PROFIL MOTORKY

CFMOTO 800MT (2022)

Neaktivní Profil uživatele

Vlastník Motorkari.cz
Vloženo 7.4.2022
Aktualizováno 5.3.2024
Zobrazeno 4 404x
HODNOCENÍ PROFILU OD 15 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 9


Vloženo: 11.11.2022, Uskutečněno: 05.11.2022, Stav tachometru: 9001 km, Zhlédnuto: 4 375x


Je tu listopad a po nadprůměrně teplém říjnu už se opravdu podzim hlásí o svá práva. Takže jsem usoudil, že by si Matylda zasloužila už pořádně vypucovat a uložit k zimnímu spánku. Možná ji čas od času probudím, když se mi bude chtít, ale opravdu spíš jen tak sporadicky.
Klasické dilema, jestli olej měnit na podzim, nebo na jaře, jsem podle svých tradic rozhodl pro jarní termín, letos jsme po záběhu měnili olej v dubnu. Kilometrově by tam ještě vydržel dlouho, 800MT máinterval 15 000 km a my jsme právě překročili devítku. A jelikož se jedná o novou motorku, tak žádné servisní zásahy přes zimu neplánujeme. Jediné, co bylo potřeba a co jsem udělal už někdy v září před 1500 km, bylo doplnění jednoho šroubku, který opustil zřejmě už Lukáše někde na Balkáně, a to v plastovém krytu motoru na pravé straně. To je myslím dost dobrá vizitka pro tuhle motorku - po 9000 km a dost tvrdém používání včetně offroadů na jihu Evropy a ona ztratí jeden malý šroubeček . Všiml jsem si toho náhodně, ten kryt bez problémů držel na svém místě.
Takže jsem to vzal jenom rychle formou běžné údržby. Nejprve jsem se vrhl na řetěz. Mám takový nejasný dojem, že jsme ho letos sice mazali, ale asi nečistili, což je poněkud čuňárna, ale holt test je test a motorku nemáme na rozmazlování, ale aby ukázala, co vydrží. Nicméně na zimu si už vyčištění zasloužila, tak jsem vzal myčku, chemii, speciální kartáček, hadrž a po-řád-ně ten řetěz (i zadní rozetu) vypucoval. Myslím, že z toho musel být dost v šoku.

Poněkud otrávený jsem se následně pustil do mytí. Já jsem totiž Matyldu podrobil poměrně důkladné očistě nedávno s tím, že to bude asi letošní poslední koupel. Jenomže potom jsem absolvoval ještě jednu jízdu a jako na potvoru byly silnice zrovna vlhké, takže sice nebyla úplně zadělaná, ale čistá taky ne, a na zimní uložení to prostě bylo potřeba zase dát do pucu . Takže pěkně hadice, kbelík, houbička, kartáč, chemie... Vzal jsem Matyldu fakt tak důkladně, jako ještě nikdy předtím, dokonce jsem sundal i kufry a umyl je zvlášť, a překousl jsem svou nechuť a vrhl se také na ráfky. Lidi, jak já vám nerad myji kola! Jenomže tahle zlatá mě štvou už od jara tím, jak rychle zašla. Tak jsem je zkusil hodně postříkat chemií, vzít kartáčem a - hele,jsou zase zlatá! Paráda, špína nezůstala zažraná. Ale že z nich teklo sajrajtu...


Jelikož máme tvrdou vodu, která dělá po zaschnutí mapy, nenechával jsem Matyldu nějak extra osychat, ale rychle jsem ji ofoukal stlačeným vzduchem a na chvíli nastartoval motor, aby se vypálily loužičky na něm. Potom jsem motorku rychle přeleštil tekutým nano voskem Namokro a od té doby je to krasavice. Teda ještě jsem jí sundal ty moje aerodynamické vychytávky na plexi, vyrobené z americké pásky, ty by tam asi po pár měsících zanechaly nevratné stopy. Za dva dny, když už byl i řetěz opravdu úplně vyschlý, jsem ho důkladně namazal motorexáckým sprejem pro adventury a ani neotíral, jen ať je pořádně mastný. Jelikož jsem mezitím stačil i dobít baterku , zbývalo už jenom hodit Matyldu ke stěně garáže na centrální stojan a popřát jí dobrou noc.

