PROFIL MOTORKY

Yamaha WR 250R (2008)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník Animals21
Vloženo 17.7.2020
Aktualizováno 23.10.2020
Zobrazeno 2 692x
HODNOCENÍ PROFILU OD 9 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 10

Popis motorky


Nejlepší ve své kategorii a překvapivě ještě lepší, než jsem čekal.

Více fotografii

Výška jezdce: 178 cm

Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
Honda CRF 250L: Nižší výkon, vyšší váha a hlavně horší podvozek. Ale lze koupit jako novou.
Honda CRF 250 Rally: Trošku jiné použití, než jsem uvažoval.

První dojmy - Říkal jsem si, že bude těžší a slabší. Takže to mě potěšilo. Samozřejmě je potřeba mít jiný převod, ale to už vyřešil předchozí majitel. Je jasné, že to není ostré enduro, ale v rámci kategorie dual-sport je těžké ji něčím překonat. Pokud tohle nestačí, už je potřeba řešit EXC :-)

Doplňky na motorce - Blástry v barvě motocyklu (+1 hp)
Posunutí řidítek
Sundal jsem zrcátka, protože tohle je kurwa vostrej offroad bajk
Nandal jsem zrcátka vohejbací a jo, je to fajn.
Na předním kole je nějaká hodně cool čepička na ventilku
Snížené sedlo - až moc
Přešito a very good oh yeah ;o)
Jinej převod.

Recenze

Už od loňského podzima jsem přemýšlel, že to bude chtít něco lehčího do terénu. Prodloužení sezony, zkusit si delší výletování offroad, zas zažít tu svobodu mimo silnice a civilizaci (těch 5km od baráku ). Bylo mi jasné, že budu jezdit sám a že nemá smysl řešit ostrou motorku. Na druhé straně, na horší se špatně zvyká a bylo tu docela riziko, že budu zklamanej.

WRRek je málo a cenu si drží, jen tak se na nějakou nenarazí. Člověk pak řeší, že by stačilo i něco jiného - nějaký postarší jednoválcový buchar jako XT, TT, apod., jenže ty na ceně spíš stoupají a zároveň jsem si říkal, že dám přednost nízké váze i za cenu nižšího výkonu. Navíc tyhle motorky už mají svůj věk a jednou na někoho musí vyjít ten černý Petr a GO motoru, případně převodovky. Časem se do výběru přidala CRF250L, protože jde koupil relativně hodně nová a občas za hodně super peníze. Na jedné jsem byl - za supr prachy, ale vomlácená chuděra a druhá mi utekla o pár minut. A pak se objevila o 25tis Kč dráž na Moto Libiš. Ale jo, každej se živí, jak umí.

Motorka po prvním majiteli, kupovaná v ČR a byla používána tak, jak zamýšlel výrobce - dual-sport a malý adventure bike. Takže výlety, někdy i po ose, po šotolinách celé Evropy. Takže není obouchaná, omlácená, prostě dojebaná, protože hard-enduro nezažila. Celkově byla ovšem zanedbaná (nicméně v plně originálním stavu včetně toho šíleného držáku SPZ, to potvrzuje, že žádný hard-off nejezdila). Což není problém, strávil jsem pod ní a kolem ní pár dní, celou odstrojil, vše prošel, vyměnil všechny kapaliny, filtry, řetězovku a provedl kontroly a nastavení dle manuálu. Nové pneu a můžem se projet.

Motka má výrazně snížené sedlo, už mám nový potah a nechám to trošku srovnat, je to na mou výšku ubrané moc vpředu a blbě se mi sedí. Co významně pomohlo, koupil jsem z Ebay zvýšení a přiblížení řidítek a namontoval ho jako zvýšení a oddálení Perfektní věc a vážně doporučuju, strašně to zlepší posez a manipulaci.

Prakticky každý řeší převod a tahle beruška měla a má převod 13/49, což je o 6 zubů na zadku víc, než je standart. Tachometr trošku kecá, ale to pořeším kalibrátorem. Nevím, jaké to musí být s originál převodem, v terénu asi hrozné, ale tohle už je v pohodě. Výkon motoru roste s otáčkami, dole je bohužel úplně mrtvý, ale jakmile se roztočí, je to až překvapivě živé. Tady se nejezdí na krouťáku, ale v točkách. Někde kolem 5-7tis ot/min, těžko říct přesně, když to nemá otáčkoměr, se to pěkně roztočí a byl jsem mile překvapen. Tahle holka umí uhánět ;o) Čekal jsem to horší, takže super.

