PROFIL MOTORKY

Suzuki GSF 650S Bandit (2010)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník Falke51
Vloženo 3.5.2020
Aktualizováno 3.5.2020
Zobrazeno 1 919x
HODNOCENÍ PROFILU OD 8 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 9.9

Popis motorky


Prý mám výstižně popsat svou motorku... hmm ... Prostě Bandit!

Motorka koupena od motorky.díly (Rokycany)

Výška jezdce: 190 cm

Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
Yamaha FZ6 Fazer: důvod neuveden
Honda NC 700S: důvod neuveden

První dojmy - První dojmy z jízdy? ... Těžko soudit když jsem s motorkou měl nehodu 3 týdny od nákupu... :-D

Motorku bych doporučil pro - Motocykl v sériovém stavu je vhodný pro kohokoli. Je to těžký stroj, ale stabilní, spolehlivý, vhodný pro jakýkoli jízdní režim. Cokoli, co po něm člověk chce ochotně udělá a udělá to dobře. Jakmile se člověk pustí do základních úprav, stačí výfuk... Tak stroj dostane novou duši. Nemohu ale říct, že motorka je doslova pro kohokoli. Spusta lidí, ne-li většina vidí Bandita a ohrne nad ním nos. Ty lidi ale motorku nepochopily, nesedí jim a prostě není pro ně. Lidem, kterým ale motorka sedne, zvyknou si na ní, tak už ji jen s těží budou dávat z ruky. Motorka má spousty potíží, které spoustu lidí odradí. Jakmile ji člověk ale přijme, tak už zůstane u hesla #VždyckyBandit !

Doplňky na motorce - výfuk Scorpion

Recenze

Recenzi motorky jako takovou psát nechci. Je to Bandit, snad každý motorku zná, ví co to je, takže spíš budu psát svoje vlastní pocity...

