PROFIL MOTORKY

BMW R 1100 RT (1996)

Neaktivní Profil uživatele

Vlastník Mote
Vloženo 20.9.2015
Aktualizováno 28.4.2021
Zobrazeno 4 686x
HODNOCENÍ PROFILU OD 9 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 9.7

Popis motorky


říkám jí muflon protože je to velký těžký tupý zvíře =D

Výška jezdce: 185 cm

První dojmy - těžká ještě těžší, co to je za krávu

Motorku bych doporučil pro - pro velice klidné jezdce, kteří mají rádi mechanický pocit u řízení

Doplňky na motorce - padáky, kufry, a pár drobností

Recenze

Stroj jsem si nevybral ale lepší nějaká motorka než drátem do oka.
U motorky je první co si všimnete velikost a po nasednutí hmotnost. Říkal jsem si to mě snad zaplácne a to nejsem drobeček ale 100kg čuník. Každopádně přezdívka muflon je trefná. Co k motorce? je to cestovní stroj při drobných úpravách sedla i velice pohodlný a na rok výroby velice dobře vybavený. Je jako dělaný pro klidnou jízdu v pohodlí ve dvou.

Motor
motor je bavorácký boxer velkej objem relativně velkej krouťák a malej výkon. Bohužel stará koncepce boxeru takže hodně se to třepe. Použitelnej je od 3,5 t/ot do 6 t/ot na rozpohybování to stačí ale počítejte s provozem jako auto ne jako motorka. Vnitřní úpravou ebo spíš neúpravou povrchu válců a dalších věcí tenhle motor nerad otáčky a jde do otáček se značnou nechutí, ale jde. Žere kol 6, když se jezdí klidně 5,5 když se za to tahá tak 7,5 okruh. Ano dá se to ale zážitek od toho čekejte výrazně utlumenej. Tenhle model má chybu kapoty a když jezdíte hodně nahranu tka si do plastu před řadičkou a před zadní brzdou vybrousíte díru.. =/ Bandaska 25 litrů dojezd kol 400km.
O motor se musíte starat jako o každej starší motor a dát mu péči. Většina těhle motoů žere olej a mě to dělá cca 3 dcl na 1000km. Někomu víc někomu míň. Je potřeba to hlídat a taky ventily a neleknout se když to občas tak střelí do výfuku že máte pocit že po vás střílí. Poprvé jsem se skoro při*posral a teď z toho máme srandu, prostě občas to špatně spálí.Na druhou stranu ať tu motorku zatížíte jakkoli tak jede furt stejně. Prostě i přes malý výkon je objem znát. Taková perlička při zatáhnutí plynu na stojáka má motorka tendenci se naklánět do prava, je to normální, kvůili stavbě motoru, za jízdy to člověk nepozná.

Převodovka
má ráda klidné a pomalé tempo. Při vysokých otáčkách tam nerady zaskakují kolca a velice často to jde přes zuby ale opravdu jen při pokusu o sportovní jízdu, jinak je příjemná a dobře zapadá, pokud teda nenatrefíte na špatnej kus, protože tam vám sleze aj palec z nohy A jedna z nejdůležitějších informací, je to 5 kvalt ale pohodovou jízdu zvládá se ctí na 5 tj nejvyšší stupeň to při 100 km/h točí 3,7 tisíce. Závodník to ale není přeš šest motor výrazně trpí a nechce. Do plusu má zase kardan takže údržba férová jen je potřeba vzít v potaz né úplně dokonale plynulej převod síly, vlivem vůle v jednotlivých komponentech kardanu, je to běžná věc nic pokaženýho.

Podvozek
vepředu uchycení od BMW je dobrý a to proto že i na tak těžkou motorku se to při brždění výrazně nepotápí a společně se zadním pružením, které jsou pod značnou váhou tak jedete jak na lodi houpavě a poklidně. Jen to podle mého málo brzdí, na běžnou jízdu dostačující.

Gumy
já tam mám od metzeleru RoadTec Z6. Gumy jsou to na těžkou motorku, takže tvrdý a cestovní ale dá se na nich dost dovolit vpodstatě vás limitují až plasty motorky který fungují místo hlásiče náklonu.. hold chybička ve výrobě. Jediný důležitý je nechat je trošku zahřát, jde jim to pomalu ale když už se to podaří tak jedete v lidu. Jediný co bych varoval jsou na vodě, tam jsou nedostatečný a špatný, protože už při drobným náklonu kloužou a popojíždějí, těžko říct jestli to je víc tou vahou motorky nebo směsí gumy a dlouhým zahříváním.

