renocar_duben



PROFIL MOTORKY

Yamaha XSR 900 (2023)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník mecanix
Vloženo 20.7.2023
Aktualizováno 20.7.2023
Zobrazeno 3 112x
HODNOCENÍ PROFILU OD 13 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 10

Popis motorky


Stroj na dobrou náladu, zábavu a chuligánství

Motorka koupena od FIRMA:MOTOCENTRUM HK (Hradec Králové)

Výška jezdce: 178 cm

První dojmy - První dojmy byly v rámci zajíždění motoru a březnových šesti stupňů venku celkem bez emocí, jasný bylo přesný řazení, dobrá odezva el. plynu (od začátku ježděno v režimu 1 a nemám důvod ho kdy měnit).

Motorku bych doporučil pro - Pro každého, kdo chce mít radost z každé jízdy, jezdí spíš sportovněji, aktivně, užívá si živelnost motoru a nechce mít pochybnosti o kvalitě, jelikož tady to vypadá dost neprůstřelně. A kdo nepotřebuje ohromovat v hospodě nejvyšším výkonem a max.rychlostí.

Doplňky na motorce - Držák značky a padací bobky v osách kol, oboje Evotech

Recenze

Motorku jsem si koupil k Superduke 1290 2015, který nakonec stále mám a jezdím střídavě na obou. Nicméně musím říct, že na XSR asi o něco radši. Motorka mi neskutečně sedla jak posazem (oproti MT09 víc natažen dopředu), tak motorem (tam asi není o čem, pokud jste na tříhrnci CP3 nejeli, udělejte to bez předsudků o výkonu v techničáku), nakonec i designem, který rozděluje lidi na dva nesmiřitelné tábory (hnusná očesaná divnomotorka kontra retro sporťák s krásnými detaily a pro mě osobně dokonalou modro-zlatou kombinací). Trochu jsem lavíroval s podvozkem, předek jsem přitvrdil, ale zadek vykazoval na standartním nastavení z výroby určitý kývání při zatížení a ani přitvrzení útlumu a předpětí to úplně nevyřešilo. Tam bych si uměl představit Ohlins z 09SP. Nicméně je to spíš otázkou zvyku, než nějaká fatální nedokonalost, stejně jako je nutno si zvyknout na hodně živé a nervní řízení při odlehčení kola. Malinký tlumič řízení by se asi snesl, ale opět, dá se na to zvyknout. Motorka se jinak díky nízké hmotnosti přehazuje jako hračka a zatáčkovité úseky jsou její absolutní doména. Brzdy nemají nějakou slabinu a jelikož motorku netrýzním na okruhu, asi nemám šanci je někdy unavit nebo přehřát. Přední radiální pumpa s nastavitelnou páčkou je z toho lepšího, odezva je přesná, účinek lineární a ABS zbytečně nehysterčí. Zadní brzda funkční a použitelná. Motor je kapitola sama pro sebe, má zajímavý zvuk, hezky odladěné chraptění z airboxu a výfuk přes svůj hnusný vzhled má pro mě ideální poměr hluku a zvuku (osobně nemám rád neadekvátně hlučné motorky). Motor je návykový, má celkem důrazný tah od cca 3tis. otáček na jakýkoliv kvalt a směrem nahoru se to jen zlepšuje. Jenže ono to nemá žádnou díru a jede to nahoru opravdu živelně, jako když to ani nemá skončit! Prostě tak něco mezi elektromotorem a dvoutaktem, k tomu opravdu dobrá reakce elektronického plynu... prostě jsem z toho po 7 tisících km pořád unešenej. Na konci tam prásknete většinou dobře fungujícím quickshifterem další kvalt a znova a znova se tlemíte do helmy. Motorka odlehčuje přední kolo, řidítka se trochu klepou, dávno vám vítr rve hlavu ale stejně to zkoušíte pořád dokola. Moc vás to nenechá v klidu. No a pak přijde vesnice, zkopnete to na čtyřku, nasadíte alibistických 58kmh, zapnete sériový tempomat a ten motor si to pobere se stoickým klidem jako nějaké XJR. K tomu quickshifteru, on většinou funguje skvěle nahoru i dolů. Občas má nějaké škobrtnutí, a už se mi i stalo, že byl dost surovej. Nicméně asi pořád patří k tomu lepšímu, oproti třeba BMW XR900, kde za každé zařazení dáváte za převodovku krátkou modlitbičku. Často se vedou řeči o tvrdém sedadle - no tvrdší pravda je, spíš tenké, jako by mu chybělo trochu čalounění, ale zase máte lepší představu o dění pod sebou. Já na ní dávám tak 300-400 km a pak už mě prdel taky bolí. Po přesednutí na Duka si pak připadám jako na nějakým Goldwingu. Naprosto nulové je místo pod sedadlem, mám tam sotva nacpanou mini lékárničku a to je strop. Docela mi pije krev palubní displej. Je na něm spoustu serepetiček, ale vlastně málo údajů. Jdou nastavit pouze dva údaje, typicky bych rád denní počítadlo, venkovní teplotu, teplotu vody, nejradši i oleje, no a pak taky palivoměr (KTM to vše umí pěkně pod sebou v jednom displeji). Jenže tady můžete mít právě jen dva :/ Přepínání probíhá kolečkem s nutností ho fakt důrazně zarazit dovnitř pro potvrzení. Tohle se až tak nepovedlo a to rozhodně patřím k odpůrcům přehnaných tabletů a konektivit zejména na motorkách.
No celkově je motorka určená ke sportovnější, svižné aktivní jízdě, ke které vás imrvére vybízí. Pokud chcete cestovat rovně, nepotěší vás sedlo, vítr ani tuhý podvozek. No a pokud máte zas chuť pokořovat rychlostní rekordy, tam vám bude chybět špičkový výkon dnešních litrových zvěrstev s 200 a více koňmi. Cokoliv ostatního s ní klidně zkuste, je opravdu fajn.

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Myschan
Myschan napsal 27.07.23 v 09:49 10b.

Vzhledem k mé postavě a mým potřebám jsem tuto motku z čistě racionálních důvodů z výběru vyřadil. Ale na ten motor, na to, jak to jede (jak z praku), vzpomínám dodnes. Super zábava. Takže přeji hodně radosti a posílám 10b

robfor
robfor napsal 25.07.23 v 13:56 10b.

Paťa
Paťa napsal 25.07.23 v 09:15 10b.

Za mě je ta motorka tak ošklivá, až je krásná! Navíc tahle barevná kombinace je fakt top...

Vladounreal
Vladounreal napsal 24.07.23 v 12:28 10b.

pěknej bike a recenze

Martanex
Martanex napsal 24.07.23 v 11:36 10b.

Pecka

Více komentářů



TOPlist