PROFIL MOTORKY

Benelli BN 251 (2017)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník Punkaczek
Vloženo 17.5.2020
Aktualizováno 17.5.2020
Zobrazeno 1 726x
HODNOCENÍ PROFILU OD 10 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 10

Popis motorky


Zajímavá alternativa na trhu malých objemů za příznivou cenu.

Motorka koupena od FIRMA:Outdoor Liberec s.r.o. - Moto&Quad - Nemám výhrady k prodeji.

Výška jezdce: 181 cm

Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
Jawa 350 OHC: Kvůli této motorce jsem dělal řidičák na velkou motorku, ale nakonec jsem ji nevybral z důvodu velkého objemu motoru a přitom výkon stejný jak Benelli BN251. Navíc jsem nechtěl úplně novou motorku jako moji první motorku.
Bajaj Pulsar 200 DTS-i: Malá servisní sít. Bydlím blízko dealera Bajaj, ale nakonec jsem nevybral, protože mě Benelli byť ojetá přišla lepší.
Benelli BN 302: No to bylo velké dilema. Byl jsem rozhodnutý vzít tuto jako úplně novou, dvouválec super zvuk, super cena, nakonec jsem si vzal lehce ojetou BN251 a ušetřené peníze dal za vybavení na moto.
Kawasaki ER 6N: Mel jsem obavy z ojetin, protože moc nerozumím motorkám a hodně jich bylo bez ABS, což byl můj požadavek.

První dojmy - Je velká, fakt že jo. Seděl jsem na Suzuki SV650, Yamaha FZ6 Fazer (na těchto jsem dělal autoškolu) a poté i na Kawasaki ER6-N a rozhodně tato Benelli BN251 nepůsobí jako pidi motorka pro juniory, pocitově kus motorky, kam se bez problému poskládám při výšce 181 cm.

Motorku bych doporučil pro - Pro někoho, kdo začíná, nebo jako taková každodenní moto na dojíždění do města na ježdění po městě apod. Ale zvládne bez problému určitě i delší cesty.

Doplňky na motorce - CNC páčky, padáky (hřib), kufr Shad SH33, a ještě jsem instaloval USB nabíječku a držák na mobil.

Recenze

Dlouho jsem se rozhodoval do jaké motorky půjdu jako první velká motorka. Na seznamu bylo spousta ojetých modelů různých značek, ty jsem vyjmenoval už výše, včetně důvodů proč jsem si je nevybral.
Nakonec volba padla na Benelli BN251, kterou prodával distributor Benelli v Liberci a tak jsem 30.12. půjčil na rychlo vozík na moto a jel 3,5 hodiny do Liberce pro svoji motorku. Možná docela šílený nápad, ale rozhodl jsem se na základě recencí v zahraničí na YouTube veskrze kladných a tato motorka měla malý nájezd, byla 2,5 roku stará od dealera, který ji vzal jako protiúčet a hlavně má ABS, což byl můj zásadní požadavek, přes který nejede vlak.
Důvodu proč trvám na ABS na motorce je ten, že jsem při závěrečné zkoušce na moto na podzim 2019 spadl při krizovém brzdění po zablokování předního kola a šel jsem k zemi tak rychle, že jsem nevěděl která bije. Moto v autoškole neměla ABS. Ano spousta lidí tvrdí, že ABS nezachrání všechno a vždy, ano, ale přece jen při panickém krizovém brzdění prostě může pomoct a udělat svoji práci. Abych neodbočil, tato zkušenost mě stála zlomenou nohu (lýtková kost) jak mě na ni padla Suzuki SV650, v pracovní neschopnosti jsem byl měsíc a rekonvalescence víc jak 2 měsíce. Podle mě by všechny moto v autoškolách prostě měly mít ABS.
Po této zkušenosti jsem přehodnotil výběr první moto a vyřadil všechny bez ABS a orientoval se na novější ročníky. Velmi jsem se rozhodoval mezi Benelli BN 302 a BN 251. Za normálních okolností bych si asi BN 251 nevybíral jako novou. Cenově na dostřel daleko výkonnějšímu dvouválci BN 302, která má super zvuk. BN 251 nicméně byla za zajímavou cenu jako lehce ojetá, takže na moje první kilometry dostačující s výkonem 19 kW vystřelí docela svižně kupředu a 50 Km/h tam je prakticky okamžitě. Zvukový projev je docela ok, je tichá což mě nevadí, ozve se až tak kolem 6000 otáček, jinak to jen tak šumí jak nějaký skůtr. Má 6 rychlostí a kolem té 90tky osobě prakticky nedává vědět, což je pro mě perfektní. Je to klidná motorka a rychlostní stupně mě připadají odstupňované dobře, 50 km/h jezdí na 3 nebo 4 a kolem těch 3000 - 5000 otáček a je to klidná jízda.
Sedlo je pohodlný běžně jezdím v zátahu 2 hodiny a nějak nepociťuji nekomfort. Teoreticky se dá jezdit na moto i ve dvou, ale celkové zatížení 160 kg je limitující, takže nějací lehčí jedinci mohou. Zkoušel jsem krátkodobě zatížení nějakých 190 kg ve dvou a sbírala se pěkně, takže těch 19 kW je dostačujících.
Co se týká mých cest, tak jezdím po různu, rozbité silnice 3. třídy, polňačky apod. motorka to pobírá pěkně, limit mimo silnici jsou pneumatiky, které jsou na silnici (Metzeler M5).
Co se týká úložného prostoru na moto není prakticky žádný, akorát tak na moto lékárničku. Dobré je že moto jsem koupil i s kufrem Shad SH33, cože je zase nějakých cca 5000 Kč k dobru. Předchozí majitel vyměnil páčky za stavitelné CNC, což je ok. Ale co se mi nelíbí a funkčně nevyhovuje jsou vyměněné stupačky za nějaké CNC. Tohle budu muset nějak pořešit a dat tam zpět ty originální Benelli.
Už se těším až s ní pojedu někam dál, s 16ti litrovou nádrží a spotřebou do 3 litrů na 100 km je ten dojezd opravdu velký.

