renocar_duben



PROFIL MOTORKY

Honda CB750 Hornet (2024)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník Myschan
Vloženo 21.2.2024
Aktualizováno 22.2.2024
Zobrazeno 3 853x
HODNOCENÍ PROFILU OD 18 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 9.7

Popis motorky


Hezký zvuk při prvním startu. Teda fakt hezký, na to, že to není laďák, jsem příjemně překvapen.

Motorka koupena od FIRMA:Autoelegance Brno (Brno-Řečkovice) - Jako vždy vše v pohodě. Co se domluví, to platí.

Výška jezdce: 187 cm

Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
Honda XL750 Transalp: Do terénu nejspíš nepojedu, polňačku jednou za rok projedu na všem, nelíbí se mi drátěná kola, vyšší cena a hlavně tuhle motku bych prostě na své většinou jednodenní výlety po asfaltu nevyužil.
Kawasaki Z900RS: : Nádherná motorka. Jsem do ní zamilovaný, je prostě krásná. Provedení SE, luxus na dvou kolech. Minusem je cena. A přiznejme si, na to moje ježdění...

První dojmy - Hmotnost 190 kg místo 233, či spíše 240 kg s doplňky, na které jsem byl zvyklý. Manipulace na místě je mnohem jednodušší. Nejvíc se mi líbí asi v černé barvě, ale při představě jakéhokoliv flíčku či deště volím raději osvědčenou bílou.

Motorku bych doporučil pro - Pro všechny, co si chtějí občas udělat radost a trošku si zablbnout na okreskách a přitom na motorce nesedí prvně v životě. I nezkušený si může dát režim Rain a netočit to přes 4 000 ot.

Doplňky na motorce -
Polep nádrže, proužky na kolech, červené zkrácené páčky, prodloužení předního blatníku, zástěrka před zadním tlumičem, folie na displeji, turistické plexi přichycené červenými šroubky
a přídavný voltmetr s venkovním teploměrem a USB zásuvkou.

Recenze

Nebudu kopírovat technická data, to si může každý najít na netu. Místo toho se pokusím jako vždy uvést svůj subjektivní pohled na tuto motorku.

Protože mám potíže s kolenem po havárce, a při couvání, a tedy logicky tlačení NC do garáže, jsem začínal mít problémy s hmotností, rozhodl jsem se pro něco lehčího. Ideálem by bylo něco o hmotnosti Hondy Monkey, či přinejhorším PCX 125, ale s výkonem minimálně toho NC. No a protože nic takového asi neseženu, pořídil jsem místo naprosto univerzálního NC 750X DCT dvě vozítka. PCX na město, Hornet na projížďku. Jo a Hornet je poctivý Japonec, tedy vyrobeno v Japonsku, jako vše od Hondy od obsahu 750 a výš. V nějaké recenzi jsem slyšel názor, že japonský dělník raději spáchá seppuku, než by odflákl svoji práci. Zatím myslím, že to tak s trochou nadsázky i bude.

Začnu troškou kritiky, protože se mi nelíbí jen pozitivní recenze. Neexistuje naprosto dokonalý stroj. Takže ta jeklová kyvka není nejhezčí a chybí v ní závity na rolny. Dále mi chybí venkovní teploměr. Občas bych rád věděl, jak moc velká je mi zima, nebo proč se tak potím. Klidně bych jim přidal těch 150 Kč navíc, nebo kolik by to tak mohlo stát. Brzdová hadice má na cm přesnou délku, takže bez složitějších úprav na posun řídítek zapomeňte. Jo a v osvětlení RZ je klasická žárovička. Proboha proč? No a to je snad vše, nevím co víc bych vytknul, takže nyní pozitiva.

Cena. V dnešní předražené době je to dle mého názoru naprostá bomba v poměru cena/výkon/značka. Na tomto místě bych chtěl poděkovat všem čínským soudruhům, co sem začali hrnout ve velkém své motorky a určitě přispěli k tomu, že se zavedené značky museli zamyslet nad cenou svých výrobků. Vzhledem k tomu, jaká to motorka je, jak jede, jak je vybavená, od jak renomovaného výrobce pochází, tak je prostě levná. A říkám to nerad. Jednak nechci inspirovat kohokoliv, aby ho napadlo zdražit, jednak bych se samozřejmě rád pochlubil, jak drahou hračku jsem si pořídil. To tady to nelze, ale vůbec mi to nevadí. Mám levnou motorku, která jede a funguje skvěle a má i opravdu slušný zvuk!

Pod sedlem řidiče je umístěn akumulátor, pod sedlem spolujezdce menší prostor, kam se kromě továrního nářadíčka vleze lékárnička a ještě něco malého, třeba opravná sada na pneu. Je tam i USB výstup, takže můžete nabíjet, či vyvést „prodlužku“ někam k řídítkům, či kam je třeba.

