PROFIL MOTORKY

Yuki SPT 350 (2010)

Neaktivní Profil uživatele

Vlastník rcrc1
Vloženo 19.2.2022
Aktualizováno 19.2.2022
Zobrazeno 606x
HODNOCENÍ PROFILU OD 1 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 10

Popis motorky


Yuki SPT 350 (aneb chrchley-yukison, china cycles) byl můj první stroj po dlouhé motopauze způsobené dětmi a stavbou rodinného domu.

Motorka koupena od motoMach 3 Jaroměř

Výška jezdce: 182 cm

Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
Yuki SM 200: Prodejce po shlédnutí mé postavy nedoporučil - prý bych nebyl spokojen s výkonem :-)

První dojmy - Můj názor může být vnímán jako kontroverzní. Ale když člověk odjezdí socialistické mládí na Jawách. Simsonu a MZtách, pak má patnáctiletý motorkářský (téměř) půst, tak si při prvních kilometrech na relativně moderním číňanu ucvrnkává blahem do textilu. Růžová na brýlích se smývá až časem.

Motorku bych doporučil pro - Na levné rozježdění po delší pauze, nebo pro držitele A2

Doplňky na motorce - Pouze zadní topcase.

Recenze

Pozor - v tomto článku nejde jen o popis moto. Je to i jakási sonda do uvažování člověka, co si pořídil čínské moto . Tak to když tak zrovna zavřete...
Nejsem kovaný motorkář, ale doma vždy nějaká motorka byla. Respektive hodně moto, protože je měli na běžné používání děda, táta, já i mí dva bráchové. Tak se něco málo najezdilo od Jawetty, pařezu, Simsonu 50, Jawy 175, 250 i 350, MZ 150 a 250 až po Cagivu Canyon a BMW 1150 GS, které si později pořídil brácha. Prostě socialistická a ranně postsocialistická klasika.
V roce 2012 se lehce rozvolnila finanční situace rodiny dosud sužovaná přestavbou domu. Zbylo na motorku - sice velmi omezený rozpočet, ale zbylo.
Nejsem technický typ a v motorce nejsem schopen a ochoten se sám vrtat. S mým rozpočtem jsem mohl vybírat mezi hodně ojetými Italčíky či Japončíky, nebo (v té době bylo na trhu několik typů) úplně novou Čínou se zárukou. Proto Čína.
Přímo v mém městě má autodílnu bývalý mechanik Yuki, oficiální servis Yuki jsem měl za kopcem. Proto Yuki (jak jsem později zjistil, bohužel pouze obchodní značka).
V tehdejší nabídce jsem si vyhlédl nový Yuki SM 200. Když jsem si ho šel do dealerství obhlédnout, prodavač kritickým okem přeměřil mé proporce 182 cm/ 105 kg a pronesl, že bych s touto moto nebyl co do výkonu spokojen. Doporučil bazarové Yuki STP 350 ještě v záruce jako přijatelnou alternativu pro můj nepříliš lehký a široký zadek. Proto tedy Yuki STP 350.
A tak jsem se stal majitelem tohoto Číňana.
Když po výše uvedené socialistické flotile najednou vlastníte moto, která má všechny standartní moderní vymoženosti - centrální odpružení zadní vidlice, kotoučové brzdy vpředu i vzadu, elektrický startér, čtyřtaktní vodou chlazený motor, vstřikování, pět rychlostí... nemůžete být nespokojeni. Navíc široké, pohodlné sedlo, spotřeba kolem 3,5 litru při 28 litrové nádrži (dojezd 800 km), na rychlost cca 110 km za hodinu se dalo sáhnout vždy, a to bez modrého dýmu za strojem a vibrací do stupaček a řidítek. Navíc nízká, lehká a výborně manipulovatelná na místě. Takže člověk se nemusel rozmýšlet vytáhnout jí z garáže, i když jel jen pro rohlíky.
Kromě běžného denního dojíždění třeba do práce a vyjížděk kolem komína jsem s ní absolvoval i několik motodovolených s naším motoklubem. Při hromadných přesunech v rámci pravidel silničního provozu či lehce za jejich hranou nebyla brzdou. Samozřejmě se nemůžete poměřovat s dvakrát většími objemy, které se za to rozhodnou zatáhnout při táhlém stoupání při absenci policejního radaru. Naštěstí s námi ještě občas vyjede nějaká ta Jawa Tramp a na jejich tempo tenhle čínský kafemlejnek více než stačil. S motodovolenými souvisí i to, že Yuki SPT 350 bez potíží zvládala i nějakou tu polní a šotolinovou vložku, kdy Fazery a Ninji musely okolo. Její charakter naháče při delším cestování způsoboval, že při dešti si člověk holt vymáchal pytlík.
