Přesně dva měsíce jsme nechali Matyldu u dovozce, společnosti Journeyman, ve Strančicích u Prahy, aby ji na sezónu nachystali do gala. Proběhl roční servis, kilometrově to sice ještě bylo hodně daleko (800MT má interval 15 tisíc, my měli najeto devět), ale druhá podmínka je "po roce", a to jsme přesně splňovali. Takže nový olej a všechno zkontrolovat, a to včetně toho, jestli je v řídicí jednotce nejnovější update. Ten já jsem instaloval loni v listopadu a proběhlo to v pořádku, krátké ověření a bylo jasné, že už i Matylda bude fungovat trochu jinak. První dojmy? O dost lepší rychlořazení, v průběhu výkonu motoru to vypadá, že zmizela otravná hluboká díra ve středních otáčkách, a je tady citlivější nástup odspodu. Pořád to není dokonalé, ale o dost lepší ano. Budu to ještě dál zkoušet, ono když vám z premiérových necelých 200 km rovných 100 prší a zbytek je buď po městě, nebo rovně, moc toho nezjistíte.
Kromě standardních servisních úkonů na Matyldě proběhly i úkony nestandardní, a sice montáž doplňků. Loni jste v seznamu příplatkové výbavy u modelu Touring našli akorát trojici hliníkových kufrů CFMoto, ty mi přišly fajn, nebyly moc velké, ale měly dobré zpracování i ovládání. Ovšem přes zimu se nabídka doplňků výrazně rozrostla, jak se můžete přesvědčit tady . Matylda toho dostala spoustu, taky na nás z konfigurátoru vypadlo přes 47 tisíc korun! Máme kryty brzdových nádobek i předních třmenů, což je taková blbinka, rozšíření bočního stojanu je naopak věc praktická, stejně jako zubaté offroadové stupačky. U těch jsem se bál, aby to nebylo na dálnici za trest, ale všechna čest, nezdá se mi, že by pouštěly víc vibrací než ty původní. Co určitě nepřehlédnete, jsou rozšíření originálních padacích rámů, teď máme kolem motoru pořádné lešení, a hlavně trojici kufrů Shad Terra. Jenom ty byly skoro za čtyřicet Palackých včetně veškerého montážního materiálu. Byly totiž potřeba i nové držáky, a když jsem k Matyldě přišel poprvé zezadu, docela jsem se vyděsil - to je šířka jako auto! Jenomže když chcete přepravní kapacitu, tak se to někde musí projevit, a ty kufry jsou fakt obrovské - nahoře 48 litrů, boční 47 a 36 litrů, takže 131 litrů dohromady! Jo, to se mně coby cestujícímu kováři bude hodit, hned jsem naložil dvě integrální helmy, co jsem zase potřeboval přesunout odněkud někam. Co mě teda zatím vytáčí, jsou tři různé klíče, na každý kufr zvlášť, nicméně tyhle Shady umožňují sjednocení zámků, tak to ještě nějak zkusíme vyřešit. Úkolů na sezónu máme spoustu, budeme zase jezdit, testovat a porovnávat, a i když příští týden má zase sněžit a Matylda tak ještě zůstane chvíli v garáži, naši druhou společnou motosezónu můžeme považovat za zahájenou.
Vlastník | Motorkari.cz | |
---|---|---|
Vloženo | 7.4.2022 | |
Aktualizováno | 5.3.2024 | |
Zobrazeno | 4 324x |
Článek mi připadá psaný narychlo, jen aby se něco napsalo, ale možná se pletu. Prostě jsem čekal více informací, nějaké vyhodnocení, atd. Stejně ale, díky za něj
Rámy super ale cena za ty kufry , to je katastrofa.
2 reakce