PROFIL MOTORKY

BMW R 1100 RT (1998)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník tomcruise77
Vloženo 17.7.2020
Aktualizováno 8.2.2024
Zobrazeno 2 396x
HODNOCENÍ PROFILU OD 26 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 9.8

Popis motorky


Tak jsem se dočkal. Říkám mu traktor. Když zařadím, praská podemnou beton Poctivá kovadlina pro velké kluky.

Více fotografii

Výška jezdce: 196 cm

Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
Honda FJS 600 Silver Wing: Mám bolavé záda a skůtr moc drncá

První dojmy - Sakra, to je obluda, jak to donutím vůbec v zatáčce zahnout? Naskočila na ťuk. Řách tam za 1 a jede se. Řách tam za dva, koukám do zrcátka, jestli jsem nestratil převodovku. Konec silnice, ježiši, jak to otočím. Nebrzdím, brzdy to nepotřebuje, ta decelerace je šílená. Od druhé minuty už ale bylo vše jinak. Dinosaurus se změnil na hodného pudla, kterého ale není hodno příliš dráždit pravou rukou. Je nutné s plynem pracovat jemně.

Motorku bych doporučil pro - Asi ne pro ženy nebo chlápky menšího vzrůstu. Ani pro závodníky není vhodná. Spíše se bude líbit vyzrálému motorkáři, který upřednostní spíše pohodlí, ochranu jezdce, zavazadlový prostor a točák motoru před vysokou maximálkou nad 200 a hlučnému výfuku se zvukem vysokootáčkového motoru. Tohle je prostě pohodová mašina - traktor na dovču.

Doplňky na motorce - Doplňky? To snad už má všechno co je potřeba k jízdě ne? Vím o ochraně válců - padáky. Zadní kufr není origo, je větší. Má jiný reflektor. Spíš je důležité, že je po servisu.
Nyní nové plexi.
Nosič na Top Case.

Recenze

Proč tento stroj?
Já si jej nevybral. On si vybral mě. Kvůli mé výšce jsem nikdy nevěřil, že mi ten boxer nebude překážet na kolena. Ale opak je pravdou.
Kámoš říká, nechceš BMW? Já na to, nechci, na to nemám, chci něco menšího. Ale ono to moc nestojí, jdi se svést. Já ve šlapkách, triko a kraťasi jedu se smrtí v očích pár set metrů a poté si podáváme ihned ruku se slovy, tento traktor chci

Moc najeto nemám, seznamujeme se.

R1100RT se nejlépe cítí na silnici. Na šotolině mám strach. Dlouhá silnice, řáchnout tam 5-ku a kochat se. Popojíždění ve městě není nic moc, ale dá se to.
Když už se rozjede, chce jet. Spotřebu neměřím, ale odhad je cca 5L ve dvou. Je to hodně pohodlný a plavný, dá se seřídit zadní tlumič. Líbí se mi výškově nastavitelné plexi. Je to cesťák každým coulem. 3 kufry jsou bomba, jsem na to zvyklí ze skůtru. Jenom nechápu, na co je tam to rádio. To půjde asi dopryč.

Na moji výšku mi chybí tak cca 5 cm vyšší plexi. V horní poloze sedla i plexi mi jde proud vzduchu do vršku přilby. Jak se pár centy sehnu, tak je to jak v autě.

Trochu mě zarazila velmi silná decelerace, brzdy takřka nepotřebujete, i když ty jsou vynikající a navíc s ABS. Líbí se mi ukazatel zařazené rychlosti. Velmi snadno se dává neutrál, nemusíte to nijak trefovat, jak z 1 tak z 2.

Líbí se mi také centrální stojan. Moto se velmi lehce staví a zdá se mi, že je to jednoduší než na mém Burgmanu.

Myslím, že cena těchto strojů již neklesne a spíše půjde nahoru. Je to jednoduchý a snad i spolehlivý stroj.

