renocar_duben



PROFIL MOTORKY

Yamaha XJR 1300 (1999)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník __RomFox__
Vloženo 9.3.2020
Aktualizováno 1.4.2024
Zobrazeno 1 954x
HODNOCENÍ PROFILU OD 7 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 10

Spojkový třmen - bolístko

Vloženo: 06.05.2021, Uskutečněno: 06.05.2021, Stav tachometru: 70000 km, Zhlédnuto: 88x


Čeká mne výměna spojky, tak jsem chtěl ukončit otravné výměny těsnění ve spojkovém třmenu. Toto je bolístko XJR a nejde o nic jiného, než nedostatečné utěsnění soustavy třmenu proti vnikajícím nečistotám a prachu. Signálem je vždy kapička brzdové kapaliny na zemi jako únik moči
Nová sada těsnění stojí cca 300,--Kč.Ono se stává, že právě prokluzování spojky při nejvyšším výkonu ve vysokých otáčkách způsobuje nedostatečné zasunutí pístku až do výchozí pozice. Nechodí to hladce a prostě se to zadrhne. Proto, ne vždy to musí znamenat výměnu lamel, plechů, talířové pružiny, jiného typu oleje atd.. Ono mne to ale stejně za chvíli nevyhnutelně čeká. Motul mi na Kawě spojku slepoval, Repsol (paradoxně určený pro mokrou spojku) u XJR způsobí prokluz A pak si tedy vyber

Takto vypadá těsnění pístku, když to začne ukapávat.


Takto vypadá těsnění rok po výměně


Je evidentní, že v Japonsku asi nemají prašné komunikace, protože by to inženýři takto debilně nevymysleli.
Základem je dokonalé vyčištění spojkového válce a drážky prachovky pístku. Stačí to vyhladit a vyleštit leštící pastou (např. Metal Polish) pomocí mosazného a hadrového kotoučku.


Terostat je perfektní plastická hmota, která se dá docela rovnoměrně natáhnou jako snopel na tenký půměr. Do drážek pro prachovku stačí jen tenká vrstvička a skvěle mi pomohla zubařská špachtlička. Opravdu stačí velmi tenká vrstvička.


Teplo od motoru zaručí dostatečné změknutí terostatu, který vše dokonale utěsní.

Na spojkové tyči u třmenu je bordel pokaždé a dostává se tam otvorem od pastorku a řetězu, který by chtělo taky utěsnit nějakým filcem nebo miskou zevnitř celé čelo pístku nebo použiji měchovou manžetu.
Jen takový nástřel řešení.

Spojková tyč jde vytáhnout a půjde to tam vložit zespodu po sundání olejového filtru. Tyč bude vesele běhat a nikde nevznikne působení síly na pístek a tyč.

Hodnocení (0x):

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Komentáře
biker3333 (0) napsal 30.11.2022 v 23:03

Zdravím všechny,
také jsem měl stejný problém sadu jsem měnil 2x za sezonu a už mě to přestávalo bavit.
rozborka znovu po vložení pístku do válečku bez těsnění tam je vůle jak na traktoru to znamená že pístek
nemá žádné vedení a dělá si tam co chce a kroutí se a začas to zase začne tect.
tak jsem na soustruhu vytočil nový bronzový váleček dal nové těsnění a už 5 let bez problému.

Pedl (178) napsal 06.05.2021 v 17:08

Jsou to všechny části? Na Banditu mám navíc plíšek, který zakrývá to gufero a pístek a nechá jen malou dírku pro tyčinku. Což je asi to hlavní proti bordelu. Třeba to tam můžeš dodělat nebo jestli to nemá novější ročník?
Já to mám furt funkční, ale asi už udělám repas, nevím jak staré to gufero mám.

4 reakce

__RomFox__
__RomFox__ 07.05.2021 v 09:37

Právě, že tam žádné jiné krytí není. Holt konstrukční nedostatek. Vyřeším to krytkou s filcem a pružinou nasazenou na spojkovou tyč, která jde vytáhnou celá. Tímto to bude stále tlačit z druhé strany na otvor pro pístek. V textu je doplněn nástřel a nákres, jak to vyřešit.



Nejnovější záznamy v deníku
  • Kompresor Xiaomi

    Důvěřuj, ale prověřuj. Tak jsem se dnes při ranním coffee rozhodl potrápit bateriový kompresorek Xiaomi. Baterie kompresoru plně nabitá. Moto na bočním stojanu s prázdnou zadní gumou 180/55/17 tlak 0,0 bar. Nastaven c

    Typ: Údržba
    Vloženo: 29.04.2020
    Uskutečněno: 29.04.2020
    Komentářů: 1x
  • Synchro karburátorů

    Výroba měřidla podtlaků. Video z měření zde: https://photos.app.goo.gl/YRpo489EwXYEzbV89 Po seřízení ventilových vůlí je samozřejmě rozdíl markantní. K této problematice toho bylo napsáno již mnoho. Šel jsem cestou spo

    Typ: Údržba
    Vloženo: 09.03.2020
    Uskutečněno: 09.03.2020
    Tachometr: 64000km
    Komentářů: 3x


TOPlist