renocar_duben



PROFIL MOTORKY

Suzuki SV 650S (2002)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník Uhlobaron
Vloženo 30.5.2023
Aktualizováno 30.5.2023
Zobrazeno 1 435x
HODNOCENÍ PROFILU OD 4 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 10

Popis motorky


První motorka, aneb "pssst...chceš se projet?" zní z garáže pokaždé, když jdu okolo

Více fotografii

Výška jezdce: 185 cm

Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
Suzuki GSF 600 Bandit: Nebyly dostupné s omezením na A2 a dalších 7,5k na ztlumení jsem v tu chvíli jako \"studý chudent\" neměl.
Suzuki GS 500E: Malá. Na první sednutí sice dobrá, ale po navlečení se do motohadrů jsem si připadal jako vosa na bonbóně
Kawasaki ER 5: Takový meruňkový jogurt. Neurazí, ale ani nenadchne.

První dojmy - Líbí se mi víc, než jsem čekal, a ten motor...Tu musím mít doma :-D

Motorku bych doporučil pro - Doporučil bych pro začátečníky i pokročilé, i když možná spíš víc pro ty pokročilejší jezdce. Začátečník nemá na šanci využít její potenciál, ale ani ten neudělá při její koupi chybu a postupné sžívání se a postupné posouvání hranic naprosto nemá chybu (moje první mašina, tak vím, o čem mluvím :-D ).

Doplňky na motorce - Laděný výfuk IXIL silencers
Padací protektory

Recenze

Jak začít...

Všechno to začalo, když jsem se konečně odhodlal si splnit svůj dětský sen a konečně si pořídit motorku. I když jsem měl papíry na A2 už od 18, tak mi jako chudému studentovi (čti nezaměstnaný alkoholik, na kterého jsou rodiče pyšní) v tu chvíli chyběly na to finance. V odhodlání konečně si našetřit na motorku (a samozřejmě příslušné oblečení a další vybavení) mi vlastně paradoxně pomohl COVID, který vše zavřel a tak veškeré úspory šly do "moto-prasátka".

Když nastal konečně čas na pořízení motorky, zjistil jsem 2, ne však nepřekonatelné, problémy. Prvním bylo omezení řidičáku na A2 a tím druhým i přes úporné šetření stále relativně nízký rozpočet. Nicméně řekl jsem si, že na první motorku to musí stačit a taky stačilo .

Původně jsem chtěl klasického naháče s old-school kulatým světlem, proto jsem koukal hlavně na ER 5, GS 500E a GSF 600 Bandit. Jak už jsem psal výše, ER 5 je taková klasika, ale mě prostě nenadchla ani vzhledově ani jízdně (tatíka ano, tak jsme jí stejně vezli domu, ale to je příběh na jindy), GS 500 na mě bylo prostě malé a Bandit sice nádhera, ale bohužel žádný seškrcený v té době nebyl a dalších 7,5k na seškrcení nebo rovnou rozšíření autoškoly na plné A jsem bohužel neměl (Ačko jsem si dodělával až letos po 2 letech ježdění a myslím, že jsem udělal dobře. Před tím bych se tam nerozježděný jen trápil ale teď jsem s tím neměl naprosto žádný problém. A zase ubíhám od hlavního tématu...) . I když se to stydím přiznat SVčko jsem původně neměl vůbec ve výběru (a to ani ve verzi N). Když jsem pak na verzi N náhodou narazil, naprosto mi učarovala. Ale zase ten samý problém, jako u Bandita, žádné ztlumené v dosahu. Když si švagr pořídil Bandita v S a když si "kapotu" jen vychvaloval, řekl jsem si, že to teda asi musí mít něco do sebe a i když to by to Nko pořád vyhrálo, začal jsem po kapotovaných SVčkách koukat taky. Bandity jsem vzdal rovnou, ty nebyly seškrcené ani v Nku.

A pak jsem ho našel! Vypadá dobře, slušná cena a nájezd a...ono má laďák?? Mladej, blbej? Proč musí dělat rambál? ... Každej ať si říká co chce, já ho prostě musel vidět a slyšet (a v Pražských kolonách je laďák prostě k nezaplacení). Takže zkrátka a dobře, vyrazili jsme na čumendu a mooožná potenciální koupi.

Každý, kdo už někdy kupoval motorku (a zvlášť ojetou) to zná. Nejdřív nakoukám videa a načtu články, na co si dát pozor a co kontrolovat a pak se tvářit, že jsem z toho nic nezapomněl a že přesně vím, o čem mluvím .
Pravda je, že mě už na první pohled překvapilo, jak moc se mi ta kapotovaná verze vlastně líbí. Takže kontrola všeho důležitého, nebo alespoň to, co si pamatuju (přemýšlím, že si příště možná napíšu seznam a budu si to odškrtávat ). Takže první dojem dobrý. Pak nastartovat... Druhý dojem parádní. Ten zvuk byl, teda alespoň pro mě, bezchybný. A pak projet. Ještě při nasedání jsem z toho byl trošku skeptický. Přece jenom to není ten naháč, co jsem původně chtěl. Všechno se změnilo s prvním přidáním plynu. Nejdřív jemná oťukávačka po městě a pak na okresky a "vááááu, tuhle motorku prostě potřebuju". Ať byla předchozí skepse jakákoliv, motor, jeho záběr, styl a zvuk zkombinovaný s laďákem mi prostě učaroval a já věděl, že SVčko s náma ten den jede domů.

Tolik k tomu, jak jsem koupil svojí první motorku a teď už k ježdění.

Na začátku lehké shrnutí. Za 2,25 sezóny mám najeto něco přes 10 000 km. Motorku používám jak na každodenní ježdění do práce, tak i na projížďky a výletování.

