PROFIL MOTORKY

Jawa 350 OHC Special (2019)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník Stanislav1282
Vloženo 22.6.2019
Aktualizováno 1.5.2020
Zobrazeno 3 027x
HODNOCENÍ PROFILU OD 6 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 10

Popis motorky


Chtěl jsem jen využít toho, že mám mimo jiné i doma i Jawa 350/638 takový tzv. kočkopes, tedy přední vidlice s kolem z MZ 251, Budíky Otlcit, a spousta dobových předělávek z roku 1988. Myslel jsem, že doklady z tohoto bych použil při koupi nové Jawy 350/6

Motorka koupena od Jawa

Výška jezdce: 175 cm

První dojmy - Koupeno 21.6.2019 a prozatím jen první jízda z Jawy domů.

Recenze

Chtěl jsem jen využít toho, že mám mimo jiné motocykly doma i Jawa 350/638 takový tzv. kočkopes, tedy přední vidlice s kolem z MZ 251, Budíky Otlcit, a spousta dobových předělávek z roku 1988. Než tento motocykl náročně dávat do originál stavu, tak jsem myslel, že doklady z tohoto bych použil při koupi nové Jawy 350/640 Style. No a nakonec jsem koupil Jawa 350 OHC Speciál.

DALŠÍ POZNATKY

Před koupí jsem vycházel z údajů které jsou k dispozici od firmy Jawa a jejich prodejců, motocykl se mi líbil, na jednom předváděcím motocykl jsem se svezl a pak se rozhodl pro koupi. To že má motorka základ z Číny jsem neřešil. Mimo jiné jak píše jeden kolega výše na běžné ježdění kolem domu(někdy i dále) mám dlouhé roky Jawa Betka 50 a na její spolehlivost nedám dopustit.
Překvapení pro mě přišlo až při registraci motocyklu. Na odboru dopravy jsem pracovníkovi odboru předložil velký TP a Certifikát vše vystaveno v Jawě, kdy doplnil do TP údaje nového vlastníka a vystavil ORV. Při tomto úkonu jsem si teprve všiml, že nesouhlasí důležité údaje s údaji s kterými jsem byl před tímto dlouhodobě seznamován.

Maximální rychlost - ve všech reklamních letácích, na výstavě motocyklů a hlavně i na domovských stránkách JAWA, se prezentuje maximální rychlost motocyklu 130 km/h. Při registraci jsem zjistil, že ve vydaném novém TP a Certifikátu o shodě je zapsána maximální rychlost pouze 115 km/h, kdy takováto maximální rychlost mi byla zapsána i do ORV. Toto bylo pro mě velké překvapení, na které mě nikdo neupozornil a bylo to v tu chvíli pro mě i velké zklamání, že tato motorka je pomalejší než mé dvoutaktní 350sátky co mám doma.
Dále jsem si všiml, dalších nesrovnalostí, např. váhy.

Ihned jsem kontaktoval fy. Jawa a žádal vysvětlení a nápravu, ale z Týnce mi přišla jen neutrální odpověď a nezvyklé vysvětlení jak od malého děcka jak k údajům přišli.

Až po tomto jsem zjišťoval k původu a technickým parametrům motocyklu více. Podrobněji jsem se podíval na nabídku ostatních výrobců využívajících stejného čínského základu jako Jawa. Zjistil jsem, že všechny motocykly využívající stejný motor mají všude v nabídkách a reklamách deklarovanou maximální rychlost 115 km/h. a mají stejný výkon. Tak stále nemohu pochopit, proč Jawa propaguje jinou max. rychlost (je to v zájmu vyššího prodeje?)

Pro zajímavost, např. Romet 400 Classic, což je polská obdoba Jawa 350 OHC, deklarovaná rychlost také 115 km/h. je ale řádově o 14000-17000,-Kč levnější než srovnatelná Jawa 350 OHC.

Dále - po jízdě na sraz Jawa motocyklů dohromady cca 110km. jsem zjistil a posléze jsem si i ověřil, že moto jede o dost pomaleji než by mělo jet. Moto při tachometrových 100 km/h. při 5000ot./min. jelo skutečných 90-91km/h. Z tohoto mi bylo hned jasné, že moto stěží při max. 6500 ot/min. dosáhne 115 km/h. a už vůbec nemůže běžně dosáhnou skutečné rychlosti 130 km/h., jak deklaruje Jawa. Což bylo pro mě opět velké zklamání.

Proto jsem fyzicky na motocyklu spočítal zuby na sekundárním kolečku a zadní rozetě. a zjistil jsem, že na sekundárním kolečku je 15 zubů a na zadní rozetě 39 zubů.

