renocar_duben



PROFIL MOTORKY

Buell XB12X Ulysses (2008)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník vilem_i_am
Vloženo 26.9.2021
Aktualizováno 28.10.2023
Zobrazeno 2 034x
HODNOCENÍ PROFILU OD 4 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 10

Popis motorky


Buell Ulysses je nadupaný americký motocykl, exot, úžasný stroj na zážitky plný nevšedních technických řešení.

Více fotografii

Výška jezdce: 180 cm

První dojmy - Je tak škaredý, až je krásný! Agresivní, nahrbený, za mohutného dunění se třásl a na volnoběh poskakoval na stojánku. Šel z něj obrovský respekt. Je úžasně mrštný a ovladatelný, za každé situace o sobě dává motor vědět vibracemi, některé jsou příjemné, jiné už tak ne, ale každá jízda je super zážitek.

Motorku bych doporučil pro - Motorka je hlavně pro mě :-) Doporučil bych ji asi někomu, kdo jde rád jinou cestou, miluje klasické americké motory a neotřelá řešení.

Doplňky na motorce - Na motorce je laděný výfuk Remus, má nádherný bublavý zvuk, ale dost hlasitý

Recenze

Vždycky se mně líbily motorky Harley-Davidson Sportster, ale zároveň mě to táhlo k cestovním endurům. Buell Ulysses je kombinace obojího, v kompaktním rámu streetfightera.
Motor je potřeba před jízdou zahřát, má perfektní zátah a super zvuk. Je to takový poctivý ingot, moc se mě líbí chlazení vzduchem, oddělená nádrž na olej a OHV rozvod. Trochu nepříjemné je odsávání horkého chladícího vzduchu od motoru přímo pod sedlo a na nohy.
Přední brzda je úžasná, potřebuje podle všeho silnou ruku, ale brzdí perfektně. Zato zadní je spíše jen zpomalovací.
Sedlo je široké a pohodlné, stupačky v příjemné poloze mírně vzadu a řídítka jsou vyšší, pěkně se mě jede i vestoje. V chladnějším počasí přijde vhod sériově montované vyhřívání rukojetí.
Na palubní desce je jenom pár nezbytných kontrolek, otáčkoměr a tachometr s počítadlem celkové vzdálenosti a dvou tripů. Počítadlo se při rezervě benzínu samo přepne do třetího tripu značeného F a počítá dojezd od nuly.
Super je zásuvka na 12 V.
Pod sedlem je vcelku dost místa na lékárničku, kapsičku s originálním nářadím a originální brašnu. Navíc je tu další dvanáctivoltová zásuvka.
Myslím, že by se měla vejít i nějaká maličká sada knotů na defekty.
Servis zatím řeším jenom základní, bude výměna olejů, repas tlumičů, nové pneumatiky a ložiska v kolech. Podle všeho je ale Buell robustně vyrobený a spolehlivý.
Spotřeba mě celkem zajímá, měla by být kolem 5 litrů, budu to sledovat v nové sezóně.
Motorka je celkem dobře vymyšlená na cestování, nevýhodou je menší ochrana proti větru a muškám. Štítek je docela malý, nepomáhá mě ani prodloužený, který jsem dostal k motorce. Oba dva jsou skloněné hodně dozadu, myslím, že by byl lepší štítek se strmějším sklonem. Toto časem možná pořeším. Ale zase se mně zamlouvá, že mě větrá helma a že jsem víc v kontaktu s proudícím vzduchem. Je to potom takový intenzivnější zážitek.
Super je zadní triple-tail, opěrka zad a nosič v jednom. Pěkně si na ni připevním rolovací tašku.
Uvažuju o brašně na nádrž, ale nechám to ještě uležet, motorka je pěkná, nechci na ni nic věšet.
Buella jsem teprve koupil, mám najeto 300 Km, ještě se seznamujeme. Myslím, že bude super parťák na projížďky i delší cestování.

Hodnocení po téměř roce a 8000 Km
S Čertem jsme už cosi najeli a zažili, tak si dovolím přidat pár vět.