Odstupňování převodovky mi přišlo až moc "do síly", proto jsem uvažoval s novou zadní menší rozetou. Tuto myšlenku jsem ale zavrhl, když se se mnou svezla poprvé manželka - prostě v 320 ccm není výkonu nazbyt a na cestování ve dvou to není. I v jednom po čase jezdíte prakticky stále nadoraz.
Měl jsem jí 7 let (motorku, ne manželku). Jak jsem uvedl, nejsem kovaný motorkář, tak jsem za tu dobu stihl jen 14.000 km. Na úvod hodnocení technických potíží zdůrazňuji, že jsem vždy dojel do cíle a vždy se odevšad vrátil. Nekonala se žádná závada, která by nějak ohrozila mě či bezpečnost ostatních. Kromě běžných obměn spotřebního materiálu - řetězová sada, brzdové destičky, pneu, které bez potíží sehnala a vyměnila místní správkárna ze velmi rozumný peníz, se projevily tyto závažnější závady:
Hned zpočátku občasné nestartování. Vinil jsem baterii, ale byl to prasklý plášť starteru. Stačilo s tím trochu cuknout při zařazené rychlosti a bylo nouzově opraveno. Nicméně bylo to otravné, výměna starteru a spínače byla provedena v místní správkárně za cca 2.400,-Kč.
Další závadou bylo chybné teplotní čidlo způsobující nadměrný chod ventilátoru chlazení. Nahrazeno čidlem ze Škody Favorit doslova za pár korun.
Začal sáknout chladič, který byl v dílně zalátán.
Za nejzávažnější závadu si asi můžu sám. Není prostě optimální vytáhnout moto, zavřít garáž, naskočit, nastartovat a jet. A protože je to 320 ccm, hned to tahat naplno. To prostě moto nevydrží, ale popořadě : Prostě mi občas prudce poklesl výkon (jelo to na jeden válec) a já nejel, ale šinul jsem se. Sice mě to domů dovezlo, po odstávce to většinou zase přešlo, ale s touto nahodilou poruchou se jezdit nedá. A zde jsem poznal slabiny toho, že Yuki je jen obchodní značka. Bývalý mechanik Yuki u nás ve vesnici s tím nechtěl mít nic společného, neb nevlastní diagnostiku ani potřebné díly na experimentování. Přespolní značkový servis Yuki s tím nechtěl mít nic společného, protože diagnostiku si nechají z centrály posílat PPL jen v případě potřeby a kromě toho už ani neměli mechanika, protože ukončil pracovní poměr. Tak jsem motorku odvezl do centrály Yuki, kde diagnostika odhalila tři možné závady, ale servis je nebyl schopen opravit, protože tento typ Lifanu (Yuki SPT 350 se to nazývá jen v Česku, v Německu se tento Lifan prodává jako Legal Raptor a jako Jawa 350 Ruta to nabízejí v Argentině) již dávno přestali dovážet a neměli na to díly. Naštěstí mě poslali do soukromé dílny člověka o kterém věděli, že tyto moto dělá a díly si nakřečkoval. Ten mi to dal dohromady (vypálená cívka zapalování ?) ale dost neprůhledně a navíc má dílnu 200 km od mého bydliště...
Na Yuki jsem se trochu rozjezdil, finanční situace umožňovala obměnit moto, a tak šla YUKI SPT 350 z domu. Protičínská klika asi zaplesá nad tím, že po zkušenostech s Yuki jsem při rozhodování o nákupu motorky dal přednost japonské ojetině před nákupem čínské novinky CF moto 650, která se čerstvě objevila na trhu. Jenže ze mě se antičíňan rozhodně nestal. Jednak CF moto si podle všeho v dalších letech získala a získává velmi solidní renomé. Jednak na silnějším Japončíkovi se mnou jako batůžek začala jezdit častěji dcera, což nakonec vedlo k tomu, že si udělala řidičák A2. A já si při shánění vhodné moto pro dceru říkal, že ta lehká, nízká 16 kW Yukina klidně mohla těch pár let v garáži počkat, protože by pro ni byla naprosto optimální. A stejně zase nakonec začínala na Číně, protože ojetí Japončíci za rozumnou cenu tehdy prostě nebyly. A ten její čínský Loncin byl v ke koupi v podstatě nový, za velmi, velmi rozumnou cenu a na rozdíl od mé Yuki jí pak sloužil bez jakéhokoli problému.

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
callowsick
callowsick napsal 19.02.22 v 20:06 10b.

Dobrej příběh

Více komentářů



TOPlist