PROFIL MOTORKY

Yamaha XJR 1300 (2015)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník peje
Vloženo 15.7.2020
Aktualizováno 24.10.2023
Zobrazeno 1 811x
HODNOCENÍ PROFILU OD 15 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 9.9

Popis motorky


Klasika, která neomrzí a jakou už nikdy nikdo nevyrobí (alespoň pro Evropu)

Více fotografii

Výška jezdce: 178 cm

Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
BMW R nineT Scrambler: příliš moc peněz za málo muziky, zejména mizerný podvozek
Moto Guzzi Griso 1200 8V: nenašel jsem žádný pěkný kousek za rozumný peníz
Moto Guzzi V7 Rough: celkově nízkorozpočtová motorka a motorově slabá
Royal Enfield Interceptor: všechno moc pěkné, jen motorově slabá

První dojmy - Kultivovaný sametový chod motoru, naprosto bez vibrací, s mocným zátahem od volnoběžných otáček a bez cukání. Podvozek tak akorát tuhý, ale zároveň velmi pohodlný. Za ty léta skvěle vyladěná technika.

Motorku bych doporučil pro - Všem, kteří už mají něco najeto, už nepotřebují jezdit jen rychle, chtějí motorku klasické koncepce s velkým vzduchem chlazeným motorem a minimálními nároky na údržbu, s líbivým lehce retro vzhledem, nechtějí žádné asistenty ani mobilní konektivitu...

Doplňky na motorce - Akrapovič, padáky, Rizoma držák SPZ, kožená brašnička, USB zásuvka a držák mobilu

Recenze

Do ruky padne hned, ergonomii posedu nelze nic vytknout, retro sedlo je pohodlné a velkou mírou zvyšuje komfort jízdy.

Hydraulická spojka je jemná, plynulá, řazení přesné.

Osvědčené brzdy jsou s absencí ABS a pocházejí z modelu R1, dávkování a účinek jsou vynikající.

Podvozek plně seřiditelný, v továrním nastavení se dá jet pohodlně, ale i sportovně.
Nejlépe se cítí na silnicích nižších tříd s kvalitním asfaltem a množstvím zatáček, které je lépe projíždět pod plynem jinak má motorka tendenci lehce zavírat řízení (při pomalé jízdě, ale možná k tomu přispívají i gumy Pirelli Angel GT, kde profil zadní gumy je spíše placatý než kulatý).

Motor je kapitola sama o sobě. V otáčkách, ve kterých jiné motorky přestávají cukat a začínají se sbírat, zde máte pocit, že už musíte přeřadit na vyšší stupeň. 5 rychlostí má tento muscle bike zcela odůvodněně. Dávkování plynu je překvapivě jemné a bez cukání ve spolupráci se vstřikováním.

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
HogofogoCB
HogofogoCB napsal 18.10.21 v 20:01 10b.

Přesně vím, co popisuješ, žiju tím..

peje
peje napsal 09.02.21 v 15:46

@JendaZacharias
Ve dvou nejezdím a "kochačky" v mém pojetí jezdím s dlouhodobým průměrem 5,5l/100km a tankuji co nejdříve, jakmile se ukáže signalizace rezerva a to je zhruba po 180km ujetých km. V tomto případě zmenšená, byť hezčí a plastová nádrž, může být trochu nevýhodou.

JendaZacharias
JendaZacharias napsal 09.02.21 v 13:12 10b.

Ahoj, krásná .. mám dotaz. Jak se na tom jezdí ve dvou? Myslím "kochačky" kolem komína a jaký je dojezd na nádrž?

Tatík má totiž starší XJR, to žere jak tank :D A tady u toho nového modelu je prťavá 14 l. nádrž, tak mě to zajímá, protože si tenhle model letos na jaře taky budu pořizovat.

Díky a měj se

nexus
nexus napsal 19.08.20 v 12:17 10b.

ještě , že takové jsou

kirman84
kirman84 napsal 19.08.20 v 08:37 10b.

Více komentářů



TOPlist