PROFIL MOTORKY

Honda CB750 Hornet (2023)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník Hatakka
Vloženo 8.8.2023
Aktualizováno 5.9.2023
Zobrazeno 3 112x
HODNOCENÍ PROFILU OD 6 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 9.5

Popis motorky


Ideální naháč střední třídy, vlastně ani nevím co bych si měl více od takovéhoto typu motorky přát.

Více fotografii

Motorka koupena od FIRMA:MOTOSALON KLOKOČKA (Praha 5-Hluboč

Výška jezdce: 186 cm

Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
Kawasaki Z650: Hezká, příjemná motorka,ale ve srovnání s Hornetem ve všech parametrech slabší. Pro mě by to z CB500F nebyl velký posun.

První dojmy - Byli jsme hned kamarádi. Přesedlal jsem z vizuálně podobné (stejné) CB500F, ale i tak hned poznáte, že Hornet je o level výše.

Motorku bych doporučil pro - Nemyslím si, že je vhodná pro úplného začátečníka. Je sice výborná na ovládání, relativně lehká jako jiné začátečnické motorky, ale těch koní je pro eléva příliš, musel by to mít v hlavě hodně srovnané.. Naopak co se zkušených jezdců týče, věřím že tento typ motocyklu dokáže v rámci své kategorie udělat radost každému a může to na něm bavit i hodně zkušené motorkáře.

Doplňky na motorce - Quickshifter, praktický batoh, později doplním zadní blatník

Recenze

Motorku už pár měsíců mám, čekal jsem ale až ji zajedu a najedu nějaké kilometry, abych mohl udělat objektivnější závěr. Každopádně nebudu zabíhat příliš do technických detailů, kterým vlastně ani moc nerozumím, jsem normální spotřebitel, takže to vezmu spíš čistě z pohledu kvality jízdy a motorky jako takové.

Všechny pochvalné recenze co jste četli skutečně nelžou. Ale nebojte, vlastně nechci opakovat xkrát řečené, spíš napíšu co přímo mě nejvíc zaujalo a co vidím jako nedostatek.
Motor – pro mě nejsilnější stránka motorky. Silný až tak, že už bych asi víc nechtěl, nedal, tohle je takové to maximum co při svých schopnostech a věku, reakcích považuji za vhodné.
Zvuk – souvisí s předchozím bodem, zvuk motoru je krásný, neřve tolik abyste si připadali, že děláte show off pro sousedy, má hezký sportovní charakter a několik poloh, když poslouchám sání, připadám si jak na litru.
Displej – vedou se debaty zda jsou lepší budíky nebo moderní displeje. Já měl všechny moto jen s displejema, tento mi přijde obzvláště vydařený s počtem informací tak akorát, přehledný, sám mění intenzitu svítivosti podle okolí, můžete si navolit motiv..
Jízda jako taková je skvělá, motorka se lehce ovládá, akcelerace je příkladná, na každou jízdu se s předstihem těším. Na jízdu na dálnici to moc není, je to spíše nepříjemné než požitek, spíš mě baví ten pocit ze zrychlování na normální silnici. Spotřebu mám průměrně kolem 4,2 l (někdo tu psal, že když se budete snažit, jde se dostat na 3,7 l a to potvrzuji, naopak na dálnici to poroste k 5 l) a to rozhodně nejezdím jen vyhlídkovým tempem. Zatím ale jezdím v režimu Standard, myslím že ve Sportu to bude více.
Musím zmínit jednu věc, kterou jsem před koupí zpochybňoval a tou je quickshifter. Nechtělo se mi do toho jít, neřešil jsem tolik cenu, ale neměl jsem s tím zkušenosti a říkal jsem si, že mě přece baví řadit, tak nic takového nepotřebuji (což je blbost, protože o řazení jako takové se neochuzujete). Takže jsem si motorku opravdu koupil bez rychlořazení. Ale hned na první servisce jsem si ho nechal domontovat (raději doporučuji nechat namontovat přímo v továrně, vyjde to levněji). Jak velmi jsem se totiž mýlil. Je to jako pustit si výbornou muziku na starém rádiu. Sice si to taky užijete, ale když k tomu dáte dobré bedny tak je to přeci jen lepší :). Pro tenhle typ (sportovnější) motorky je prostě quickshifter nutnost.

