renocar_duben



PROFIL MOTORKY

Honda PCX 125 (2023)

Neaktivní Profil uživatele

Vlastník Myschan
Vloženo 10.10.2023
Aktualizováno 21.3.2024
Zobrazeno 1 783x
HODNOCENÍ PROFILU OD 5 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 9.8

Popis motorky


Malý lehký skútřík, kterých je všude hafo. Asi to má dobrý důvod. Směšná spotřeba. Ať mi Gréta řekne, že elektro je ekologičtější :))).

Motorka koupena od FIRMA:Autoelegance Brno (Brno-Řečkovice) - Vše dle domluvy jako vždy, motorka, tedy vlastně skůtr, už připravená k odběru, takže bez čekání a výběr ze všech barev.

Výška jezdce: 187 cm

Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
Yamaha NMAX 125: Nelíbí se mi jako PCX, teoreticky vyšší spotřeba, menší nádrž, vyšší cena. A jsem Hondofil a raději půjdu tam, kde dostanu kafe, a ne tam, kde mám pocit, že tak trochu otravuju.
Honda SH 125: Plochá podlaha je fajn, ale fakt to stojí za příplatek 14 000 Kč? Sice kufr, ale míň místa pod sedadlem a já kufry úplně neprožívám. A Sh 125 jsem už kdysi měl, PCX ještě nikdy.

První dojmy - Proti velké motorce trošku horší stabilita, ale po pár metrech v pohodě. Sedí se jinak, motor pochopitelně pocitově mnohem slabší než na velké moto, ale kupodivu to rozumově celkem stačí. Slušný prostor pod sedadlem, úžasný rejd, takže lehkost a neskutečná obratnost. V tunelu krásně modrá podsvícená palubovka.

Motorku bych doporučil pro - Pro všechny, co musí denně kličkovat městem a parkovat všude tam, kde to vlastně ani skoro nejde. Respektive tam, kde autem nemáte šanci. Stejně tak pro ty, co to mají pár km do práce ve vedlejším městečku a vyjde je to asi levněji, než jízdenka na bus. Ale když má někdo rád jednu stopu, dá se na tom prima odreagovat i na celodenním výletě někam. Jasně, do kopce nikoho nepředjedete, mlaďoch na silniční šestce se vám bude možná smát, domů dojedete o hodinu později než on, ale u benzinky se budete smát vy a myslím, že hlavu si vyčistíte oba stejně. Dokonce si myslím, že vy si těch zážitků ve finále nakonec odnesete víc, a na rozdíl od něj budete vidět víc věcí a zajímavostí kolem cesty.

Doplňky na motorce - Na všechny stroje si něco dokupuji, v tomto případě jako první vyšší plexi (59,5 cm místo původního cca 44 cm).

To původní plexi je jako asi u všech továrních k ničemu. Možná pro holku, co má 160 cm a jezdí na Bahamách to bude stačit. U nás fakt ne. Takže teď je to lepší, ale asi dám ještě deflektor.
No a protože jsem hračička a baví mě to, a taky proto, že mám pocit, že s těmi polepy je to vážně hezčí, tak ještě drobné vylepšení.

Recenze

Tato recenze bude na rozdíl od těch minulých spíš stručnější. PCX je tolik, že už asi žádné nové info nepřinesu, takže spíš jen pro pořádek zakládám další moto do sbírky, a píši pár svých subjektivních názorů jednoho postaršího medvěda, co už pár motorek a skútrů za život sedlal.

Jezdím po Brně do zaměstnání něco přes 2 km a pořád vytahovat cca 250 kg těžkou motorku a jezdit se studeným motorem tam a zase zpět se mi už nějak nechtělo. Takže jsem si řekl, že pořídím pro tyto účely něco lehkého a malého. Trochu mě i inspirovali kurýři jedné nejmenované společnosti, protože se mi několikrát stalo, že v kolonách, kde jsem už ani s motorkou neprojel, se oni ještě pořád propletli a mizeli v dáli. A mně chybělo pár cm, ale bohužel. Pak jsem si jednoho odchytl. Říkal, že předešlé PCX prodal po 35 000 km, které naskákal po Brně bez jediné závady a prodal ho jen z toho důvodu, že chtěl novější a dle něho hezčí.
Zatím jen zajíždím, mám za dva dny cca 300 km, takže jsem na skútříka hodnější, abych ho nevylekal. Ale prvních 100 Km z centra Brna na Vysočinu a zpět, rychlost max. zhruba 75 km/h a spotřeba viz foto.
Musím se smát, to žere jak Babetta a ta nejela a o spolehlivosti nelze ani mluvit. Vysočinu mám rád a je to z kopečka do kopečka, zatáčky, rychlosti se stále mění, to považuji na zajíždění za ideální terén.
Na to, že je to jen 125 a není zajetá, jsem docela mile překvapen. Nejede to vůbec zle a na to, že zatím nedávám ani půl plynu docela čučím. Ten nový čtyřventil má něco do sebe. Už se těším po 1 000 Km, až to bude systém on - off.
Brzy jsou tak nějak akorát, spíš lepší, dal bych 7 z 10 a určitě si ještě musí sednout a pak budou ještě lepší, takže vzhledem ke stroji a ceně spokojenost.

