renocar_duben



PROFIL MOTORKY

Kymco Like 125 (2017)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník TopicJ
Vloženo 26.8.2020
Aktualizováno 26.8.2020
Zobrazeno 1 518x
HODNOCENÍ PROFILU OD 3 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 10

Popis motorky


Lehká plastová napodobenina Vespy. Namísto stylovky jde spíš o tažnýho koně ve stylu přepravit a převézt.

Výška jezdce: 175 cm

První dojmy - Skútr jsem pořídil v roce 2018. Tehdy končil prodej první generace s karburátorem, a nastupovala druhá generace Liku se vstřikováním a silnějším motorem. Důvod ke koupi byl jednoduchej - jedna stopa na cestu do práce s kufrem, za pár peněz. Kymco Like to vyhrálo i díky dostupnosti servisu, ceně, a hlavně kufru už v základu.

Motorku bych doporučil pro - Asi úplně komukoliv - je to lehkej skútr s obstojnym zpracováním, skvělým zavazadlovým prostorem, nízkou váhou a dobrou ovladatelností, průměrným výkonem a trochu vyšší spotřebou.

Doplňky na motorce - Malossi Multivar
Naraku CDI
Manuální přepínač světel

Recenze

Na skútru mám v tuhle chvíli najeto 11kkm za dva roky, a došel čas na menší hodnocení.

Motor:
Klasická variace na GY6 125ccm motor od Hondy, v tomhle případě ještě s karburátorem. Plní sice dnes už údajně ekologicky ošklivé Euro 3, ale v zimě při slabé baterce nemusíte krčit ramenama, prostě se krom klasickýho starteru dá nastartovat i nakopávačkou. Užitečný hlavně při krátkym courání po městě, kdy se víc startuje než jezdí, a baterka se občas nedobije naplno. Karburátor v kombinaci s automatickým sytičem, který se bez možnosti volby automaticky zapíná a vypíná s otočením klíčku není úplně úsporná kombinace, ale jak se říká - v jednoduchosti je síla.

Motor má mít 7 kW, což není uplně trhač asfaltu. Dost jeho projevu pomohl lepší variátor (Malossi Multivar) v kombinaci s odblokovanou řídící jednotkou Naraku. V tomhle nastavení je sice dlouhodobá spotřeba přes 4 litry, ale zátah se podstatně zlepšil hlavně do kopce, kdy je schopnej se skútr rozjet z nuly na zhruba 50-55kmh (GPS) i ve dvou. Maximálka je pak 95 kmh (GPS). Schválně píšu GPS, protože tachometr ve městě přeměřuje cca o 10 kmh, mimo odhadem o nějakejch 15 kmh. Mimo město je Like použitelnej taky, ale nějaká reálná dlouhodobá rychlost bez toho aby se motor uštval je cca 80 kmh (GPS). I při zimním provozu nestoupla spotřeba oleje nad 100ml/1000km, což je fajn.

Budíky:
Standard - tachometr, počítadlo kilometrů, ukazatel spotřeby, kontrolky blinkrů (levej a pravej zvlášť, navíc při blikání to cvaká, takže se nestává, že je nevypnete) a kontrolka dálkovejch. Trochu mi tu chybí něco jako kontrolka teploty/tlaku oleje, alespoň obyčejná červená kontrolka. Skútr má navíc malý digitální hodiny.

Světla:
Přední i zadní světlo bez problému, svítí krásně. Horší je to s blinkrama, ty jsou takovej šedej průměr. Já si navíc dodělával ještě přepínač světel, protože skútr nemá vypínaní světel při startování, a automatický světla jsem nechtěl.

Brzdy:
Na brzdy nejde říct křivýho slova. Kotouč vpředu i vzadu, pancéřové hadičky, a díkybohu normální nepropojený brzdy, tzv. bez CBS. Bohužel, tahle první generace je zároveň i bez ABS, kterej by se u čistě dopravního prostředku občas hodil. Přesto brzdy fungujou čitelně ale razantně.

Kola a pneu:
Rozměr kol ala Vespa GTS, 12" ráfek. Původní pneu, se kterýma jsem to koupil, letěly do popelnice asi po 200km a prvním dešti, hrozná tragédie. Pořízeny o poznání lepší Michelin City Grip. V přímym směru při brždění se dá jít dost na krev bez toho aby se utrhly, v mokru v náklonu je to s ubejvající teplotou horší, přesto jsou na letní pneu slusně použitelný.