Tahle motorka se kupuje často jako první motorka, na které člověk jezdí. Což je i můj případ. Na starším modelu 600ccm s karburátory jsem jezdil v autoškole. Nebla v úplně dobrém stavu, učil jsem se na ní, ale i tak mi nepřišla nikterak špatná. Působila solidně, spolehlivě. Nesnažila se mi zabít.
Sám když jsem potom hledal motocykl jaký si koupit po autoškole, tak jsem chtěl něco, co bude mít levný servis, na čem se bude dát jezdit tak nějak univerzálněji abych zjistil postupně co sám chci víc. Bandit byl právě jako výchozí pozice. Několik motorek jsem i zkoušel. Právě Fazer od Yamahy a NC700S od Hondy. Honda byla ale velmi slabá proti Banditu. Dokonce i na člověka, který právě opustil autoškolu. Yamaha zase... Nějak mi neseděl posez. Nedokázal jsem to vysvětlit, ale na Banditu se mi sedělo pohodlněji a výkon už byl pro mě do začátku pocitově moc, ač na papíru se příliš od Banditu neliší. Navíc náhradní díly na Yamahu byly tehdy dražší. Když jsem poté navíc narazil na inzerát s velmi zachovalým modelem 650ccm r.v. 2010 za relativně rozumné peníze, tak jsem měl vybráno.
Bral jsem si tu motorku s tím, že po roce když se něco naučím, tak ji prodám, budu vědět co chci a podle toho pořídím jinou. No, po nějakém čase jsem přišel na to, že jsem si na Bandita zvykl natolik, že najít adekvátní náhradu nebude nic snadného. Absolvoval jsem několik kurzů u MotoLisý a pomalu zjišťoval co já a motocykl dovedeme. Zjistil jsem, že na Banditu se dá přejet celá republika bez potíží, aniž by člověka něco bolelo. Je stabilní v přímce jako tank a jakmile přijde člověk na správné "knowhow", tak v zatáčkách si poradí i se super-sporty. Ba dokonce se dá držet krok i s litrovými stroji, pokud dotyčnému před vámi opravdu nechybí zcela mozek v hlavě. Ale byla pravda, že mi za čas u motorky začalo něco chybět. Taková ta kapička emocí, kvůli kterým se člověk těší už na okamžik, kdy mašinu nastartuje, sedí na ní a užívá si jen brblání motoru pod sebou. Klidná, pohodová jízda krajinou nebyla nic moc, bylo to celé takové moc sterilní. Takže přišel pokus. Nový výfuk...
Mě se ale originální výfuk na motorce líbil. Nechtěl jsem jej měnit kvůli vzhledu. Spousta lidí řekne, že je to jak vozit bojler. Ano, výfuk je obrovský a hodně tlumí. Ale k motorce se to hodí. Sama o sobě je masivní, je to prostě kus stroje, který máte pod sebou. Takže jsem hledal něco, co bude designově sedět. Po čase jsem koupil nerezový Scorpion, prodloužený, ne ty nejkratší varianty. Po montáži jsem zjistil, že vizuální efekt se podařil. Motorka vypadá s novým výfukem dobře. Nijak to nenarušuje původní linii a pocitově se posunulo těžiště. Až po výměně výfuku jsem zjistil, že mi originální výfuk nepatrně táhl doprava. Bylo to opravdu neznatelné, ale když pak máte srovnání s o několik kilo lehčí variantou, tak alespoň subjektivně tam rozdíl je.
Takže mám nový výfuk, vzhled OK, co dál... Samozřejmě proč si lidé kupují jiný výfuk... zvuk ... Vložku jsem nechal na místě a nastartoval. K mému překvapení byla motorka ještě o něco tišší než s originálním výfukem. Ale tón motorky se změnil. Byl najednou hlubší, razantnější. Ubilo vysokých tónů a přibilo hlubších. už v ten okamžik jako kdyby Bandit chytal, snad bych to tak mohl říct, druhý dech. Asi týden jsem jezdil takto s vložkou ve výfuku a zkoušel jsem rozdíl. V nízkých rychlostech tam rozdíl byl. Nebylo to takové nudné nic moc plahočení se. Ale stále to nebylo ono... Takže přišel další pokus... Vyndání vložky.
Z demontáže vložky jsem měl obavy. Nebude motorka moc hlučná? ... Nechtěl jsem dělat zbytečně bordel kde nemusím, nechtěl jsem zbytečně provokovat. Přeci jen existuje spousta pitomců, kteří dělají motorkářům špatné jméno a nechtěl jsem se k nim připojit. Takže jsem zůstal u garáží mimo město, vyndal vložku a zkusil nastartovat...
Bum... Najednou přede mnou nevrní Bandit, kterého jsem měl druhým rokem. Který je podobný dvornímu sluhovy u královského dvoru. Udělá vše co po něm chcete a udělá to dobře, ale bez emocí, s kamenným výrazem. Najednou přede mnou vrčí zamračený, pokérovaný, týpek v obleku, se skrytou bouchačkou připravenou k tasení, připravený komukoli jednu vrazit pokud se na něj špatně podívá. Člen ochranky důležitých osob, který budí respekt od prvního pohledu. Ale přitom motorka neřve, není hlučná přespříliš. Když se od ní vzdálím, hluk není nijak rušivý. Pořád jsem měl ale obavy, co se stane když někde pojedu přes město... Takže zkouška. Oblékl jsem se a vyrazil na cestu...
Už v okamžik, kdy jsem se s mašinou rozjel, tak jsem si připadal jak pán všech silnic. Mašina jako kdyby říkala "bacha, teď jedu já, uhněte". Při pomalé jízdě se ozývá hromové dunění, akorát takové, které je slyšet, ale nepřekáží. Po krátké cestě přes město jsem zjistil, že se nikdo neohlíží stylem "kterej deb* to zase jede". Když se někdo otočil, tak se zvědavým pohledem "co to je", dokonce jsem hned první den viděl pár palců nahoru. A co potom když opustím město...
Jakmile minu poslední baráky a začnu přidávat, motorka začne sama okamžitě pobízet k jízdě. Soundtrack který dostávám, pro někoho kdo má rád metal, rock-and-roll, je jak sbírka nejlepších skladeb, které má. Od klidných, loudavých až po pořádné řežby jakmile překročím 7k rpm. Verze Bandita 650ccm je velmi točivá. Motorka točí bez potíží 12 až 13k zároveň se dá jet bez potíží na 3k rpm po městě. Na veřejné silnici se takový rozsah příliš nevyužije. Ale jakmile se otáčkoměr podívá k oněm vyšším číslům, rozjede se koncert. Nejzajímavější se staly střední otáčky, které člověk využívá nejčastěji při standardní rozumné jízdě a zpomalování před zatáčkou a křižovatkou, kdy si motor zlehka pobublává do výfuku.
Investicí za pár tisíc jsem si defakto pořídil nový stroj. Stroj, který mi baví už jen tím že se na něj dívám a u kterého se těším už jen na okamžik, kdy jej nastartuji. Mohu jet pomalu, mohu jet svižně po okresce. Jakýkoli jízdní režim není problém a přitom s naprostou parádou a nikdy se nenudím. Najednou pokaždé když na motorce jedu, je jedno kam, kdy a zda svítí sluníčko nebo prší... Neustále mám úsměv od ucha k uchu. A o tom to je... člověk nemusí jet rychle. Nemusí závodit se všemi kolem sebe... Ale musí ho to bavit! ... A tohle mě bavit nepřestane.

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Lucasbiker
Lucasbiker napsal 06.05.20 v 15:33 10b.

Prostě Bandit pičo Mám 1250 Sko, vyzkoušel jsem několik motorek od Harleyů až po Africu Twin 1000 a prostě Bandit je Bandit! Až zase Suzuki postaví něco s tímhle nebo podobným motorem a bude to koukatelný, jdu do toho

Zedsdead
Zedsdead napsal 05.05.20 v 21:21 10b.

Čus Banditisto!
Před 15-ti lety jsem měl 1200 černýho nakeda.
První skutečná motorka.
To byl tank. Papírově nic moc...ale ten zátah od spodku!
Jo a originál výfuk tu motorku vykleštil. Ale s mým BOS-em - to už bylo jiný kafčo.
Tak si ho v zdraví užívej.

zmrdo
zmrdo napsal 05.05.20 v 20:15 10b.

Ahoj, Bandit je super motorka. Pekny clanok. Ak chces este ,,novu" motorku za par korun, tak daj o zub mensie kolecko a uvidis ten rozdiel. Drzim palce

HONDAB
HONDAB napsal 05.05.20 v 20:11 10b.

Krasavica, moc pěkně napsaný.

Splatterhouse
Splatterhouse napsal 05.05.20 v 16:48 9b.

Pěkný, jen bych si ten zvuk rád poslechl, chtělo by to třeba odkaz na video

Více komentářů



TOPlist