Yamaha YZF-R1 je tradiční zástupce superbiků s výkonem 200 a více koní a tato mašina patří právem v této třídě mezi ty nejlepší. Samozřejmě má závodní kořeny a její hlavní zbraní je parádní čtyřválcový litrový motor, který jí propůjčuje suverénní dynamiku
První dojmy - Vzhledem k tomu, že Yamaha YZF-R1 patří k absolutní špičce mezi superbiky, myslím, že si zaslouží komentář více jezdců, abyste si mohli udělat obrázek z několika úhlů pohledu na jednu motorku. Zdroj autofun.auto.cz
Recenze
YZF-R1 zůstává dále synonymem síly, rychlosti a ovladatelnosti. Aby se skvělé stalo ještě lepším, provedli konstruktéři na motocyklu řadu změn. Tou nejzásadnější je zkrácení vodítek sacích ventilů o 5mm, čímž bylo dosaženo zvýšení účinnosti plnění motoru. Další vylepšení nastala v sacím a výfukovém systému, což v konečném důsledku přineslo zvýšení výkonu o 3k oproti modelu 2005 ( měřeno bez náporového sání). Dále byl upraven unášeč spojkových lamel pro zvýšení průtoku oleje k lamelám. Pracovalo se i na rámu. Ten je ve vybraných místech tenčí až o 1 mm, přepracovány byly úchyty motoru a kyvné vidlice, což se projevilo jednak v úspoře hmotnosti, ale hlavně ve zlepšení zpětné vazby od motocyklu směrem k jezdci. Prodloužena o 20 mm byla kyvná vidlice. Sledovaným cílem této změny bylo dostat o 1% více hmotnosti na přední kolo, zvýšení trakce zadního kola a zmenšení reakcí od řetězu. Nový je také spodní nosník přední vidlice s tříšroubovými objímkami a žluté vnější trubky vidlice s pozměněnou tuhostí.
Zdroj http://yamaha.katalog-motocyklu.cz
krásná