Podvozek mi přijde tak nějak akorát, ale ten hodnotit moc nemohu. Zatím mám málo najeto a on si časem ještě sedne. Ale předběžně docela příjemně překvapil, přes zimou vymletý asfalt jsem se přenesl mnohem lépe, než jsem při pohledu na tu kombinaci záplat a děr čekal. A to v úseku, kde bylo upozornění „silnice v havarijním stavu“ a omezena rychlost na 50 (Velká Bíteš – Rosice).

Sršeň je velmi obratný a hbitý. Uhnout výmolu na poslední chvíli je sranda. Taková větší Monkey, jen s horším sedlem, ale zato s mnohem lepším motorem. Servisní interval 12 000 km pro mě znamená, že na servis budu jezdit po roce a neřeším km.
Brzdy slušné, radiální brzdiče, destičky si ještě asi nesedly, ale bude to brzdit tak akorát. Nejsou kousavé, ale dá se na ně spolehnout.. I když osobně mám raději ostřejší nástup. Když plyn zaklapnete, tak samozřejmě brzdí i motor a pokud si tam cvaknete nastavení User, neboli vlastní, tak tam si předem navolíte i parametry včetně brzdné síly. Tím jsem došel ke čtyřem jízdním režimům, které si můžete navolit. Rain je klasika, slabší odezva, na mokru se to může hodit. Sport je plný výkon, ale zatím zajíždím, takže přiznávám, nezkoušel jsem. Standard určitě stačí na běžné ježdění, asi ho využiji nejvíc, než se se sršněm pořádně sžiju. Momentálně točím do cca 4 000 otáček, než bude mít alespoň těch 500 km na tacháči. Zimní přestávka je trochu znát, no a taky už mi není 30. Ale myslím, že jako motorka pro skoro důchodce to ujde.

Hlavní barevný displej je v dobrém úhlu k řidiči, dobře čitelný i na slunci. Ve tmě, respektive za šera, se sám přepne na noční zobrazení, což například při jízdě tunelem jistě přijde vhod. Dokonce při slabším osvětlení sníží jas, než se přepne vyloženě na noční režim.

Diodový světlomet svítí solidně, ale např. Rebel 1000 dle mého názoru svítil líp (svítil jako kráva).. Přední blinkry mají i funkci pozičních světle, tedy svítí tlumeně a jste tak o něco lépe vidět. Tohle je u Hondy už nějakou dobu klasika a považuji to za dobrou věc.
Zvuk výfuku paráda, laďák dávat nebudu, nevidím důvod. Když si vezmu, že takhle to zní přímo z fabriky, tak teda palec hore.

Ve svých recenzích se snažím vypíchnout u motorky tři věci, co se mi fakt líbí. Pokud bych měl zachovat tento způsob hodnocení, pak bych pochválil a vyzdvihl motor, zvuk továrního výfuku a doplatkový quickshifter. No a protože rychlořazení si musíte doplatit, tak ještě dám do plusů automatické vypínání blinkrů. Funguje.

No a to je asi zatím vše! Třeba zase časem něco doplním, jak bude víc najeto. Samozřejmě přibydou i lepší fotky. Tahle moje recenzička je stručná, ale o novém Hornetu je toho už všude tolik, že se mi nechce to opakovat. A tyto stránky mi slouží spíše jako taková osobní kronika toho, na čem jsem v posledních letech jezdil. Až budu už jen vzpomínat a krmit labutě.

Takže závěrem můžu jen zopakovat, že za ty peníze se jedná o skvělou motorku.

Mějte se všichni fajn a kolama dolů!

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
GajdaCB
GajdaCB napsal 22.04.24 v 19:56 9b.

Ahoj, koukal jsem na tvojí historii NC a teď Hornet?.. Hele co kolena a záda?

pajapaja
pajapaja napsal 10.03.24 v 18:02 8b.

dajos
dajos napsal 25.02.24 v 19:38 10b.

Chválím poctivou recenzi. Taky nemám rád když někdo uvádí jen samé pozitiva a sociální jistoty. ..Každopádně přeji spoustu zábavy za řídítky a ať Hondice dělá jen radost a čest svému jménu i výrobci

Vasko969
Vasko969 napsal 24.02.24 v 17:58 10b.

Parádna mašina, s tou váhou absolútny súhlas !!! Určite je rozdiel 240 a 170 -190 kg moto. Tisícky bezpečných kilometrov prajem

petr13
petr13 napsal 24.02.24 v 15:37 10b.

Super! Spoustu štastných kilometrů přeji.

Více komentářů



TOPlist