Podvozek trošku tvrdší vzadu, ale nic hrozného, taky si to ještě určitě sedne.
Co se týče ovladatelnosti, tak to má ohromný rejd a to jsem si na to ještě pořádně nezvykl. Na kličkování po městě a proplétání se kolonami to bude neskutečné.
První servis je po 1 000 km, další po 6 000 km. Motor má jen sítko a oleje se tam vleze 0,85 litru při výměně, takže až bude po záruce, budou náklady na servis směšné.

O nákladech na palivo nemá smysl psát, nejnižší spotřebu jsem měl po na natankován v Brně na Lesné u horní benzinky a na čtvrt plynu zpět po Merhautové přímo do centra. A protože by mi to asi plno lidí nevěřilo, dávám foto. Jo a vážím 94 kg bez hader.
Tachometr ukazuje + 5 km, takže v obci na 50 lze jezdit tachometrových 60, protože doopravdy to naměří 55 a 3 km se odečítají jako tolerance radaru. Výsledná rychlost je tedy 52 km/hod. a za to vám snad nikdo pokutu dávat nebude. Alespoň doufám.


3/24 Hezky jsem ji zajel a při 1 160 km prodal. Prostě moje klasika. Závada žádná, průměrná spotřeba za celou dobu 2,1.

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
manass
manass napsal 14.10.23 v 20:00 9b.

Mám to samé doma :) jezdím necelý půlrok, nahoupáno 6500km..a přes to všecko, že jsem svýho času drtil 180k mašinky co jeli přes 300 tak s PCXkem se vždycky zasměju a baví mě. Je to paradox, ale je to tak. Vůbec mi navadí nižší rychlosti..jak popisuješ lze poohlížet krajinu po výletech a někdy si říkám, že to až tak pomalu nejede, protože když se to zprůměruje tak je to schopné téměř stabilně držet předpisových 90km/h a to vychází stejně rychle jako běžným osobním autem. Ano 0 náklady, ta spotřeba je famózní a když se drží fuul gas , tak jsem se přes 2,1L/100 eště nedostal :D Doporučuju dát sportovní variátor..mám Mallosi /3000,-Kč/ ale investice se ohromě vyplatila. Skútr velmi ožil, zvlášť při zrychlení z křižovatek, dokonce předjíždím opatrné řidiče v autech mimo obec a hlavně se zlepšil tah v kopcích. Maximální rychlost + cca 5km/h ale i to stačí. Na dojíždění do práce jak říkáš ideál a vlastně na všechno včetně nákupů a projížděk jen tak..maj to skvěle vymyšlený

Dzawar
Dzawar napsal 13.10.23 v 21:04 10b.

Chlape zase jinej stroj . Tyto ale střídás . . Taky si říkám že by do města byl skutrik z variatorem fajn, to řazení občas proudí když s poloautomatem. A navíc
PCX je fešanda tak ať ti chvilku slouží a potom bych šel do daxe .

STOCK
STOCK napsal 13.10.23 v 13:44 10b.

Vítám v klubu spokojených PCX uživatelů a přeji spoustu vysmátých kilometrů

mildanek72
mildanek72 napsal 12.10.23 v 23:41 10b.

Koukám jak mopedista na Gold Wing
No tak to jsem rád za chválu na vylepšenou,ne, vlastně úplně novou verzi PCX 4.generace,jsem velmi spokojen a za tento stroj vůbec nelituji peněz do něj vložených..a to mám 3.generaci ještě s E4 a dvouventilem jen,...k našim PCX snad jen dodám hlavně Kolama Dolů a nechť to sviští po zajetí a první tisícovce km kolem 100 km/h...jak píšeš styl on-off..? dávám 10 nejjasněji upřímných bodů

ivano
ivano napsal 12.10.23 v 16:54

Romčo...a dobře jsi udělal, teď budeš všude první

Více komentářů



TOPlist