Abych ale jen nechválil, sám vždy cením když tu lidi uvádí i nějaká negativa, ať si každý vybere jestli pro něj jsou tato negativa relevantní.
Konektivita (pozor EDIT níže, významný posun k lepšímu) – mám do mobilu stažený HondaRoadSync, těšil jsem se, že budu mít něco jako navigaci na displeji motorky (alespoń ukazatele zda jet doprava, doleva) a celé to vlastně spočívá v tom, že musíte mít v uchu sluchátko kde vám navigace, kterou ale máte v mobilu říká kam jet. Přes motorku/RoadSync ovádáte vlastně jen hlasitost. Zkrátka a dobře, když si při chůzi po ulici dáte do uší sluchátka, propojíte je přes Bluetooth a necháte se navigovat jakoukoliv navigací, vyjde to stejně. Jo, dobře, když vám přijde sms tak jste schopni ovládat přes RoadSync aby vám to tu sms přečetlo, jste schopni zvednout hovor, ale jinak.. Celá konektivita vlastně spočívá pouze v tom, že nemusíte mobil ovládat ručně (nebo přes Siri nebo jiné hlasové ovladače) ale pár základních úkonů se dá udělat přes ovládání na motorce. Takže vlastně tento typ konektivity nevyužívám. Navíc po každém vypnutí motoru to celé zase musíte nastavovat. Je to celkem otravné. Netvrdím, že jako celek to je úplně k ničemu, ale čekal jsem od toho trochu víc.
EDIT 01.09.23 - tak během poslední aktualizace aplikace HondaRoadSync (na mobilu, ne na motorce) výrazná změna a posun. Jsem z toho nadšen. Konečně mám navigaci přímo na displeji motorky. A přesně takovou jakou potřebuji. Ne až tolik informací, jen základní (kam odbočit, jakým směrem a za kolik metrů), ale naprosto postačující. Přikládám foto. Taky to není úplně bezchybné, protože si nemůžete navolit trasu (nevidíte to jako třeba na google maps kudy vás povede), prostě jen zadáte cíl a navigace vám rovnou ukáže jestli jet doprava nebo doleva, nicméně když jsem to konfrontoval s jinýma navigacema, tak vede dobře ukazuje víceméně stejně.
Zrcátka – jsem zmlsaný ze skutru, tam vidím perfektně. Tady si prostě pořád vidím ramena a musím hodně vystrkovat hlavu abych viděl.
Blatníky – na zadní kolo mohla dát Honda alespoň nějaký plastový blatník, takhle mám celou zadní část motorky při dešti strašně zahnojenou..budu řešit aftermarketem
No a ten diskutovaný vzhled – není to vysloveně negativum, podle mě je to trochu přeceňovaný téma, jasně, ta motorka nevypadá jako italský superbike, nebo vysloveně designové motorky, ale která motorka přímo v této kategorii je výrazně hezčí? Mně se třeba víc líbí celá řada Z od Kawasaki, ale že by to bylo o parník.. Navíc jedna pozitivní zpráva – když sedíte za řídítky, tak to co vidíte před sebou (displej, ovladače, nádrž) dělá moc hezký dojem. Prostě řečeno automobilovou terminologií, všichni čekali že to bude vypadat jak bavorák a ono to vypadá jako oktávka. Ale to je taky hezký auto, jen se prostě za ním hned neotočíte jako za vozem z Mnichova.
Mimochodem jako oktávku RS označili kluci z motorkářů v jednom z podcastů Hornet celkově a to potvrzuji. Jinými slovy motorka co má super poměr cena/výkon, nenáročná, spolehlivá (to ještě potvrdí čas) a tak hravá a zábavná.

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Myschan
Myschan napsal 12.12.23 v 11:22 10b.

Pro mě dost přínosná recenze. Chválím a děkuji, taky o ní začínám uvažovat. Přeji hodně radosti .
P.S.. Co je to za tašku vzadu, vypadá dobře.

hojhojcz
hojhojcz napsal 12.11.23 v 12:57 10b.

Koupil jsem jako začátečník a zdá se mi super, výkon přeci nemusím použít a jinak je motorka hodná. Opravdu poslouchá snad jen ta hrana u plynu. Chtěl bych se však zeptat, posez je dost nízko a vy jste dost vysoký, nedělá vám to problém?

Vasko969
Vasko969 napsal 12.08.23 v 16:30 10b.

Parádny stroj. Nech Ti robi len radosť

Trnec4
Trnec4 napsal 12.08.23 v 10:06 7b.

Nechtěli jsi QS, protože rád řadíš? To přece s QS taky, ale jen bez spojky a jak název napovídá, tam rychleji.

Samíc
Samíc napsal 08.08.23 v 18:10 10b.

Více komentářů



TOPlist