renocar_duben



PROFIL MOTORKY

Aprilia Scarabeo 500 (2003)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník Jirkath
Vloženo 2.6.2023
Aktualizováno 2.6.2023
Zobrazeno 1 344x
HODNOCENÍ PROFILU OD 1 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 10

Popis motorky


Postarší Italka s klidnou povahou.
Údržba i opravy sice lezou do peněz, ale je to jako s každou ženskou

Výška jezdce: 175 cm

Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
Suzuki AN 400 Burgman: Všechny měly nájezd moc kilometrů.

První dojmy - První dojem byl zvláštní. Byl jsem zvyklý na její slabší a hlavně menší sestru s obsahem cca 200 ccm. Po osedlání této, jsem si hned pomyslel, proboha to snad není skútr, ale osobák. Rozměry a váha mě překvapily.

Motorku bych doporučil pro - Skútr mohu doporučit pánům od středního věku, kteří ho nechtějí na vyblbnutí, ale k pohodovému svezení. Naopak pro křehké pohlaví moc není, vzhledem k jeho váze. I já se 100 kily mám občas co dělat při manipulaci.

Doplňky na motorce - Přidal jsem si vyhřívané rukojeti. I když jsou ruce chráněny přední kapotáží, je to příjemné.

Recenze

Vybral jsem si ji kvůli neobyčejnému vzhledu, ale i z touhy po silnějším stroji. Motorky mě příliš neberou, chtěl jsem skútr. Už jsem měl tento, ale 2stovku. Na trhu není příliš velký výběr starších strojů v podobné kubatuře a hlavně s příznivou cenou. A když ano, tak s vysokým nájezdem kilometrů.
První jízdy byly trochu nejisté. Měl jsem pocit, že si jede, jak chce on a ne já
Po pár kilometrech jsem si jej ale ochočil a teď je to beránek.
Motor má dostatek síly i na mých 100 kg, ale občas je cítit, že to není závoďák. Je to prostě kus materiálu s nezanedbatelnou váhou. Výhodou mého stroje je především malý nájezd kilometrů. Najít v dnešní době kus tohoto věku s nájezdem 12 000 km, je asi ojedinělé.
Brzdy mě ale překvapily a ne zrovna příjemně. Šok jsem měl hlavně při prvním zabrzdění. Stisknu páčky silou pro mě obvyklou a ono si to upaluje dál . Řekl jsem si OK, koukneme na to. Po kontrole brzd (kde jsem nic špatného neshledal) si říkám, tak vyčištění, výměna kapaliny a odvzdušnění mě nemine. Další zděšení nastalo v podobě odvzdušnění předních brzd, když jsem se pokoušel odvzdušnit pravý třmen. Mačkám páčku jak blbej, odvzdušňovák vyšroubovaný ven a stále nic. Nicméně jsem jej zašrouboval zpět jen rukou a že se tomu pověnuji až po odvzdušnění zadní brzdy. Zde následoval další šok. Jak je možné, že se najednou páčka propadá až k rukojeti? Vždyť mám přeci odvzdušňovák vzadu dotažený! Po několika pokusech jsem si všiml kaluže brzdovky u předního kola. Nakonec jsem zjistil, že se zadní brzdou brzdí i pravý přední kotouč. Po všech potřebných úkonech s údržbou brzd, je brzdný účinek stejně nic moc.
Jedna z perfektních věcí je ale sedadlo. Je to jako sedět v křesle. Prostě pohodlí. A spolujezdec? Ten to má ještě lepší v podobě opěrky zad umístěné na kufru.
Když jsem se již zmínil o kufru, ten je celkem velký. Na dvě přilby v pohodě. Akorát je smůla, že pod sedadlem je akorát malinké místečko na nejnutnější nářadí, jinak nic.
Ve skříňce před koleny je přihrádka akorát na lékárničku a nechybí ani zásuvka 12V.
Co mě ale mile překvapilo, je spotřeba! Při rozumné a klidné jízdě, což také tomuto maxiskútru sedí nejlépe, se pohybuje kolem 4,2 litrů na 100 Km.
Velkou slabinou je dle mě cena náhradních dílů. Některé originální díly mají až astronomickou cenu. To jsem poznal již ve chvíli, když jsem krátce po jeho koupi zjistil únik chladící kapaliny z otvoru pod vodní pumpou. A sehnat pneu na tento typ je také zážitek. Jedna značka stojí tolik, že bych za to mohl letět na Kanáry a ostatní zase sehnat v sadě od jedné značky je ryze detektivní práce.
Skútru dobře sedí delší cesty s pěkným asfaltem. Je to taková relaxační záležitost. Přirovnal bych to k vyhlídkovému výletu v křesle. To ovšem neznamená, že neumí být svižný a dravý. Ale na to, myslím tento stroj ani nebyl vyroben. Dá se využít i pro jízdy ve městě, ale musí to člověk dostat do rukou a hlavně si zvyknout na jeho váhu. Ani mě nenapadá, proč by si tento skútr někdo pořizoval čistě do městského provozu, vzhledem k jeho rozměrům a váze.
S kombinací s bočními kufry (které bohužel nemám) je to ideální stroj pro cestování ve dvou. Naloží se toho spoustu a cestovat větší dálky v křesle je přeci lepší, než na tvrdé úzké lavici.

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
FillipeGTX
FillipeGTX napsal 19.02.24 v 21:00 10b.

Pěkný kousek

Více komentářů



TOPlist