Aktualizace 29.8.2020
Tak se mi to přehouplo přes 100 000 km. Ani to nebolelo )
Nyní jsem si pořídil vyšší plexi od firmy LVMoto.sk, je to úplně jiný komfort. V přilbě už mi nehučí. Krásně je slyšet svištění motoru a převodovky.
Co mi trochu vadí, tak zvuky při rozjezdu od spojky. Takové cvaknutí a pak zasvištění, pak už nic. Divné. Ale prej to je normální u těchto speciálních spojek. Je pravda, že je to pořád stejné.
A další věc co jsem zjistil, že motorka si sem tam uhne i na maličké nerovnosti. Hlavně když jedu sám. Myslím, že to způsobuje poskákaná přední pneu, s ploškou a na zadní je také pořádná ploška. Teď už to řešit nebudu, jezdit se s tím dá, vzorek je, tak koupím na jaře novou sadu. Díval jsem se na kvalitní gumy a není to žádná tragedie. Do 200e za sadu.
Tak kolama dolů.

Aktualizace 27.9.2020
Tak záhada vyřešena, to cvaknutí je vlastně kalibrace ABS.
Již jsem si na to zvyknul, tak už to tak nevnímám. Těším se na nové obutí a samozřejmě na jaro.
Příští rok tedy nové pneu, olej a chci kouknout na startér. Zdá se mi v porovnání s videi na YT krapec hlučnější.
Také chci nějak ošetřit začínající rez na spodní straně výfuku.
Jinak pohodička pohoda. Jo a s novým plexi jsem začal jezdit tak v průměru o 20 km/h rychleji. To vnímání rychlosti je na jiné úrovni, když vám nic nehučí v přilbě, není vám zima, prostě jedete si na pohodičku, pak náhodou kouknete na tacháč a hups, trochu nad limit ani nevíte jak.
Miluju tento stroj. A nechám si ho dokud bude v udržitelném stavu.
Něco málo k počtení na netu.
https://autoperiskop...entalni-vzdalenosti/

Aktualizace 26.5.2021
Nové pneu jsou bezvadné. Mašina jede perfektně. Zejména před zatáčkou se nejistota změnila v zážitek.
Vyměnil jsem také čepy v předních brzdových kotoučích, vyrobeny nerezové na zakázku, 2 hodiny práce ale stálo to zato.
Stav tachometru 102000km, vyměnil jsem olej s filtrem.
Na povolení filtru jsem objednal speciální miskový klíč. Nový filtr jsem koupil již s navařenou maticí pro golu 17. Teď je na sezonu připraveno. Jen prolomit ty opatření. Tak kolama dolů bando.

Aktualizace 03.01.2023
Zdar bando. Tak další sezona utekla jako benzin z nádrže.
Ani jsem toho moc nenajezdil.
Nedávno jsem se přehoupl přes 110.000km.
Asi nejhezčí zážitek letos byla Šumava s batůžkama, se Zizourem, vyjížďka s kamarády s boxerama a synem koncem sezony po Uherskohradišťsku a nedávno Vánoční burácení. Jinak jenom výlety kolem komína s místní partou převažně na HD. Hold není čas ani financ na nějaké toulky Evropou. Už si s traktůrkem rozumíme a já si troufnu čím dál víc. Spíš se soustředím na kochání než na jízdu. Jednou mi ustřelil zadek na písku v ostré zatáčce. Kolegové za mnou to popisovali jako horor, ale mne to ani nepřišlo. Normál jsem to ustál s nohama ve stupačkách. Už mi to ani nepřijde, že to má 300kilo.
Traktůrek zatím drží bez poruch. Udělal jsem pouze výměnu oleje a filtrů.
Před rokem jsem preventivně měnil starter, co je znát na rychlosti startování a kapacitě baterie. Zároveň nedochází k problikávání ABS po startu z důvodu velkého odběru starteru, jako kdysi. I po delším stání to chytá na šup. Roztláčet bych to nechtěl ?.
Motor a převodovka řachtají pořád stejně, nikde nic neteče, jede to bezva. Na kochačku to jede snad na výpary. Tankuju tak málo, že se ani nedívám na palivoměr. Kolegové do toho pořad lijou benál, stojíme co 200 km, já se směju.
Nové tlumiče mě rozmazlují. Wilbers tu mašinu přikoval k silnici. Jen ty gumy kdyby to tak nežralo. Počítám ještě tak 2000km a je zase po nich. Vydží tak 10tis. Nuž ta váha stroje, mne a batůžku spolu půl tuny jim ubýrá na životě ?
Jinak nic jiného neřeším. Jenom liju benzin. 95ku a před zimou 100oktan. Sem tam to synátor očistí, páč mne se chce jenom jezdit. Teď budu řešit spíše nové oblečení atd. Případně vyměním ještě olej v koncovem převodu. Ten má tak 15 tis.km. Další údržba bude asi v létě. Seřízení ventilů, asi vyměním i těsnění vík. Chci zprovoznit mikrospínač na spojce a uvidim co ty gumy.
Když by se mi povedlo sehnat nějaký hezký padací rám, tak ten bych chtěl vyměnit místo těch plastů, co moc nevydrží a jeden mám už kaput.
Tak doufám, že v roce 2023 toho najezdím víc, snad i proto, že synátor si pořídil XJ 900S, tak snad mě někam veme sebou.
Těšíme se na jaro. Kolama dolů bando.



