renocar_duben



PROFIL MOTORKY

Jawa 350 OHC Special (2020)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník Sir_CHerokee
Vloženo 9.4.2020
Aktualizováno 2.12.2023
Zobrazeno 3 650x
HODNOCENÍ PROFILU OD 15 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 9.3

Popis motorky


Retro stroj na kratší výlety. Inspiruje se závodními Jawami z přelomu 50. a 60. let.

Více fotografii

Motorka koupena od Jawa Paskov - Pan Miroš mi vyšel ve všem vstříc, postavil moto i na SPZ.

Výška jezdce: 178 cm

Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
Royal Enfield Bullet 500: Servis až v Praze.

První dojmy - Láska na první pohled. Když jsem ji viděl, dotkl se jí, sednul si na ni, věděl jsem, že ji chci.

Motorku bych doporučil pro - Pro toho, kdo má rád retro stroje s retro technikou a pro fanoušky domácí Jawy. Special určitě ocení nejen milovníci slavné motocyklové éry Františka Šťastného, Gustava Havla a ostatních tehdejších motocyklových velikánů.

Doplňky na motorce - V prvé řadě jsem vyměnil čínské pneu za Dunlopy. A na doplňky Jawa kašle, ale hodí se ochrana nádrže před poškrábáním.





Dále jsem nechal boky nádrže a kaslíky potáhnout průhlednou fólií. No a na šrouby mezi plexi a kapotáží jsem dal gelové podložky kvůli tření.

Recenze

Ze současné česko - čínské výroby jde o technicky nejvyspělejší a podle mého názoru nejhezčí stroj. U nás dělaná kapotáž sluší a zakrývá motor, který má původ v Japonsku u Hondy. Jedná se o čtyřdobý vzduchem chlazený jednoválec o výkonu 28 koní.
Retro na člověka dýchne rovněž při pohledu na klasické budíky s bílým pozadím. Za všech podmínek jsou slušně čitelné, snad jen kontrolky jako je třeba rezerva paliva by mohly svítit výrazněji.
Posez je sportovní. Mašina je na projížďky do 150 až 200 km.
Motor pěkně jede v pásmu 80 - 120. 130 na dálnici není problém udržet, má ještě rezervy, ale zatím jsem ji netrápil.
Převodovka je hodně jemná. Nemám problém najít neutrál. Spojková páčka jde mírně ztuha.
Mile mě překvapila zadní brzda, která je skutečně použitelná... na Jawě dokonce kotoučová!
Mašina je lehká (167 kg), do zatáček se snadno sklopí. Nevím, co standardní pneu, já hned "číny" měnil.

Máme po první sezóně. Co se problémů týká, řešil jsem ukazatel rezervy. Po ujetí cca 190 km se totiž rozsvítil, přitom v nádrži zbývalo tak 50 % paliva ještě. Special má nádrž až na 16 litrů paliva. Nyní už v rámci záruky vyměněn plovák, takže věřím, že to bude v pořádku. Motorečka dělá stále radost. Je krásná, specifická, svoje. A neokoukaná. Sportovní zážitek už v nízkých rychlostech.







Duben 2021
Před novou sezónou jsem nechal doleštit nádrž a nalepil boční protektory, ale moc se mi nelíbí. Ještě uvidíme. Na začátku druhé sezóny se potýkám s problémy. Špatně brzdí přední brzda, motor po startu za studena chcípe, plyn má velkou vůli. V Jawa Paskov mi neuměli pomoct, tak jsem se obrátil na Moto Trend v Opavě.

Květen 2021
Tak konečně připravena na sezónu! Děkuji MotoTrend v Opavě. Seřízena přední brzda, vůle na plynu, ventily, vyměněn olej a jede jak už dlouho ne! Velká radost. Ještě jsme vyleštil svody - kosmetickým balíčkem od Autosolu. Vypadají jak nové - doporučuji.



Červen 2021
Najeto 3200 km. Motorka nyní jede i brzdí velmi pěkně. Trochu se povolily matky u ventilků, je třeba to občas zkontrolovat. Horší věc jsem zjistil při mytí - zevnitř prasklá horní část kapotáže (cca 5 cm), Snažil jsem se uplatnit záruku, v MotoTrendu v Opavě mě poslali do háje, že jsem u nich motorku nekoupill...zajímavý postup. Reklamace uznána přes Moto Miroš, čekám na výměnu, díl je již v Paskově.