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
pernik92
pernik92 napsal 22.05.20 v 13:26 10b.

Obdiv že tě to neodradilo.

A k tématu ABS.
Ne vždy je to zachránce. Pokud člověk nemá zkušenosti tak ani ABS nemusí pomoci. Byl jsem toho svědkem.

Každopádně to máš za 10 a ať to jezdí.

SkidOV
SkidOV napsal 22.05.20 v 08:56 10b.

Koukam dalsi stajovy kolega. K tomu uloznemu prostoru - prechazel jsem z masiny, ktera nemela zadny, tak mi to prijde jako prijemna zmena. Ono na te masine stejne clovek krom povinne vybavy nic nevozi, a kdyz se jede dal, berou se kufry.

Tak at slouzi.

widowmaker
widowmaker napsal 22.05.20 v 08:24 10b.

Motorka pěkná, ale mít ABS jako hlavní kritérium mi prostě přijde divný..
Už když začaly duální brzdy, tak to byl bohužel ústupek, aby si dřeváci nezlámali ruce a pak k tomu přidali ABS, který je ještě u spousty motorek nevypnutelný a od loňského roku povinný..
Každopádně spoustu šťastných kilometrů

pejskomil
pejskomil napsal 22.05.20 v 06:31 10b.

Pěkně napsané,gratuluji ke koupi krásné motorky.
Udělal jsi dobře!!! Já mám také 250tku a za jeden rok jsem najel 10.700km,Je to již solidní obsah,na tom i pocestuješ.Mě například Abs spíše obtěžuje,ale mám endurko.Větší motorku mám bez Abs.Vubec mě to nevadí.Jsem ale generace,kdy motorky Abs neměli.Přeji spokojenost se strojem a jízdy bez nehod!!!

Vencanator
Vencanator napsal 22.05.20 v 02:16 10b.

Je super, že jsi se na jezdění nevykašlal, za to tleskám. Snad volby nebudeš litovat i oproti BN 302, ale myslím si, že ojetiny BN 251 poskytují za slušné peníze dost muziky. I když tedy dvouválec je dvouválec, charakter má prostě jiný. A ještě co se týká té Jawy, kterou jsi zvažoval, tak nezapomeň, že nejde jen o výkon v kW, který může být obdobný, ale i o točivý moment, kde prostě objem obvykle dělá dojem.

Posledně co se týká toho ABS, tak na jednu stranu ti rozumím, na druhou si ale myslím, že v autoškole jsou lepší motorky bez ABS, ať se lidi učí brzdit s respektem a nespoléhat na to, že jim sepne ABS. Ono se pak taky může stát, že přesednou na nějakou starší mašinu, která ABS nemá...

No každopádně ať ti motorka dobře, dlouho a hlavně bez nehod slouží.

Více komentářů



TOPlist