Aktualizace 08.02.2024
Ahoj všem příznívcům BMW.
Jak píšu výše, říkal jsem si, že v sezoně 2023 najezdím více kilásků. Nuž ale člověk míní, pán Bůh mění. Nestíhám, nesvačím ...málo jezdím.
To jsou samé kafíčka, zákusečky, kecání, focení, no a na tachometru to nějak nepřibívá. Takže opět najeto 6.000 km.
Možno je to i tím, že mi koncem sezony začalo protékat gufero na výstupní hřídeli převodovky. Kapalo to na výfuk a já se bál jezdit daleko.
Sice jsem to stihnul opravit do konce roku (viz deník), ale už bylo chladno a končila sezona.
I tak, tento rok byl nějaký upršený a divný. Ale i tak jsem si to užil a nabil plno zážitků.
Navíc jsme se několik krát setkali s naší skupinou BMW-R ko, takže supr a moc si vážím všch kámošů a kámošek ze skupiny, co mi tak důvěřují a vždy si to užijeme.

Jinak ohledně stroje, stále to samé, poctivá kovadlina, klepání, hučení atd., typické BMW z devadesátek. Jsem veeelice spokojený.
Udělal jsem malinkou změnu v sezoně 2023. I když mám 196 cm, snížil jsem sedlo na středovou polohu a méně mě bolí záda. Cítím se lépe na delších cestách. I když batůžek trochu protestuje, že na ni fouká víc, ale snad si zvykne. A motorka se mi lépe ovládá. Níže těžiště mých 124 kg je znát.
Co mě trochu mrzí, že to hodně žere pneu. Po 6 tisících je vidět dost velké opotřebení. Víc jak 10 tisíc ty pneu nedají. Nuž malý rozměr a velká váha je znát.

Jsem rád, že jsem tento rok konečně vyměnil brzdové hadice za pancéřové HEL. Měl jsem z toho strach, ale když jsou dobří a šikovní kamoši, jde vše. Děkuji ZM a EF.

Těším se na sezonu 2024 a že vás potkám co nejvíce.
Tak kolama dolů a držte si starší mašiny, cena stoupá a oproti novým elektronickým fičurám jsou to stroje, co mají duši. Čau bando.

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
JaryOne
JaryOne napsal 10.05.24 v 18:21 10b.

Parádní klasika

Zemin
Zemin napsal 22.02.24 v 07:41 10b.

Nádherný stroj

Martin50
Martin50 napsal 29.12.23 v 23:09 10b.

Hezké představení dobrého stroje.

elvis78
elvis78 napsal 04.10.23 v 09:05 10b.

krásná motorka, říkal jsem si že na tý společný fotce vpravo bude synek Ta podoba se nezapře

FZR600R
FZR600R napsal 09.04.23 v 17:05 10b.

Více komentářů



TOPlist