Top zvuk V4 a parádní svezení!
Výška jezdce: 179 cm
První dojmy - Leden 2020, 2°C nad nulou, první jízda 60km domů, obrovské překvapení jak funguje systém Vtec a ještě větší radost. Byla to opatrná jízda, vzhledem k počasí.
Motorku bych doporučil pro - nedoporučil bych vzhledem k náhlému nárůstu výkonu pro úplné začátečníky, člověk na to musí myslet a občas v prudčích zatáčkách držet otáčky buď nad 7k ot. nebo pod, jinak je tam ten "skok" kdy letí vpřed nebo naopak je citelně méně výkonu.
Doplňky na motorce - Laďýky Creptus, originální krovka (využíval sem při jízdách bez baťůžku a motorka s tím vypadá sportovněji), posledním příslušenstvím byly boční kufry originál honda - dostatek úložného prostoru, hezký design a rychle odnímatelně v případě potřeby.
Recenze
VFR sem okukoval už delší dobu, byla to moje další volba po ZR7S.
Jelikož byla podmínka pro jízdu ve dvou a zároveň trochu požitku z jízdy, vynechal sem cesťáky a naháče.
Po zhruba roce hledání se jedna ukázala, jak jinak než na druhý straně světa (čti kousek od Brna :D), jenže byl přelom roku a cena přijatelná, cestu za částí rodiny na moravu sem teda spojil i s prohlídkou VFRka, při první obhlídce vypadalo, že pár věcí je uděláno a něco by ještě chtěla. Pan prodejce (byla v komisním prodeji) mi jí ochotně nastartoval a bylo vymalováno, zvuk V4 s laďákem Creptus byl naprosto famózní. Ano v podstatě sem měl rozhodnuto. Obratem domlouvám auto s károu a jedu ještě ten den na otočku pro vozík aby mohla semnou domů - musela!
Následně sem absolvoval první jízdu v teplotách mírně nad 0, žádná divočina, hlavně dobře doject. Motorka se chovala celkově pěkně a po pár jízdách byla příjemná jak pro jednoho tak pro dva cestující.
Motor je na tom asi nejlepší část, při cca 7tisících otáčkách se začnou dít všelijaké věci a VFRko LETÍ kupředu a to tak, že člověk na to musí myslet a držet se celkem pěvně (batůžek měl párkrát namále :D). Zatáh luxusní, posez super, občasně vibrace ale nic strašného. Brzdy a podvozek hodnotím dobře, duální systém brzd je taky jedna z lepších vychytávek, podvozek ve dvou byl maličko měkčí, nic hrozného.
Servis a poruchy mě bohužel čekaly, je to snad běžná věc, že na VFR 800 se se*e alternátor a to i když na tý mojí byl opraven, stejně se pořád povoloval a bylo slyšet jak sebou mlátí, v servisu mi pak řekli, že stačí dotáhnout šroub? :D
Párkrát se stalo, že systém Vtec byl stále "otevřený" nebo naopak zůstal "zavřený" a až při dalším kvaltu se chytil, servis závadu nenašel a stalo se to vyjímečně.
V zatáčkách je jako doma, gumy krásně zajetý až po okraj. Rovinky utíkají taky dobře, i ve dvou neměla problém během chviličky letět 250.
Cestování na motorce bylo v oblibě i u baťůžku, sedělo se nám oboum dobře.