renocar_duben



PROFIL MOTORKY

Royal Enfield Bullet Classic EFI (2014)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník Standa.R
Vloženo 19.12.2023
Aktualizováno 18.2.2024
Zobrazeno 681x
HODNOCENÍ PROFILU OD 8 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 10

Popis motorky


Prostě klasika, která mě zaujala. Novodobý veterán.

Více fotografii

Výška jezdce: 175 cm

Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
Royal Enfield Classic 350: Classic 500 mi přece jen přišel více klasický..

První dojmy - Motor, krásně táhne od spodní hranice otáček. Je to podobný projev jako měla Yamaha SR 500, kterou jsem dříve také vlastnil.

Motorku bych doporučil pro - Těm , kteří už mají jasno kam patří a chtějí se pohodově projíždět po okolí..

Doplňky na motorce - Motorka je v původním originálním stavu , do budoucna ji asi nechám jako jednosedlo.

Recenze

Na tomto typu motorky jsem se svezl poprvé letos v létě a prostě mě to hodně bavilo. A přišlo mi to zajímavé, je to čistá esence motocyklu.

Tak už mám letos najeto asi 50 km. Enfield přesně plní moje očekávání. Je to prostě taková motorka na takové to posouvání se krajinou a spletí málo frekventovaných silnic. Ideální rychlost je mezi 80 a 90 km/h. Lehce přes stovku už jsou cítit trochu vibrace motoru. Není to, ale nic otravného a nesnesitelného. Prostě to patří k povaze motorky s konstrukcí motoru bez vyvažovacího hřídele.
Klikovka je tam opravdu obrovská váží kolem 10 kg. Dnes už nemám tolik času a chci si užít každou jízdu, né jen přefrnknout vzdálenost přes 200 za hodinu a krom adrenalinu a rizika pokuty z toho nic nemít. Když je chladno , je třeba dopřát motoru pár km a pak už běží bez zaváhání.
Motor je prostě takový dlouhozdvihový blafák, který se jen tak převaluje a nechá líbit i nízké otáčky. Podvozek motorky jde z lehounka do zatáček a krásně se s ním pracuje. Vůbec to nedrncá a jen se to tak nějak zhoupne přes nerovnosti. Navíc je tam ještě operované sedlo. Mám model Euro 3 ještě bez katu a sekundárního spalování a bez ABS , se zadní bubnovou brzdnou… Mám rád jednoduché a funkční stroje..kde je ke všem servisním úkonům snadný přístup a s trochou šikovnosti se to dá servisovat doma. Navíc má tenhle motor konstrukcí OHV …tyčky+hydroštely…odpadá tedy seřizování ventilů… Výměna oleje a filtrů , motor má dva výpustné šrouby , a pak se ještě čistí sítko, které je také na spodku motoru pod víčkem, olejový filtr je na pravé straně. Do motoru by měl přijít olej 15W50 výrobce doporučuje Motul. A vejde se ho tam 2,35 až 2,4litru. Lepší je nalít tam 2 litry a pak po nastartování nechat motor pár minut běžet , pak ho vypnout a zkontrolovat hladinu a doplnit na vrchní rysku olejoznaku. Rozdíl hladin min a max je právě těch 0,35 až 0,4 .Trochu složitější je výměna řetězové sady. U mojí motorky je zadní rozeta součástí brzdového bubnu, přístup k přednímu kolečku je taky trochu složitější, protože je pod pravým krytem motoru a musí se vypustit olej , nebo naklonit motorku na levý bok.
Musí se demontovat startovací páka, povolit brzdový pedál zadní brzdy, v některých případech povolit pravou stupačku.Pak sundat víko motoru povolit matku řetězového kolečka… Originální kolečko
má 17Z někdo dává 18Z…motorka je pak o něco rychlejší… a nemusí se měnit délka řetězu. Kolečko s 19Z už je moc do rychla.
Je dobré si zajistit nové těsnění víka motoru a také gumový “O” kroužek, který těsní mezi víkem a olejovým čerpadlem..musí se na to dát pozor,aby při montáži někam nespadl.
Je to brnkačka……?

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
kaw.38
kaw.38 napsal 04.02.24 v 11:11 10b.

Krása , ať slouží

HashishSRX
HashishSRX napsal 04.02.24 v 06:45 10b.

Když R.E., tak půllitr Bullet...není co řešit...

Goodji
Goodji napsal 06.01.24 v 20:02 10b.

Petan2010
Petan2010 napsal 04.01.24 v 21:48 10b.

callowsick
callowsick napsal 26.12.23 v 08:42 10b.

Krásná

Více komentářů



TOPlist