Následně jsem věnoval jen velmi malý čas na internetu, abych zjistil k tomuto motocyklu téměř cokoli.
Např.
Podrobný manuál na Shineray XY 400 Cafe Racer - zde je napsán stálý převod 1 : 2,533
zde odkaz
https://jawa660.cz/i...egory/4-jawa-350-ohc

Dále jsem v Certifikátu shodnosti motocyklu, co jsem obdržel od Jawy společně s TP při koupi motocyklu zjistil v položce

3.5.4.1. Finat drive ratio: 2,533

čili stály převod 1 . 2,533

Hned na to jsem si udělal propočty stálých převodů

sek. kol./ zad. rozeta stály převod
15/39 1 : 2,600 toto mám nyní namontováno
15/38 1 : 2,533 toto by na motocyklu Jawa 350 OHC i Jawa 350 OHC Special mělo být namontováno
16/39 1 : 2,437 toto je jako druhá verze u moto Romet 400 Cafe Racer
16/38 1 : 2,375 toto je jen jako příklad jak by vypadal stálý převod při použití těchto ozubených kol

Dále jsem zjistil, že na tyto stroje se jako nové díly dodávají jen sekundární kolečko 15 zubů a zadní rozeta jen 38 zubů.
Např. v nabídce fy. PARTDeck Praha mají zadní rozetu v ceně 598,-Kč viz odkaz.

www.partdeck.cz/index.php?route=product/product&path=111_223&product_id=11444.

Z výše uvedeného důvodu jsem telefonoval dalšímu majiteli Jawa 350 OHC, a tento má na motocyklu namontován taky tento pomalý převod, takže to mají více (možná i všichni) majitelé motocyklů Jawa 350 OHC všech modifikací.

Proč to Jawa takhle montuje mi nebylo z Jawa taktéž vysvětleno, ale při první garanční prohlídce mi byla na základě mého upozornění rozeta bezplatně vyměněna za správnou se 38 zuby, a to bez nějaké omluvy, nebo vysvětlení.

Takže opět velké zklamání.

Moto jezdí, vzhledově je to zajímavá motorka což je to nejvíc proč motorku ponechám, i přesto, jak jsem zjistil až dodatečně, tak je to celá motorka z Číny, v česku jsou doplněny jen dva spodní stříbrné kryty, které jsou vyrobeny z úplně jiného materiálu než červené doplňky(hodně malá přidaná hodnota Jawy, I přesto že motorka nejede zdaleka tak jak jsem si představoval a jak by asi měla jet(byť i jako tzv. Čína). Teď už vím, že motocykly Jawa 350 OHC ve všech provedeních nejsou takovou výhrou(cena versus užitná hodnota) jak se prezentují. Až čas a najeté kilometry ukážou zda jsem se se rozhodl aspoň z části dobře.

28/04/2020 Tak už mám najeto těsně přes 3000km. Moto zatím bez závady a pocitově i dle tacho je trochu živější a je s ní více zábavy(tak jak psal v níže uvedenému příspěvku "udinar"). Po výměně rozety v rámci záručního servisu již tachometr tolik nepřeměřuje a odpovídá to tolerancím které jsou např. i v autech. Už jsem vyzkoušel i jednu kratší jízdu ve dvou(s manželkou), i zde výkonově plně dostačující a i pohodlí nás dvou nebylo tak zlé jak jsem očekával. Samozřejmě, že to není pohodlí jak např. na čopru, nebo velkém skútru, ale kratší trasa se dá absolvovat.

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
JA1977
JA1977 napsal 01.04.21 v 02:22

Ok mám 15/39 a za mne úplně v poho

bruttopyr
bruttopyr napsal 15.03.21 v 01:22 10b.

Parádní motorka!
Maximální rychlost u ní neřeš, jsem si jistý, že si ji skvěle užiješ, i když se ke stovce jen přiblížíš.

Sir_CHerokee
Sir_CHerokee napsal 05.01.21 v 15:45 10b.

Posílám pozdrav do Frenštátu. Mimochodem letos jsem na svém Specialu u vás platil pokutu . Rozetu jsem nekontroloval, ale nemám na mém stroji problém udržet 130, při 140 jsem ještě stále měl rezervu. Na druhé straně řeším vlažný výkon přední brzdy a nyní už i výměnu plováku...oprava se nezdařila, po ujetí cca 190 km se mi rozsvítí rezerva...dojedu na pumpu a vleze tam tak 7 litrů.

dasturm
dasturm napsal 04.10.19 v 10:08 10b.

Ahoj kolego. Trochu se divim, ze jsi absolvoval takovou anabazi kvuli udaji v TP. Ja jsem si 115 precetl na webu Jawy a vubec jsem to neresil. Stacilo mi, ze na testu z Jednoustopou jede recenzent 140 a je to videt na tachometru. Opravdu jsi tam mel neco spatne namontovano? Az se k tomu dostanu, tak spocitam zuby :) Ja jsem se snazil motorku peclive zajet a rozdil ve vykonu i kr. momentu po zajeti je znacny. Maxinalni rychlost jiste pres 140.

udinar
udinar napsal 06.09.19 v 15:42 10b.

Mám 350 OHC a ze začátku jsem byl také trochu překvapený, ale motorka se rozjezdila a teďka jezdí jak drak. Jinak mě tachometr ukazuje až nepříjemně přesně až je to někdy naškodu. Asi záleží kus od kusu.

Více komentářů



TOPlist