Kvality podvozku se dají popisovat složitě a nebo hrozně jednoduše - na lepším podvozku jedu všude rychleji a smrt ve vočích se nedostavuje tak často. Tady jsem spíš doufal, že to bude ok. A je. Vlastně je to lepší, než jsem čekal a s mojí váhou, řekněme 100kg v hadrech, je to v pohodě funkční a pobere toho hodně. Čekal jsem to horší, takže super.

Protože neuvažuji o laďáku, chci zůstat co nejtišší (zas tak tiché to v točkách není), neprovedl jsem demontáž AIS ani EXUPu. Do budoucna budu řešit stupačky, ty origo jsou fakt maličké, a řidítka. Blástry mám holka nahozené v barvě, takže je cool a hustá Za zvážení rozhodně stojí lepší kryt motoru, hlavně kvůli vodní pumpě.

Jak jsem psal, jezdit budu sám a bylo tak od začátku jasné, že to bude vlastivěda a takové to domácí žvýkání, protože někde zrakvit sebe nebo motorku a pak tam hanebně zahynout hladem, to nechceš. Čekal jsem, že si budu muset občas říct: "tak jako moc to nejede/netlumí/nebrzdí,", ale zatím nemusel. Fakt je ta mrcha lepší, než jsem doufal. Kdyby znovu vznikla ta naše parta neumětelů, co slaví, když se na vostrejch vyšplhá do krpálu, co ho vyjede malá holka na růžovém kole v bačkorkách s košíčkem vpředu, tak bych šel zas do EXC. Ale do té doby pro běžné terénní použití, mapování nových oblastí, sem tam něco vyjet a trošku si skočit, jsem překvapenej, jak dobrej bajk to je.

Kdo to nečetl, tak se mu nedivím, je to dlouhý a moc se toho nedozvíte

*** Nějaké doplnění ***

Nechal jsem přešít sedlo na zhruba původní výšku, protože původní snížení bylo dramatické a hlavně pro mě v naprosto nevhodném místě. Zároveň jsem provedl repasi přepákování a uložení tlumiče. Přitáhl jsem pružinu na tlumiči, maličko přidal na tlumení a odskoku (to samé na vidlích) a ... WOW! Vůbec jsem nečekal, jak moto začne fungovat a jaký je to posun a to už předtím mi to přišlo v rámci kategorie dobré.

Dál jsem vyladil převod, nakonec jsem dopředu dal 14z a mám současných 14/49 a pro mé ježdění, říkejme tomu "vlastivěda s lehkým nádechem rally" (to když se zrovna rozvášním a zapomenu, že můžu někde sám chcípnout raněn jak postřelená srna). Vyzkoušených 13/49 je už vcelku endurových a dá se s tím vyjet už pár nesmyslů a moto má sílu. Pro dualsport to ale není ideál, protože rychlosti jsou krátké, dost moc se řadí a při přesunu po asfaltu je tam 6 už snad při 50km/h.

Dal jsem jiná řidítka, ta origo jsou vážně máslo. Ale když původnímu majiteli vydržela, je jasné, že moto nepadala. Zároveň jsem ale hodně zavřená a jízda je moc nic. To jsem nejdříve řešil zvýšením a oddálením řidítek, ale teď s novými rovnějšími by stačilo jen zvyšení. Budu muset dořešit, vestoje se nyní nejezdí dobře.

Do budoucna širší stupačky a asi ten kryt pod motor je vážně potřeba.

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
band
band napsal 04.03.21 v 18:54

band
band napsal 04.03.21 v 18:09 10b.

ten otáčkoměr to má mačkají se ty čudliky nějak současně umel jsem to ale uz zapomel zkus na YouTube to určitě najdeš

Normik
Normik napsal 19.11.20 v 06:58 10b.

Fajne

RostaZahel
RostaZahel napsal 10.11.20 v 14:56 10b.

nadšený pokec ať ti to fičí, za 10

venda07
venda07 napsal 15.10.20 v 15:01 10b.

Prima stroj na přesně takové využití , vypadá krásně,kdyby se vyráběly pořád tak by určitě dostala přednost před Crf, užívej krásy vlasti

Více komentářů



TOPlist