Hodnocení motorky rozdělím na 3 části:
- klady
- zápory
- fakta (ty prostě nejde ovlivnit a každej, ať si je pak zařadí, kam chce)

Klady
Motor. To asi řekne každý, kdo na tom kdy jel. 2-válec do V má prostě svojí nepřekonatelnou charakteristiku. První slovo, co mě napadne je "ostrá". Záběr už od nízkých otáček je možná do města někdy nepraktický a možná trošku "ucukaný", ale stačí si trošku zvyknout a je to pohoda. A když pak najednou potřebuju zabrat, ten výkon tam prostě hned je a nemusím se prokopat až někam do pekla při podřazování . A při otáčkách kolem 8k je to ještě lepší.
Zpětná zrcátka. Možná se to někomu bude zdát jako blbost, ale je to tak. U verze S jsou přidělaná ke kapotě, takže jsou pořád na stejném místě (pro mě rozhodně +) a na rozdíl od některých je z nich při správném nastavení opravdu vidět.
Podvozek. Teď asi budu znít jako naprostý lajdák, ale s jeho nastavením jsem od koupě vůbec nic nedělal. Jelikož zatím jezdím sám tak jsem to prostě nepotřeboval :D .

Zápory
Přední světla. Je to strašná bludička. Ok, asi to jde částečně zlepšit silnější žárovkou, ale i tak to není žádná sláva.

Fakta
Zbytek věcí zařadím mezi fakta a každý ať si je pak zaškatulkuje, jak uzná za vhodné.
Sportovnější posez. K tomu asi není co dodat, je to sportovní motorka. Maximálně jsem za den ujel cca 300 km a naprosto mi to stačilo. Kdo chce využít potenciálu motorky, musí se soustředit i na správný posez a nesedět tam jen jako pecka.
Brždění motorem. Vzhledem k poměru objemu a počtu válců je brždění motorem dost znatelné a při neuváženém podřazení ve vyšších rychlostech a otáčkách se motorka občas zvláštně zavlní. Není to nic krizového, ale je potřeba si na to zvyknout, dávat pozor a případně podřazovat s meziplynem.

Suzuki SV650S se nejlíp cítí na delších, rychlejších zatáčkách s dobrou silnicí bez záplat, ale nevadí jí ani kratší a pomalejší zatáčky. Na dálnici i přes kapotu dost fouká (malá kapota), ale i tak se s ní bez problémů dá jet v rychlém pruhu a nikoho při tom nezdržovat.
Rozhodně bych jí nebral do žádného terénu, ani na šotolinu, i když české silnice se tomu v některých místech dost blíží.

Co se využití a cestování týče.
Moto na každodenní využití? ANO, když to jde, jezdím na ní do práce a pražské kolony zvládá bezchybně. Svojí zásluhu na tom má i instalovaný laďák, který funguje daleko lépe, než klakson.
Jednodenní výlety? ANO. Popracovní, půldenní, celodenní, prostě pohoda, ale o moc víc, než 300km/den si nedokážu představit.
Vícedenní výlety? Pokud to narvu do malého batůžku, který lze přidělat na zadní sedadlo, tak 2 dny (1 tam, druhá zpět) jsou reálný, ale i tak to s tím batohem není úplně nejpohodlnější. A pokud bych ho měl vézt na zádech, tak je to uplně zabitý potenciál projížďky na SVčku. Víc, než 2 dny bych nedoporučoval, jednak by na to byly potřeba už kufry, kterejma bych ho rozhodně nekazil a druhak by to od nejpozději 3. dne bylo už jen utrpení bez jakéhokoliv užití si jízdy.

A co bude dál? Po téměř 2,5 letech společného života a ježdění, kdy rozhodně nelituju, že moje volba první motorky byla SVčko však pomalu přecházím do stavu, kdy nepohodlí z dlouhé jízdy začíná převažovat nad radostí z ní. Takže se v tuto chvíli začínám pomalu poohlížet po něčem pohodlnějším a vhodnějším na delší cestování. A jelikož jsem se konečně rozhoupal dodělat si neomezené A, bude už jen radost vybírat (a nebo naopak peklo? ). Zatím mě v dohledné době čeká letní dovolená, pravděpodobně na již zmíněném Banditovi S po švagrovi, tak uvidíme, jak mě bude 4válec bavit a jestli se ještě náhodou nevrátím s prosíkem nazpátek k 2-V.

Na závěr doporučení. Nebudu říkat kupte si SVčko, Bandita,... na to si musí každý přijít sám. Důležité je najít tu správnou motorku, ze které budete mít tu správnou dětskou radost u úsměv od ucha k uchu, ještě dřív, než na ní vůbec nasednete, i kdyby to měl být (teď nevěřím, že to vůbec píšu) skůtr, hlavně mít tu dětskou radost .

Takže všem, co to náhodou dočetli až do konce, přeju hodně bezpečných kilometrů a těm, co zrovna vybírají motorku šťastnou ruku při jejím výběru.

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Riddick
Riddick napsal 01.06.23 v 15:51 10b.

jak jsem to četl, tak jsem si vzpomínal na svoje malé "esvéčko". Moc fajn časy na fajn motorce, kolama dolů

Pádecký
Pádecký napsal 01.06.23 v 00:04 10b.

Zdraví švagr

wild38
wild38 napsal 30.05.23 v 22:15 10b.

Hezky jsi to napsal i vystihnul charakter motorky a svůj vztah k ní, četlo se to jedna báseň, přeji mnoho hezkých km

Kali88
Kali88 napsal 30.05.23 v 19:29 10b.

Pěknej článek. Myslím, že tomu člověku docela rozumím. Tak ať to jezdí

Více komentářů



TOPlist