Motor je super! Opravdu. Suverénní zátah má snad už od volnoběhu a s motocyklem není problém doslova vystřelit z křižovatky.
Horký vzduch od motoru griluje nohy hlavně při popojíždění ve městě, při nízké hladině benzínu pálí rám do stehen a po vypnutí zapalování ještě dlouhé minuty hučí ventilátor. Vibrace jsou takové, že nejsu kolikrát schopný přečíst název města na tabuli a všechny šrouby raději lepím Loctitem.
Ale to patří k Buellu.
Rozhodl jsem se na stroj vrátit výfuk Remus, tlumený zvuk sériového výfuku k Čertovi nepasuje. Není to ono.
Jak jsem chtěl sledovat spotřebu, tak jsem se na to vybodl. Mám z ježdění radost a nic neřeším. Ale zhruba asi tak odpovídá pěti litrům. Palivoměr mi neschází, vždy po 200 Km tankuju a nuluju počítadlo.
Občas doleju štamprli oleje, hladinu měřím po projížďce, při horkém a běžícím motoru.
Větší štítek Zero Gravity mně nakonec sedí, vítr fouká na helmu a taky na ramena, helma náporem dobře větrá, to potřebuju. Ale tím pádem je v ní hluk, na delší cesty pořídím špunty do uší. Dost možná je to i helmou, mám lacinou Bell.
Sedlo je pohodlné, úplně v klidu za den ujedu 400 - 600 Km, a zadek nebolí. Můžu se po něm posunovat a tvrdé je pro mě akorát.

Mám svého Čerta moc rád, je to pro mě opravdový parťák.

...

Druhý rok a dalších dvanáct tisíc kilometrů s Buellem

Už je to dva roky a něco, co jsem si koupil svůj vysněný motocykl – Buell XB12X Ulysses.
Najeli jsme spolu už přes dvacet tisíc kilometrů, projezdili kus České Republiky, podívali se i na pobřeží Chorvatska a do Rumunských hor.
Zvládli jsme motoškolu na Masarykově okruhu, rychlé dálnice i úmorné čekání na hranicích, zažili nádherné počasí i sloupy vody, které padaly z mraků, přežili jsme i spoustu krizovek a jednu bouračku.
Díky Čertovi jsem poznal skvělou komunitu lidí se vztahem k motocyklům Buell, opravdu srdcařů.
Během těch dvou let potřeboval Čert jen základní servis – výměny olejů, repase vidlic, nové pneumatiky Dunlop Mutant, které mně sedí líp než předešlé Pirelli Scorpion Trail II, svíčky a spíše pro svůj klid jsem vyměnil i řemen, za výrobek fy Continental s nápisem Harley-Davidson.
Novou masku, plexi, blinkr a vyhřívaný plynový heft jsem koupil jako náhradu zničených dílů při havárii.
Čerta mám čím dál raději, líbí se mně zvuk jeho motoru, a hlavně všudypřítomné vibrace, díky kterým jsem už ztratil pár šroubků a mívám problémy přečíst cedule s názvy měst.
Mám rád jeho pohodné sedlo, mám vyzkoušeno že na něm vydržím sedět celý den a bez problémů ujet 800 Km.
Uveze pořádné kufry, ale s nimi je dost široký, tak nejraději jezdím s rolovací taškou, do které se i s přítelkyní v pohodě sbalíme. Dovolil jsem jí i dvoje šatičky.
Vůbec mně nevadí, že Čert funí horký vzduch od motoru přímo na moji pravou nohu a že mám na stehně flek od rozpáleného rámu.
Ani mně nevadí, že su občas od šmíru a oleje.
Miluju ten syrový motor se suverénním tahem a obratný podvozek, které zatím nedokážu využít víc jak z desetiny.
Můj Čert má najeto 55 tisíc kilometrů a doufám, že spolu najezdíme ještě aspoň desetkrát tolik!

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Snekofon
Snekofon napsal 25.10.21 v 08:14 10b.

Buelly jsem ve své době hltal - ta kombinace technického řešení, designu a osobitého charakteru mně fascinovala. Slyšel jsem spoustu historek o tom, jak je kolísavá kvalita strojů, přesto jim nelze upřít kouzlo - 10b. za krásný a neokoukaný stroj!

walda1
walda1 napsal 29.09.21 v 23:27 10b.

v dnešní době už rarita ať slouží

wi_tack
wi_tack napsal 29.09.21 v 21:57 10b.

Taky mě kdysi lákal, hlavně motor a pohon řemenem (pružný, téměř bezúdržbový). Ať dobře slouží a jsi spokojený

PSanec
PSanec napsal 26.09.21 v 20:52 10b.

To byla pořádná motorka.

Více komentářů



TOPlist