Červenec 2021
Prasklá kapotáž fabrikou uznána, v Jawě Paskov p. Mirošem vyměněna. Spolu s tím upravena uvolněná a připečená kabeláž vedoucí k blinkrům. Doma jsem si ještě přitáhl uvolněné matičky u ventilků. Máme za sebou 150 km výlet na Vikštejn a lom Šífr, tak snad to už teď bude dobré. Zase si na sebe po měsíci zvykáme.

Leden 2022
Tak máme za sebou dvě sezóny. Nádrž na bocích byla i přes protektor trochu poškrábaná. Nechal jsem ji rozleštit a potáhnout průhlednou fólií, aby se to už neopakovalo. Stejně tak rozleštěna vrchní část kapoty v místě, kde se dotýká plexiskla. A fólii jsem nechal dát i na boční kaslíky. Ještě popřemýšlím, jak to udělat, aby nedocházelo ke tření s kapotáží. Do jara času dost.



Duben 2022
Třetí sezóna se nám teprve rozbíhá. Baterka po zimě v pořádku, motor běží, jak má, ale objevilo se několik problémů. V prvé řadě se mi za jízdy při výletě uvolnil šroub, který dole drží boční stojan a kapotáž. Podařilo se mi dojet zpět bez úhony a šroub přitažen (klíč č. 15). A vzhledem k tomu, že přestalo svítit potkávací světlo a už je to skoro rok po posledním servisu, tak jsem ji pro jistotu objednal k dealerovi do Paskova. Navíc bude chtít lépe vycentrovat světlomet v rámci kapotáže (cinká hranou při 3000 otáčkách). Tak snad bude holka zase brzy v plné kondici.

Prosinec 2022
Tak máme po třetí sezóně. Najeto 5500 km. Během sezóny jsem vyřešil problém malé mezery mezi plexi a kapotáží, kde docházelo k lehkému tření, když se tam dostaly nečistoty. Dostal jsem mezi ně gelové podložky a nyní už je to lepší. Po Vánocích se udělalo tepleji, tak jsem mašinu odvezl na pravidelný servis spolu s několika problémy - svítí kontrolka motoru (asi zase problém s emisemi), skřípe přední brzda a má menší účinek, občas se mlží otáčkoměr. Snad se vše podaří vyřešit a moto bude na další sezónu dobře připravena.



Prosinec 2023
Tak máme po čtvrté sezóně. Byla krátká, s třetím potomkem mi na Jawku zbylo málo času, najezdili jsme spolu jen kolem 600 km. Mašina šlapala dobře. Vyměnit bylo třeba jen žárovku a nyní absolvuje pravidelný servis a údržbu. Je vidět, že "dětské nemoci" jsou již vychytány. No a budu muset promyslet, vzhledem k nevyužití, zda ji nepošlu dále k někomu, kdo na ni bude mít více času, či zda už neskončí v nějaké pěkné sbírce. Ještě uvidím.

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Kawalumpik
Kawalumpik napsal 04.12.23 v 09:56 10b.

Na pohled hezké vybočení z řady, tak ať ti slouží.

Sir_CHerokee
Sir_CHerokee napsal 27.10.23 v 14:08

=> novekostatko ... tak SOHC 350 Special má techniku starou 40 let navíc jde o maloseriovku (167 kusů), ale jinak jo, dost drobných neduhů. Přesto bych ji neprodal.

novekostatko
novekostatko napsal 27.10.23 v 14:04 8b.

Na to, jak je ta motorka primitivní, je těch problémů teda dost. Proháním 30 let starej střep, nejeto má přes 100 tis km, za poslední rok najeto 7000 km a počet problémů, které jsem musel řešit - NULA. A to s ní jezdím za každého počasí.

Dolin
Dolin napsal 25.01.22 v 09:22 10b.

Super, mám ji také a opravdu to je stoj "dodosam", u nás to byly nedocvakané kontakty do sebe pod palubovkou. Jinak je to příjemná motorka,...ale po 200km je to teda peklo...na ruce (u mě)

Targus
Targus napsal 23.01.22 v 23:39

Pokud nechceš, aby se ti plégo otíralo o kapotáž, podlep mezeru nějakou pěnovou páskou. Pokud nemáš důvěru v pásku, existuje guma, tzv. pěnovka. Dělá se i v milimetrových tloušťkách.

Ať ti to lítá!!!

Více komentářů



TOPlist