motopark_kveten



PROFIL MOTORKY

Honda Forza 125 (2019)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník MiRi8
Vloženo 23.4.2019
Aktualizováno 10.5.2019
Zobrazeno 1855x
HODNOCENÍ PROFILU OD 13 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 9.8

Popis motorky


Jeden z nejrychlejších 125-kových skútrů s vynikající spotřebou. Velký zavazadlový prostor - kombík mezi skútry. Je to pohodlný stroj, který umožňuje i delší výlety. To nejlepší pro "B-čkaře".

Více fotografii

Motorka koupena od FIRMA:Autocentrum Jan Šmucler (Plzeň 3-J - Vcelku spokojenost, komunikace přes e-mail. Byl poškozený levý přední blatník - jakoby zaprášený, ale nešel rozleštit. Vyměněn zdarma během týdne.

Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
Honda SH 125: První volba - velká kola, rovná podlaha a skvělá spotřeba. Ovšem menší zavazadlový prostor a především málo místa na nohy (noha vel. 46). Když dokoupím plexi (což chci) tak vypadá nic moc. Spíše do města. Zdvih odpružení 90mm (P) / 82mm (Z). Max. rychlost
Honda PCX 125: Stylový skútr se skvělým poměrem cena / výkon. Verze 2018 má širší kola, přesto jen 14\". Do města ideální. Nepřekonatelná spotřeba. Poměrně nízký skútr (do 175cm ideální), spíše pro menší lidi (i když na nohy je místa dost). Se svými 186cm jsem si připad
Kymco People S 125: Rozumná cena s bohatou výbavou (topcase, plexi, chrániče rukou v ceně). Občas si stěžují na kvalitu plastů. Hlavně ovšem málo místa na nohy (chodidlo). Max. rychlost 100km/h.
Piaggio Medley 125: Pěkný a pohodlný skútr s nadprůměrným zavazadlovým prostorem. Nemá rovnou podlahu - ač se tak tváří. Vzdálený servis. Naladění variátoru je spíše do města, na mimoměstské výlety není až tak vhodný. Přednost dostala akcelerace ve městě před maximální rychl
SYM Symphony 125: SYM Symphony ST 125iLC: dobrý poměr cena / výkon. Servisní interval po 3000km (ostatní 5-6000km). Kdybych chtěl utratit méně peněz, asi bych ho koupil - a za rok si stejně koupil Forzu. Max rychlost 95km/h. Spotřeba 3L/100km.
Yamaha X-max 125: Určitě špičkový stroj, sportovnější, širší a je těžší. Prostě se mi Forza líbí víc. Zdvih odpružení 110mm (P) / 84mm (Z). Max. rychlost 110km/h
Honda Forza 300: malý příplatek (10tis.) oproti 125. Na dálnici mnohem vhodnější. Velký zavazadlový prostor. Zatímco 125 má špičkový motor 11KW. Zde je motor shodný s SH 300 o výkonu \"jen\" 18.5kw. Skútr je o 20kg těžší, ale hlavně má o litr vyšší spotřebu (2.4 vs 3.4) n

První dojmy - Forza 125 - závěr: 11kW výkonu - špičkový motor. Obrovský zavazadlový prostor. Bezklíčové startování. Velké a hlavně široké pneumatiky. Pohodlí, dobrá ochrana proti větru - výškově stavitelné plexi. Ve své kategorii špičková maximální rychlost. Ještě rozumná hmotnost a šířka (manévrování ve městě). Full LED světla. Velmi sebevědomá cena, i když v porovnání s Tchaj-wanskou konkurencí ne až tak moc. Slušná spotřeba 2.3L/100km. Max. rychlost 108km/h. Omezovač zasahuje ve 125km/h (tach.) Ovšem abych jen nechválil tak Piaggio mají zrychlení z 0 na 40 asi i lepší, jsou nastavená víc na městský provoz (na úkor maximální rychlosti - což vyřeší variátor Mallosi. Nemohu si úplně natáhnout nohy za jízdy (hrb na sedačce by mohl být více vzadu). Řídítka bych uvítal blíže ke mě a plexi je nízké pro lidi > 180cm, kdy jde hlavní proud vzduchu rovnou na helmu (lze vyřešit výměnou za PUIG 1295W které je o 12,5cm vyšší a zůstane zachována možnost elektrického nastavení výšky).