Komfort
Motorka je velká a prostorná se stavitelným sedlem a štítem, takže každej i spolujezdec si najde jakou pozici potřebuje, na nohy nefouká máte je za krytem (ten co se dole prodírá). Kufry jsou ve standardu ale s bočním plněním takže ne optimální a členitost vevnitř taky zrovna uložení věcí nepřeje ale jinak běžnej standard. Vyhřívané hefty a ani tak na ruce nefouká jsou za zrcátkama. Jedniý problém mám 185cm a plexi bych potřebovla vytáhnout ještě o kus nahorů a nebo větší plexi Jezdím na tom přes dva roky a jediný co bych vyměnil je sedlo za měkčí. Řídítka příjemně široký ale těžko se s nima manipuluje na stojáka a za jízdy viz níž.

Jízdní vlastnosti
do plusu hraje pružení, zvláště to přední pohodlná pozice a příjemnej posez, do mínusu zase váha, projev motoru. Pokud bych to měl srovnat se svým Versysem tak je to 10:1 pro Versyse ale člověk musí brát i několika generační rozdíl ve výrobě. Vždycky když přesedám tak je to zajímavý zážitek alá "back to the future" nebo spíš "fforward into the past" =D Ale zpět k věci.. Motorka je na manipulaci na místě těžká bestie na kterou si budete déle zvykat než na obyč stroj ale jde to a já s tím dneska mávám jak s kteroukoliv 200kg mašinou ale začátky TĚŽKÝ. Proč o tom ale mluvím tahle váha je znát jen do rychlosti do 1km/h, protože jak se rozjede tak se váha ztratí a tím myslím opravdu ztratí. Jedete rovně a najednou si myslíte že jedete na normálním kole, ale to jen do chvíle než se pokusíte jen minimálně změnit směr jízdy. V tu chvíli zjistíte že váha si s řízenm motorky dělá co chce už při drobném náklonu se zavírá a musím říct že více než podivným způsobem (otestováno na 3 strojích). Jedete rovně pokusíte se zahnout a motorka se v určitým úhlu zavře pak povolí a pak se zase zavře. Je to nepříjemný ale zvyknete si, nestačí mít na řídítkách ruce jen položený a řídit nohama ale musíte ty řídítka držet a tak trošku otupět na odezvy od stroje. Prostě uděláš to takhle a ona i přes naříkání a odmlouvání to udělá ale musíte jí držet, nejde to lehkou cestou a s nejistotou, nebo tě skřípne, přežvejkne a v zatáčce vyprdne =).

Pokud máte někdo nějaký dotaz tak pište a za případný hcyby se omlouvám.

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
tomcruise77
tomcruise77 napsal 11.01.22 v 07:59

Ahoj, tak jsem si to konečně pořádně celé přečetl a ve většině názorů se ztotožňuji s tebou. Tato mašina má hodně velký charakter. Ale myslím, že právě ten charakter ji dělá výjimečnou a návykovou. Mám ji druhý rok a pořád jezdím velmi opatrně, mám velký respekt. S velkýma motorkama nemám moc zkušeností, možná kdybych si zajezdil na Varaderu tak toto hodím do křoví, ale zatím se mi to líbí a nejvíc to, že se při jízdě nenudím, protože u toho musím přemýšlet. A ten mechanický zvuk mě také baví. Když to startuju tak se to cuká a naklápí jako staré letadlo

fousek64
fousek64 napsal 13.12.21 v 13:18

Ahoj, super slohová práce
Fousek

fousek64
fousek64 napsal 09.07.21 v 22:32 10b.

Skvělej popis a také poučnej. Mnoho šťastných kilometrů přeje Fousek

tomcruise77
tomcruise77 napsal 05.10.20 v 05:55 10b.

Ahoj, zvu tě do skupiny.
https://www.motorkari.cz/skupina/?sid=677

jurage
jurage napsal 16.09.19 v 08:08

Zdravím;)...Moc pěkně napsaný. Tu tupost jsem na eRku odboural širokejma řídítkama a je to mnohem, mnohem hravější. S tím zavíráním je to fakt. Člověk se ze začátku až lekne a hledá, kde je to koplí, bouchlí ohnutý a ono nic:) Také pravda, že tyhle stroje se musí řídit a ne se jen vést. Prostě se s tím trochu poprat:) a právě to aspoň mě baví. Sedíš na prehistorický konstrukci, cejtíš vibrace, slyšíš mechanický ruchy a srdce stejně plesá a huba od ucha k uchu...

Více komentářů



TOPlist