BMW R 1250 GS (2021)

Vlastník DejvGSR
Vloženo 21.4.2021
Aktualizováno 6.8.2021

Vloženo: 23.05.2021, Uskutečněno: 22.05.2021, Stav tachometru: 929 km, Zhlédnuto: 14x

Záběh III
V pondělí 31.5. 2021 jsem domluvený na garanční servis BMW. Potřeboval jsem tedy najet zbytek záběhových km. Letošní chladnější počasí a méně soukromého času bohužel moc k jízdám nepřeje. První dvě jízdy vyšly alespoň za slunečného počasí, ale s nutností mít termovložky. Včera konečně odpoledne mělo přestat pršet a být slunečno, takže plán jasný, alespoň 250 km. Ze Štětí směr Malešov, Drahobuz, Liběšice, Lovečkovice, Malé Březno, Děčín, Česká Kamenice, Chřibská, Krásná Lípa, Rumburk, Jiřetín pod Jedlovou, Svor, Nový Bor, Sloup v Čechách, Pekelné doly, Zákupy, Mimoň, Jablonné v Podještědí, z Chrastavy přes Kryštofovo údolí do Osečné a Hamrů, opět Mimoň pře Ploučnici v kempu Boreček, Doksy, Dubou a přes zatáčky do Liběchova a dom do Štětí. Tachometr se zastavil na 277 km a celkovém nájezdu 929 km. Záběh vlastně hotov.
Vyjel jsem opět s termovložkami a udělal jsem dobře. Teplota se pohybovala v rozmezí 11 až 19 stupňů. Od Děčína až po Krásnou Lípu jsem aktivoval mód Dinamic a užíval si ostřejší jízdy s občasným překročením záběhových 5000 ot/min až k 8000 ot/min. GS jede opravdu parádně, ve vyšších otáčkách i suprově funguje rychlořazení s občasným prásknutím do výfuku . Zkouším v zatáčkách, co snesou ty Metzelery Karoo 3, zatím překvapují, až na to hučení. V Jiřetíně pod Jedlovou mě to parádně spláchlo , musel jsem zastavit a krčit se pod přístřeškem u nějakého stánku. V Pekelných dolech jsem se zastavil na točené nealko, bylo výborné. Všude davy lidí. Také jsem se zajel podívat k Ploučnické průrvě, stánek otevřený, stoly v obležení strávníků a všude plno cyklistů. Překvapilo mě, na to, jak pořád prší, celkem nízký stav vody. Zastavil jsem se také v kempu Boreček, plno stanů s vodáky, všude kánoe a lidičky ještě po Ploučce dojížděli do kempu. Voda ale poměrně studená, no nechtěl bych se v tom udělat. Jo a také Kryštofovo údolí jsem jel poprvé, krásný kout naší země.
Ještě k motorce, je cítit, jak se vše uvolnilo, motor jde výborně, brzdy bez výhrad, řazení také slušné, rychlořazení v nižších otáčkách není tak jemné jako u konkurence, ale jinak parádní. Zvolené obutí Karoo 3, na asfaltu dost drnčí a hučí, ale celkem snesou i nějaký náklon na asfaltu, v terénu jsem je zatím moc neužil. Rally sedlo velmi pohodlné, celková ochrana před větrem dobrá, štítek nastaven úplně dole, potřebuji větrat mozek. Spotřeba během dne se pohybovala mezi 4,9 až 5,5 l/100 km, výsledná pak 5,1 l/ 100 km. Při stejné dynamice jízdy jsem měl na VFR 1200 F spotřebu kolem 6,8 l/ 100 km, GS má velmi účinný motor s nízkou spotřebou. Na tu váhu stroje, výkon a obsah motor skvělá hodnota . Za mě velmi povedený den až na ten večerní výkon našich hokejistů.