Doplňky na motorce - Originál kufr (Smart Top Box).
Objednáno plexi Puig 1295W.
Držák mobilu RAM Mounts (RAM-B-272U) + (RAM-B-201U-A) + (RAM-HOL-UN7BU)

Recenze

Výběr skůtru:
50km od bydliště a práce máme "chalupu". V létě 2018 jsem párkrát musel jet autobusem. Jednou jsem si stěžoval kamarádovi v práci, že odpoledne jedu zase autobusem a on (motorkář), ať si koupím skútr, že pojedu kdy chci a za 2.5L/100. Vysmál jsem se mu (já a motorku), ale smích mě rychle přešel, když jsem hodinu v přeplněném autobuse stál a přemýšlel o skútru. Semínko bylo zaseto.
V mládí jsem občas jezdil na pionýru, co mi půjčil taťka, potom Simson i Jawa, ale jen tak párkrát za rok.
Začal jsem studovat jaké jsou možnosti. Po měsíci zjišťování, že chci skútr jsem naběhnul do Hondy v Plzni, že si koupíme SH anebo PCX. Očekával jsem, že ideálně ještě ten den odjedu na novém stroji. Jaké bylo mé zklamání. Na PCX pořadník, nejdříve v listopadu. SH mají jenom v bíle (pro mě ošklivé) barvě. Navíc moje velká noha je tam dost natěsno. Nové PCX zkušební jízda je nereálná v celých západních Čechách, všude vyprodáno a pořadník. Nastalo zklamání. Už byl srpen - to už ani nemá cenu něco kupovat (proto bylo krásné počasí v srpnu i září .
Nakonec jsem to nevydržel a koncem srpna si půjčil na víkend starší Piaggio Liberty. Hned při třetí vyjížďce vypadla fajfka od svíčky takže 7km do kopce tlačení. Přesto jsem byl ten víkend naprosto nadšený (i manželka) - na jaře skútr rozhodně koupíme. Liberty bylo dobré, jenom na cestě z chalupy domu je silnice I/20 a tam se jezdí těch 90-100km/h. Což už se Piaggiu moc nelíbilo. Plynovou rukojeť bych protočil třikrát a stejně člověk ve zpětném zrcátku pozoruje kamion jak se přibližuje a chystá se mě předjet. Navíc bez plexi od 70km/h nepříjemně fouká. Chtělo by to vetší stroj, který udrží 90km/h. Na podzim a přes zimu jsem přečetl všechno, co se o skútrech v ČR napsalo. Přeložil si anglické a francouzké recenze a zjistil, že ideální by byla Forza, která ovšem stojí raketu. Potřebuji hlavně velká kola - v okolí jsou rozbité silnice; mám 186cm a 100kg takže spíš něco většího. No jo, ale ta Forza je vážně skvělá…

Koupě:
Forzu jsem poprvé naživo viděl v Praze. Červená barva je úchvatná (modro-stříbrná také hezká), ale hned bylo rozhodnuto - nepotřebuji ani vidět ostatní. Oproti X-Maxu o něco užší, do města vhodnější. Neskutečný zavazadlový prostor. Radši budu ještě rok šetřit, ale nic jiného už mě nezajímá. I dle všech recenzí, zkušeností a fór se jedná o povedený stroj. Pro moje potřeby naprosto ideální. První skútr a hned ten nejdražší (a jeden z nejlepších). Ale proč ne.
Koncem ledna přes email objednána jedna červená Forza v Plzni. Rovnou i s Smart top boxem. Má přijít v únoru, takže zaplacena záloha (10%). O slevu jsem se po zkušenostech z léta ani nepokoušel. Vše domluveno po emailu, převzetí bude koncem března.
29.3. jsem se dostavil k převzetí. Dva dny před tím jsem koupil novou helmu LS2 FF399, bundu Ayrton Bruno a rukavice. Skútr byl připraven, ovšem ještě nepřišly značky. Nevadí.