Jenomže to bych nesměl být zvědavý šťoural. Proč mi minule nešla spustit navigace? Tak jsem zapnul ještě jednou zapalování, vzal si telefon, propojil ho s motorkou a začal řešit gépéesku. A bác ho, najednou na mě na displeji září šipka turn-by-turn navigace! Ono to funguje, no super.

Jo a hele, co to tady na mě svítí? Zaprvé spousta upozornění, že se s motorkou hýbalo (a mně bylo divné, co mi to furt na telefonu skáče), a zadruhé hláška, že jestli chci, můžu si spustit update softwaru motocyklu! To jako fakt? Nemusím do servisu, aby mi to napíchli na diagnostiku a přehráli, fakt to jako uděláme takhle přes telefon? V instrukcích vyhrožovali, že to může trvat až 20 minut, tak jsem zase litoval čerstvě nabitou baterku, protože bylo nutné mít zapnutý klíček, ale stačilo odklepnout potřebné tlačítko a samotný update netrval ani poloviční čas. Je to úplně první update (V1.0.1) a týká se tří oblastí: vstřikování, rychlořazení a tempomatu , prý na základě stížností zákazníků. Derou se mi do očí slzy štěstí, protože tohle jsou přesně ty tři věci, které mě na Matyldě po stránce elektroniky rozčilovaly (a to ani nevíte, že mi tuhle na dálnici, zřejmě po nějakém "informačním přetížení", elektronika vypnula motor a pár vteřin jsem plachtil jen tak, než mě napadlo vypnout a zapnout červený chcípák). A co mi poté říkali kluci od importéra, tak ten update je za jízdy dost poznat. Hm, a já měl takovou radost, že jsem Matyldu dokázal v garáži tak pěkně uložit, aby se tam vešly i další stroje, a teď je mi jasné, že nás čeká minimálně ještě jedna jízda . Samozřejmě, až bude hezky a sucho, přeci jen je vypulírovaná "do hajan", ale prostě tohle já potřebuju vyzkoušet co nejdřív a ne až na jaře!

Hodnocení (3x):

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Komentáře
véna (75) napsal 29.12.2022 v 13:05

tahle motorka mě začíná docela zajímat. online update je úžasná a skoro až neuvěřitelná věc

Milan1963 (306) napsal 12.11.2022 v 21:49+1

Pěkné. Ta údržba je třeba, ale jsem rád, že na moto žádnou velkou elektroniku nemám. Tak at' se jí v zimě dobře spí.


Nejnovější záznamy v deníku
  • S novým obutím

    Někdo sjíždí gumy na plátno, dokud je tam vzorek, jsou pro něj pořád dobré. Maxxisky na naší Matyldě mají pořád vzorku habakuk, jenomže vzhledem ke stylu používání, kdy toho najezdí opravdu hodně rovně s nemalým poměrem

    Typ: Odborný servis
    Vloženo: 23.05.2023
    Uskutečněno: 23.05.2023
    Tachometr: 9240km
    Komentářů: 4x
  • Matylda v novém aneb Sezóna zahájena

    Přesně dva měsíce jsme nechali Matyldu u dovozce, společnosti Journeyman, ve Strančicích u Prahy, aby ji na sezónu nachystali do gala. Proběhl roční servis, kilometrově to sice ještě bylo hodně daleko (800MT má interval

    Typ: Montáž doplňku
    Vloženo: 24.03.2023
    Uskutečněno: 23.03.2023
    Tachometr: 9239km
    Komentářů: 4x
  • Před novou sezónou

    Minule jsem sice říkal, že zřejmě nevydržím a vyzkouším, jak se ten softwarový update projevil, ale nakonec jsem to vydržel. A těch pár ujetých kilometrů při cestě pro benzín (prémiový a snad bez biosajrajtu) mi odpovědi

    Typ: Odborný servis
    Vloženo: 23.01.2023
    Uskutečněno: 12.01.2023
    Tachometr: 9018km


TOPlist