BMW R 1250 GS (2021)

Vlastník DejvGSR
Vloženo 21.4.2021
Aktualizováno 6.8.2021

Vloženo: 05.09.2023, Uskutečněno: 21.06.2023, Stav tachometru: 13190 km, Zhlédnuto: 81x

Máme tady pátý den 21.6. 2023. Probouzíme se po sedmé hodině, a pomaličku přemýšlíme co s načatým dnem. Původní plán trajektem na ostrov Brač vzal za své, přemýšlíme pouze o krátkém dopoledním výjezdu, pravděpodobně do Biogradu na Moru, procházka, oběd a návrat do kempu, kde bychom se váleli u moře a popíjeli pivko. Prostě takové nic nedělání, flákání. Jdeme koupit snídaní, nějaké sladké pečivo a housky. Po snídaní ještě, než vyrazíme do Biogradu jdeme já, Jindra a Ruda se podívat směr po pláži do Pakoštane, zjistit, zda není někde půjčovna vodních skútrů. Vyrážíme a zjišťujeme, jak je pláž dlouhá, všude spoustu stánků a neuvěřitelné množství krajanů. Půjčovna nikde, teprve se jedna připravuje. No je červen. Míjíme ale několik stánků s možností pronájmu lodě. Docházíme až do Pakoštane do přístaviště. Je vedro k padnutí a tak vcházíme do Caffe baru Port. A děláme dobře, sklenice z mrazáku a do nich teče výborný zrzavý mok za pouhých 2,70 EUR. Je nám jasné, že my tři už nikam dnes nejedeme. Voláme klukům, ti jsou ale už na cestě do města za nákupy. Pomalu se vracíme a zastavujeme se u pronájmu lodí. Sličná děva nabízí lodičky, umí česky, neboť její manžel tři roky kopal první ligu za Liberec. Svět je prostě malý. Překvapuje nás cena pronájmu a rychle se rozhodujeme. Od 13:00 hodin pronajímáme loď a basta. Rychle voláme klukům, ale zájem má pouze Honza Šulc. Nevadí, program na dnešní den je tady. V jednu hodinu čekáme u předávacího místa, pronajímáme loď pro sedm lidí, motor Yamaha o síle 150 koní. Navigace, sonar a mapa lodních tras a útesů. Krátká instruktáž, info ohledně tras, kam smíme a kam ne, jak rychle a kde můžeme. Jindra má průkaz, přebírá loď a vyrážíme na moře. Super, slunce pálí jak o život a my se za chvilku dostáváme z přístavu na širé moře a zkoušíme co ta kocábka umí. Jede slušně, dokáže držet až 33 uzlů, to už jde. Chvíli blbneme, kroužení a následně plný přes vlny, ale pak se rozhlížíme po okolí a hledáme nějaké slušné místo na průzkum. Střídáme se vzájemně v řízení. Objíždíme malý ostrůvek a za ním vidíme písečnou stěnu, tam by mohla být i písečná pláž. Jak se přibližujeme, zjišťujeme, že je tam skutečně písečná plž a spoustu ukotvených lodí. Máme jasno, míříme přímo tam. Ostrůvek, který jsme objížděli byl Artina, za ním pak ostrov Vrgada. Kotvíme u písečné pláže, skáčeme do vody a jdeme na břeh. Super písek, a takový malý cíp. Jdeme k němu, docházíme až na jeho vrchol a za ním je nádherná pláž, spousta zakotvených lodí a v dáli plážový bar. Jedná se o pláž Podbrizi a ten bar je je Hakuna Matata Vrgada. Na paletách polštáře na sezení, všude reproduktori a zní hudba šedesátých let. Mazec, atmosféra jak řemen, jsme úplně unešení. Dáváme pivko, opět krásně vychlazené. Sedáme do polštářů, posloucháme hudbu a jsme jak Alenka v říši divů. Fakt neuvěřitelné místo, atmosféra. No nic, pokračujeme dál, naloďujeme se a míříme směrem po moři k Biogradu na Moru. Už jsme všichni pěkně připečení ze sluníčka a tak ve smluvený čas míříme zpět do přístavu vrátit loď. Spálili jsme celkem téměř 90 litrů paliva a i po jeho započtení nás na hlavu pronájem lodi stál velmi přijatelných 42 EUR. Super, super den, super zážitek. Zítra zas do sedel a již pomalu směr domov.

• Kovářova kobyla

Neděle, krásně teplo, ale díky tomu saharskému písku špatná viditelnost. Přesto po páté hodině hlodá červík - běž se projet. Tak jdu pro svoje GS, ještě montuju značku a motorku letos poprvé vyvážím na denní světlo. Star

Vloženo: 01.04.2024
    Uskutečněno: 31.03.2024
  • YAMAHA YZF – R 125

Palec už celkem poslouchá, ohebnost ale stěží na 50 %. Ale už se dá na kole a také motorku, ovládání blinkrů už jde. Rychle jsem se dal do Yamahy mé neteře. Originál zadní blatníček včetně osvětlení a směrových světel, o

Typ: Údržba
    Vloženo: 01.04.2024
    Uskutečněno: 31.03.2024
  • Roční servis

BMW Cartec Praha Letošní příprava na sezonu je limitovaná hojícím se palcem levé ruky. Alespoň jsem letos poprvé využil služby „Collect and Return“ tvou motorku přesně v daný termín vyzvedneme a následně ti ji zase p