebo 990 Advik, a najednou tam vyskočilo tohle, malej nájezd, za slušný peníze a když to přišlo na svět, tak jsem si o ní nechával zdát.
Jel jsem si pro ní dřív, než jsem si stihl rozmyslet jestli jo nebo ne. Vlastně ani nebylo co řešit, Dovoz z Rakouska, ve slušným stavu, na prodej jich moc není a když už tohle někdo prodává, neví co za to chtít. Zkušební jízda a měl jsem jasno.
Po prvním pořádném svezení naprostá spokojenost, prolítli jsme Milovice, lízly Českej Ráj, přejeli Ještědskej hřeben a Ralsko cestou domů, 300 km a oproti ADV 640 nebe a dudy, akcelerace, výjezdy ze zatáček, a vůbec, zas mě to jěždění baví.
Takže na lítání kolem komína dost dobrý, ale na cesty není kam dát věci, takže musím vyřešit absenci nosičů, letos jsme jeli šotoliny na Italsko-Francouzském pomezí a na rychlo jsem nainstaloval kufr a na sedlo 30 l válec. Kufr je na věci dobrej, nemusíš nic rozšmodrchávat a zase to přivazovat, ale to těžiště nahoře, to je pech, zvlášť když z toho došáhneš na zem jen dvěma prstama jedný nohy, jsem malej a motorka je koza vysoká tak teda pro příště kufr nee, asi malý boční tašky a válec na sedlo.
Velký mínus je spotřeba a dojezd, motorka dostala do vínku nádrž na 14 litrů a psanou spotřebu 6,5 litrů, takže bych měl ujet 200 kiláků, to jde, ale realita se odvíjí od tahání za plyn, takže když se mi rozsvítila kontrolka rezervy na kterou píšou 30 km dojezd při 170 km od tankování, tak pohoda, ale když se nám do cesty postavily Alpy a já se rozvášnil a tahal a tahal, kontrolka se rozsvítila při 126 km jsem pochopil, že plánované tankování po 200 kilákách je utopie. dalo by se to vyřešit nádrží od SAFARI, ale ta je na 30 litrů a podle fotek mi příjde, že je váha dost na předek, další řešení je udělat výfukové svody dva do jednoho a místo levého výfuku dát přídavnou nádrž. No chlastá jak nemocná kráva, ale za tu srandu to stojí, v civilizovaných zemích není problém tankovat po 100 kilákách, ale třeba do Mongolska aby za mnou jela cisterna.
I za tuhle cenu jsem si Alpské silnice a silničky fakt užil a další velký překvapení bylo když jsme sjeli z asfaltu, jasně je to SuperEnduro, ale tohle jsem nečekal, motorka je dobře vyvážená, skvěle drží stopu i v hlubokým štěrku a většinu průserů vyřeší přidání plynu. A když už s tím člověk sekne, není na tom moc co rozbít.
Jestli jsem si myslel že Advík 640 je holka pro všechno, tak tohle je ještě na víc.
tak ted jsem tak rozhozenej z adv 640 a supra, že nevím do kerýho jít, bezva inspiračka, motorka samozřejmě pecková
jo jo, motorka mě fakt baví, pravda, spodek to moc nemá, ale aspoň se s tím dá jezdit po městě, ale líbí se mi dávkování výkonu, je tam pekelnej, ale není to rozhrkaný, ten nárůst je rychlej, ale plynulej, perfektní reakce na plyn, nechápu jak se jim tohle povedlo. Na 950 Aventure jsem se byl povozit když to začali prodávat, tenkrát jí měl Jirka Hejník a půjčoval jí na testovací jízdy, ale to byl rok 2003, tak už nedokážu posoudit rozdíl, jel jsem i na první 990 se stříkačkou, a ta mi přišla taková moc zbrklá. Teď jsem koupil Akrapoviče, tak jsem zvědavej co to s tím spodkem udělá
Zabavna volba, vzpominam na ni v dobrem,na rovne sotoliny ideal, jen trochu chybel spodek
Jen je na ni treba myslet dopredu, ze co rozhulakam, musim taky ubrzdit neb bez opory klopenky,sutraku nebo korene to jen tak v kalupu nezatoci :)
Preji at slouzi
Pěkné počteníčko pobavil jsem se , tak a´t ti dělá jen radost
Spotřeba kolem 12 není nikterak výjimečná. Kolega tvrdí, že v terénu kolem 18 klidně:) Safari tank jsem nijak zvlášť negativně nepociťoval, ještě se dá koupit americký Powercell, ale laciné to není. A potom je potřeba mít k tomu supermoto sedlo a bude to zase o něco vyšší na sezení.
Jezdil jsi na 950 Adventure? Ten motor prý je o dost klidnější...