Návrat do starých dobrých časů Františka Šťastného a závodění na starých okruzích. Do dob, kdy se dal motocykl na závod připravit ještě doma na ponku.
Motorka koupena od FIRMA:Karel Voborník Motocentrum Vobospe
První dojmy - Koupeno 20.2.2019, najeto do dneška (25.4.) 1200 km, pohoda, kochačka, zážitek z každé jízdy. Ta "holka" plní vše, co jsem si představoval. Je to velká zábava a musím skoro všude zastavovat a vysvětlovat, co je to za stroj. Hlavně v Německu, kam ji jezdím projet raději než k nám.
Motorku bych doporučil pro - Pro staré pamětníky popř. o ty, které zajímá historie závodů silničních motocyklů a Café racery. A pro ty, kteří se chtějí jako já kochat a jízdou bavit.
Doplňky na motorce - Zatím ne a ani nic neplánuji.
Recenze
Mezi klady patří startování a bezproblémový chod motoru, poměrně slušné brzdy (až na ten delší krok páčky přední brzdy), celková cena a spotřeba, která u mne během zajíždění klesla pod 3 litry na 100 km. V rámci zajíždění jsem ještě nejel ostře, nicméně musím vyzdvihnout činnost předních tlumičů i zadní kyvky, které jsou jakoby stvořeny pro české silnice. Nejlépe se motorka cítí v rychlostech kolem 90 - 110 km (kolem 4500-5000 ot.), to si jen přede a drží rychlost kopec nekopec. Zatím jsem jel v jednom kuse maximálně 135 km - je to motorka spíše na kratší cesty, nikoliv na turistiku a cestování (Café Racer). Nicméně do 200 km je to v pohodě. Protože mám najeto dost málo, nebudu hodnotit pneumatiky - jejich vlastnosti se projeví při ostřejší jízdě a v dešti. Poznatky o nich dodám dodatečně. Úložný prostor není žádný, nářadí a lekárničku vozím v ledvince. I když je sedadlo dost dlouhé a široké, je to Café racer a na tom se většinou spolujezdci nevozí.
Jawu 350 OHC Speciál jsem si pořídil především jako vzpomínku na Františka Šťastého a Billa Ivy, který se na čtyřválci Jawa zabil v roce1969 na Sachsenringu (oba dva jsem viděl na vlastní oči závodit). Jeho smrtí vlastně skončila pro Jawu šance být světová a černou tečkou bylo vystoupení a trapas Silvia Grassetiho při GP v Brně. Proto mi vůbec nevadí, že motor je čínskou licencí Hondy SS 400. Je to Café Racer a pro mne vzpomínka na časy, kdy Jawa mohla vyhrát mistrovství světa silničních motocyklů ve třídě, která se již nejezdí - ve třídě 350 ccm...
Povedený stroj.
Tahle se jim povedla!
Vlajecka a cislo... moc pekny.
Paráda...