Podvozek a karoserie:
Přední vidle klasická nenastavitelná, zadní pár tlumičů s nastavitelným předpětím pružin ve 3 krocích. Základní z výroby je nejtvrdší nastavení, a i když je to pak celkem kostitřas, tohle nastavení je univerzální a asi nejlepší co do stability a tuhosti podvozku celkově. Samostatnou kapitolou je pak boční stojan, kterej je vyloženě zákeřnej, snaží se totiž pořád automaticky sklopit. Mimo jiné jeho páčka (aby šel vyklopit nohou) je v tak geniálním místě, že se mi za něj často chytaly džíny před sundáním nohy při zastavení. Boční stojan jsem tedy sundal, používám jenom hlavní, a ten je úplně bez problému.

Další věc je protikorozní ochrana. Většina skútru je i zespoda krytá plastem, což je v pohodě. Rám, motor, ostatní hlavní díly bez problému. Horší je to s vejfukem, ten na rez dost trpí, a po dvou zimách má docela pěknou lišku. Paradoxem na závěr jsou zrcátka, který jsou chromovaný, ale kloub na jejich nastavení už ne, a tam to trochu rezne.

Přepravní kapacity a kufr:
Sám se na skútr poskládam v pohodě a komfortu (175cm vysokej), ve dvou už je to nepatrně horší. Na sedle je sice pro dva místa spousta, s prostorem pro chodidla řidič vs. spolujezdec je to ale horší, a to i přesto, že spolujezdec má vlastní vyklápěcí stupačky. Nemám žádné plexi nebo tak, a v případě deště mám mokrý stehna (profukuje tam mezi štítem a řidítkama) a všechno od pupku vejš. Na šířku problém neni, do stran přední štít kreje pěkně před deštěm.

Ke skútru byl v základu i zadní kufr, a tedy celkový úložný prostory čítaj přední schránku (pojme nářadí, vestu, lékárničku, peněženku a mobil - takže je poměrně velká), háček pod řidítkama (v kombinaci s rovnou širokou podlahou snad nejlepší věc co na skútru může bejt), hlavní schránka pod sedlem (tam se vejdou rukavice a otevřená helma - helma ale v případě průměrný skořepiny L-XL pouze bez hledí, s hledím po nos nevím, a s velkým plexi pod bradu určitě ne) a zadní kufr (tam třeba integrálka nebo komplet bunda se všema chráničema, odpovídá běžnýmu topcase na motorku na integrálku, objem ale netušim).

Ostatní:
Stálost barev: karoserie a všechny lakovaný části beze změny po dvou letech, lak zvládá dobře i kamínky. Zato gripy a podlaha, která není lakovaná ale jde o probarvenej plast, tak ty změnily dost rychle barvu. Gripy jsou místo hnědý šedozelený, a podlaha zesvětlala. Ale alespoň že to změnilo barvu rovnoměrně bez fleků. Naopak slícovaní plastů a všeho celkově je A++.

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
TopicJ
TopicJ napsal 02.10.23 v 16:49

Fungovat funguje, ale zub času a kilometry (27600km ke dnešku) si vybírají daň. Vyjma spotřebáku, jako jsou třeba ložiska v kolech, řemen, válečky, žárovky, destičky nebo kotouč, je uplně sežranej vejfuk, kterej už má nejednu díru od rzi provizorně opravenou, a po zimě sháním novej Krátce po tom, co jsem sem na M.cz dal tenhle popis, tak jsem na podzim roku 20 koupil z Ebaye druhej pár kol za litr, a na ně obul zimní Mitas MC 32 WIN SCOOT, a to je nádhera - oslizlo / mokrej sníh / ujetej sníh / závěj - všecko jedno, drží pěkně. Na náledí už je to pak jedno, tam už nepomůže nic. Nicméně na zimákách klesla maximálka o cca 10kmh, a skůtr je logicky na měkkých pneu línější. Navíc jsem koupil i velký plexi od Givi, který má i chrániče rukou před páčkama, a i to přidává komfort za cenu nižší rychlosti. Plexi jsem ale musel nahoře uříznout, protože bylo přes celej výhled, a jakmile namrzlo, tak konečná, nebylo nic vidět. Příští rok mě čeká servis tlumičů, ale to neni neočekávatelný při tom nájezdu. Skútr jako takovej slouží dobře i v zimě, a s trochou štěstí ještě jednou takovou porci km zvládne

SoudruhJohnny
SoudruhJohnny napsal 02.10.23 v 16:05 10b.

Hezky popsaný, co po 4 letech? Funguje pořád stejně?

Myschan
Myschan napsal 03.09.20 v 09:00 10b.

Hezká recenze

Petr7474
Petr7474 napsal 30.08.20 v 20:38 10b.

Perfektní popis s informační hodnotou
Akorát chybí nějaká fotka...

Více komentářů



TOPlist