První jízda:
Skútr je krásně ovladatelný, komfortní a po rozjedu není vůbec cítit hmotnost stroje. Ale všechno je nové, s ovládáním trochu tápu. Hned při čekání na prvním semaforu, jsem si hrál se start - stop systémem, takže po padnutí zelené jsem zůstal stát s vypnutým motorem. Než jsem vše vypnul, a znovu nastartoval, tak už padla červená. Větší špička v Plzni už neexistuje. Jel jsem domů "zkratkou" takže slušně zabloudil (projel i polní cestou).
Pocity rozporuplné. Ovládání počítače docela zmatené. V helmě mi byla zima (stačí zavřít větrací otvory) a hlavně neskutečně tlačila na uši. Foukalo mi na krk. Při jednom zastavení jsem si nevypnul motor a při nastupování jsem si pootočil plynovou pákou. Forzu jsem málem "honil" po celých Vejprnicích. Zkrátka moc nových věcí. Syrovému motoru bych také nehádal 11kW, ale jel jsem vcelku pomalu. Domu jsem dojel spokojen, že jsem vůbec doma.
Ovládání jsem pochopil rychle, objednal nákrčník a termorádlo. Motor se každým dnem víc a víc rozjížděl. Za 2 týdny už jsem jel na 230km výlet a naprosto vysmátý. Pochopil jsem, že každá koruna, co jsem za ní utratil, se nakonec vyplatila.

Recenze po 1200km:
Po třech týdnech najeto 900 km a první servisní prohlídka. Trvala 2h a stála 1600,- Kč. Mění se olej (0,8L) a dělá se kontrola Helmu jsem nakonec musel trochu otlačit v oblasti uší tupou stranou šroubováku. A od té doby paráda. Euforie nepolevuje. Objednáno vyšší plexi a namontován držák navigace.
Než jsem si koupil Forzu měli jsme chalupu 50km vzdálenou. Nyní jezdím "zkratkou" 80-90km, abych se trochu projel. Prostě Forza.
Zkoušel jsem i jízdu po dálnici. Nechá se, ale předjíždení nic moc a motor už jde dost nadoraz. Dálnici po cestě nemám, ani stejně neplánuji po ní jezdit.

Recenze po 1600km:
Tak už jezdím s novým plexi Puig 1295W. Rozhodně spokojenost. Kde před tím byla nejvyšší poloha tak tam je nyní nejnižší. Takže super, v helmě je ticho. Dobré je, že nahoře rozšířené. Včera jsem jel v dešti, a až na zmrzlé prsty jsem byl krásně suchý. Plexi úplně nahoru a paráda.
Někteří lidé si stěžují na zpětné zrcátka, já stím nemám problém. Ano musí se dobře nastavit.
Držák na mobil RAM Mounts. "Nehezká" cena, ale také funguje dobře. Skvělé je že se dá sundat, nechá se jen čep který se zakryje krytkou. Takže když ho nepoužívam není poznat. Zatím nemám vyvedený napájecí kabel - mobil vcelku vydrží.

Spotřeba a dojezd:
Při zájezdu bez Smart top boxu byla spotřeba 2.0L/100km. Pravda jezdil jsem do 7500ot/min. Nyní když skútr příliš nešetřím a všetně Smatr top boxu je spotřeba 2.3L/100km. Tankuji plnou nádrž a zaplatím 350,- (nádrž 11.5L). Skútr mi ukazuje dojezd 520km. Nádhera.

Tipy a triky:
1) rezerva není 1.8L jak jsem někde vyčetl. Benzín mi došel akorát v garáži. Jakmile dojezd začne ukazovat 0km tak jsem dojel jen 40km (proti větru a relativně do kopce).
2) Opravdu nedávejte Smart key do zavazadlového prostoru. Po zabrzdění a posunutí klíče dolu a k mobilu, řídící jednotka ztratila signál. Já si zaklapl kufr a šel jsem kilometr pro náhradní klíč abych ho odemknul a nastartoval. V návodu na to několikrát upozorňují, jenže člověk nejdřív jezdí a až pak čte
3) Pokud máte na semaforu vypnutý motor (start-stop systém) a tento systém vypnete, motor se pochopitelně nenastartuje

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
HolyWAR
HolyWAR napsal 03.05.19 v 18:32 10b.

Přeji mnoho krásných zážitků s Forzou

Jarda
Jarda napsal 02.05.19 v 19:07 10b.

Super recenze díky. Měli jsme nyní v redakci na test xmax 125 a forzu 125. Těšte se na test

MiRi8
MiRi8 napsal 02.05.19 v 11:03

Díky všem...

Více komentářů



TOPlist