Můj první skůtr. Vůbec jsem netušil do čeho jdu.
Výška jezdce: 176 cm
Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
Suzuki AN 650 Burgman: Velká obluda - a kdo proboha navrhoval zadní část motorky (konstruktér vzducholodí?)
BMW C 650 Sport: Moc drahé a těžké, podle recenzí i líné.
První dojmy - Po několika motorkách a mnoha let ježdění mě dostihla myšlenka pořídit si něco pohodlnějšího, menšího, lehčího a praktičtějšího do města. Nicméně jsem nechtěl zcela opustit styl delších výletů a projížděk.
Recenze
Po tom co jsem vystřídal nějaké různé slabé, silné, kapotované, nahé motorky mě zkrátka doběhla věc o které jsem vždy uvažoval po dlouhých cestách s rukama od šmíru až po lokty při pravidelné ůdržbě řetězu. Sakra nejde to nějak jinak vyřešit aby člověk každých 300-500 km nebyl zaliskanej od hlavy k patám od řetězu, nemuset pořád kupovat odmašťovače, oleje, ale hlavně ta mantra "furt dokola". No a stejně nejvíc jezdím celé jaro léto a kus podzimu ze šichty na šichtu což je dost město, takže padla volba na velkej skůtr objemem okolo 500ccm a výkonem okolo padesáti šemíků.
Volba byla jasná. T-MAX je prostě nejhezčí, má i takového sportovnějšího ducha. Hledal jsem všude možně a asi po 2 měsících se objevil ideální adept kousek od Prahy. Po projížďce bylo jasno a další sezóna mohla začít.
První dojmy z variátoru byly strašně smíšené. Ve městě je na křižovatkách člověk prostě king. Ten odpich 0-70 je famózní. Což pro město a jeho okolí je naprosto dostačující. Zatáčky na okreskách jsou kapitolou sama pro sebe - člověk využívá většinu nebo celej výkon a přitom posez - skútr, je to zajímavý pocit. Obzvlášť s kombinací malejch kol a velmi pohodlného sedla. No a když jsme u sedla - chtělo by to samostatnou recenzi. Představte si že jezdíte na motorce a přitom sedíte v babiččiným ušáku. Nevím jestli jsem měl v minulosti smůlu na sedla tvrdá, kluzká, úzká nebo zkrátka nepohodlná, ale tohle je sesle jiné kategorie.
Skútr měl origo Akrapovič TMAX - na skútřík dost dospělej zvuk. Nějaké doplňky verze special edition - kovové nášlapy...
Další parádní záležitost je místo pod sedlem. Sedlo pěkně na vzduchovém tlumiči, Paráda - jak malej kufr od auta. Co do praktičnosti se týče, nemám výhrad.
No jo, ale pak se jedete proletět okolo komína a lambáda před váma s plechovkou jede zatáčky po okreskách 50 a když příjde rovinka kde člověk konečně vidí, dám blinkr knedl nadoraz a lambáda v plechovce se rozhodne že ho skútr teda nebude předjíždět - tady vidím obří problém, nepodřadím, neřídím převodovku já, ale variátor. Někdo rozhoduje za mě co udělám s už tak osekaným výkonem. Dálniční přejezdy byly kupodivu celkem v pohodě. Celkem pochopitelné že okolo 150km/h dochází síly ale stabilita na malejch kolečkách ok.
Ochrana proti dešti a povětrnostním podmínkám je naprosto nadstandartí oproti všemu co jsem měl. I ve velkým lijáku má člověk po 20ti km mokrý jen ruky, ramena a helmu zbytek je jen navlhlej od okolí .
Nicméně po 2 letech soužití jsem zjistil že skútrování není fakt pro mě. Jízda na motorce není podle mě že otočím plynem nadoraz a čekám... až někoho dojedu.
Co se všestranosti týče je T-MAX úplně boží : Po městě král silnice, po okreskách pohodlí na dlouhé cesty. Po dálnici naprosto dostačující. Pohodlí, neřadíš neřešíš ale po čase zjistíš že už ti chybí jen ta dečka na nohy a jseš komplet
T-Max je boží
Recenze
. Taky jsem to podobně vyzkoušel...a mám zase jen motorku. Skútru 10 bodů.