Čeká mne výměna spojky, tak jsem chtěl ukončit otravné výměny těsnění ve spojkovém třmenu. Toto je bolístko XJR a nejde o nic jiného, než nedostatečné utěsnění soustavy třmenu proti vnikajícím nečistotám a prachu. Signálem je vždy kapička brzdové kapaliny na zemi jako únik moči
Nová sada těsnění stojí cca 300,--Kč.Ono se stává, že právě prokluzování spojky při nejvyšším výkonu ve vysokých otáčkách způsobuje nedostatečné zasunutí pístku až do výchozí pozice. Nechodí to hladce a prostě se to zadrhne. Proto, ne vždy to musí znamenat výměnu lamel, plechů, talířové pružiny, jiného typu oleje atd.. Ono mne to ale stejně za chvíli nevyhnutelně čeká. Motul mi na Kawě spojku slepoval, Repsol (paradoxně určený pro mokrou spojku) u XJR způsobí prokluz A pak si tedy vyber
Takto vypadá těsnění pístku, když to začne ukapávat.
Takto vypadá těsnění rok po výměně
Je evidentní, že v Japonsku asi nemají prašné komunikace, protože by to inženýři takto debilně nevymysleli.
Základem je dokonalé vyčištění spojkového válce a drážky prachovky pístku. Stačí to vyhladit a vyleštit leštící pastou (např. Metal Polish) pomocí mosazného a hadrového kotoučku.
Terostat je perfektní plastická hmota, která se dá docela rovnoměrně natáhnou jako snopel na tenký půměr. Do drážek pro prachovku stačí jen tenká vrstvička a skvěle mi pomohla zubařská špachtlička. Opravdu stačí velmi tenká vrstvička.
Teplo od motoru zaručí dostatečné změknutí terostatu, který vše dokonale utěsní.
Na spojkové tyči u třmenu je bordel pokaždé a dostává se tam otvorem od pastorku a řetězu, který by chtělo taky utěsnit nějakým filcem nebo miskou zevnitř celé čelo pístku nebo použiji měchovou manžetu.
Jen takový nástřel řešení.
Spojková tyč jde vytáhnout a půjde to tam vložit zespodu po sundání olejového filtru. Tyč bude vesele běhat a nikde nevznikne působení síly na pístek a tyč.
Vlastník | __RomFox__ | |
---|---|---|
Vloženo | 9.3.2020 | |
Aktualizováno | 1.4.2024 | |
Zobrazeno | 1 954x |
Zdravím všechny,
také jsem měl stejný problém sadu jsem měnil 2x za sezonu a už mě to přestávalo bavit.
rozborka znovu po vložení pístku do válečku bez těsnění tam je vůle jak na traktoru to znamená že pístek
nemá žádné vedení a dělá si tam co chce a kroutí se a začas to zase začne tect.
tak jsem na soustruhu vytočil nový bronzový váleček dal nové těsnění a už 5 let bez problému.
Jsou to všechny části? Na Banditu mám navíc plíšek, který zakrývá to gufero a pístek a nechá jen malou dírku pro tyčinku. Což je asi to hlavní proti bordelu. Třeba to tam můžeš dodělat nebo jestli to nemá novější ročník?
Já to mám furt funkční, ale asi už udělám repas, nevím jak staré to gufero mám.
4 reakce
Právě, že tam žádné jiné krytí není. Holt konstrukční nedostatek. Vyřeším to krytkou s filcem a pružinou nasazenou na spojkovou tyč, která jde vytáhnou celá. Tímto to bude stále tlačit z druhé strany na otvor pro pístek. V textu je doplněn nástřel a nákres, jak to vyřešit.