PROFIL MOTORKY

Honda Forza 125 (2016)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník vencakobra
Vloženo 10.4.2016
Aktualizováno 18.3.2020
Zobrazeno 11 116x
HODNOCENÍ PROFILU OD 20 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 9.7

Popis motorky


Pro nás "B" vynikající maxiskútr s nízkou spotřebou a na obsah 125 honosící se velmi vysokou rychlostí umožňující nejen pohodlnou jízdu po dálnici ale možnosti podnikat delší výlety na pohodu a velkým komfortem jak pro jezdce tak i spolujezdce.

Více fotografii

Motorka koupena od FIRMA:Autoelegance Brno (Brno-Řečkovice) - Nejlepší finanční nabídka prodejce + komplet kufr zdarma

Výška jezdce: 184 cm

Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
SYM Joymax 125: Honda si jako taková drží větší hodnotu pro následný prodej, menší spořeba, tipuji asi i větší spolehlivost

První dojmy - Docela jiný stroj než PCX , na které jsem jezdil poslední 3 roky. Ze začátku mi jízda připadala hodně taková jakoby syrová, jakoby bez švihu ale opravdu čím více jezdím tak tím lepší jsou jízdní vlastnosti tohoto skútru.

Motorku bych doporučil pro - Všem

Doplňky na motorce - Originál kufr Honda

Recenze

Forzu 125 jsme si pořídili, hlavně proto, abychom společně se ženou mohli jezdit na delší výlety po ČR i po našich sousedních státech. Na PCX co jsme měli, se sice jezdilo taky moc fajn, ale časem nám začalo chybět jak pohodlí při jízdě, tak např. větší zavazadelník a další vymoženosti dnešní doby

Výběr motorky -Samotné koupi předcházelo to, jaký stroj bude vhodné zase si pro naše účely pořídit.
Jelikož 2/3 z toho co najezdíme za rok, jsou hlavně moje jízdy do práce, a zbylá 1/3 nějaké výlety, zůstala volba opět u osvědčeného obsahu 125 ccm. Důležitým faktorem pro nás byla ekonomika provozu, spotřeba paliva, servisní náklady, spolehlivost a popř.udržení si ceny pro následný prodej.
Do užšího výběru se dostali se dostali 3 stroje Forza 125, SYM 125 Joymax a Yamaha 125 X max. Ceny těchto strojů se pohybují v rozmezí od 110-130 tisíc, což je pro našince celkem dost peněz, neboť lze za takovou částku koupit slušně ojetý automobil pro celou rodinu, natož pak obyčejný skútr... Každá z těchto tří motorek měla něco, co se mi velice zamlouvalo, ale dohromady neměla žádná úplně vše v jednom tak, jak bych asi chtěl... Pro názorný příklad uvádím u každého stroje několik důležitých věcí a detailů, které mne nějak na každém znich zaujali.

Honda : úsporný motor, flexibilní plexi štít, větší kola
Sym: tajný odpoj. el.okruhu, možnost otevření kufru po zapnutí motoru,asi největší prostor pod sedlem
Yamaha: velká zamykací schránka, větší kola, největší cena

Na každé motorce jsem osobně seděl a vyzkoušel si ji, takže volba byla opravdu těžká. O tom, že to bude Forza 125 rozhodlo nakonec hlavně to, že když jsem prodával po 3 letech PCX, tak jsem za ni dostal 75 % ceny za kterou jsem ji pořídil, z čehož svědčí, že si u nás Honda mezi motocykly drží svoji cenu velmi vysoko, asi tak jako Škoda mezi automobily. Velké + pro Hondu bylo také to, že s PCX kou jsem byl moc spokojen, nikdy žádný problém ani porucha, takže proč nejít zase do osvědčené značky

Koupě - Další krok před koupí, byl ten že, jsem oslovil téměř všechny oficiální dealery Honda v ČR ( asi 15 dle internetových stránek ) o co nejlepší cenovou nabídku motorky. Z těch asi 15 prodejců mi odpověděla asi tak třetina s nějakou konkrétní nabídkou. Nakonec jsem vyhandloval komplet originál kufr grátis, což je částka asi 8 tisíc. Proto všem co kupují nový stroj, radím před zakoupením věnovat tu trochu času a oslovit prodejce s tím, co Vám můžou nabídnout.

Když to teď vlastně celé shrnuji kolem dokola, jednalo se v podstatě o plynulý přechod s PCX na Forzu během zimní pauzy 2015 / 2016.

Postupně zde budu dopisovat svoje zkušenosti s Hondou Forza, tak jak poběží čas a jak jsem to dělal u předchozího skútru PCX.

2016

Zajíždění, první dojmy a poznatky - První jízda vedla z Brna, kde jsem motorku zakoupil až k nám domů, což je nějakých 180 km. Ze začátku, co se týče rychlosti a akcelerace to nebylo ono, ale postupem času se Forza začínala rozjíždět. Prvních 1000 km do zajetí jsem najezdil asi za tři týdny. I jízdní vlastnosti byli docela jinačí než na PCX a chvilku mi trvalo než jsem si navyknul.
Velice mě překvapil plexi štít, který výborně odvádí vodu, když prší a i zrcátka brání dešti aby zmokly ruce.
Rychlost motorky bude v reálu někde okolo 110 - 115 km/h, přesně nevím, neboť tachometr ukazuje i lehce nad 120 km/h , ale určitě je tam nějaká odchylka. Budu muset časem udělat nějaký měřící testík. Taky nevím jak moc přesné jsou radary ve vesnicích, tam mám odchylku 5 km/h dolů.
Kufr pod sedlem je obrovský a spolu velkým kufrem vzadu poskytují mnoho místa jak pro přilby tak i pro další věci.
Spotřeba byla prvních tisíc km 2,8 l / 100 km, ale jezdili jsme skoro pořád ve dvou a některé úseky našich cest vedli i po dálnici. Věřím, že po zajetí klesne spotřeba tak na 2,5 l / 100 km. Aktuální spotřebu budu i nadále sledovat a o poznatky se pak rád podělím.
Barva Šedá matná Cynos se mi velmi zamlouvá, ale jediné co mě hodně štve jsou ty designově leštěné plasty, které jsou opravdu hrozně náchylné co se týče poškrábání. Tipuji, že u mne budou po roce už hodně poškrábané. Tohle mohli soudruzi v hondě vyřešit jinak ...
Co se týče, zpětných zrcátek mohli být krapítek větší, dost dlouho mi trvalo si je za provozu naštelovat, abych si zvykl, ale i tak musím občas ještě nahnout hlavu. Super je, že dají sklopit na šířku řídítek.
Systém start / stop funguje bezvadně, stejně jako u PCX, používám ho jen výjimečně, hlavně na místech kde vím, že budu delší dobu stát.
Musím také vyzdvihnout uzavření sedla po odemčení, opravdu stačí použít jen velmi malou sílu na jemné dotlačení sedla a to i pokud motorka stojí na bočním stojanu. Taky je fajn posuvná přepážka uvnitř sedla, která může úložný prostror rozdělit napolovic. Je to sice taková kravina, ale může se hodit.
První servis po tisícovce km proběhl bezproblému, jel jsem opět do Brna kde jsem Hondu koupil, cena 850 kč, dali mi ještě 20% slevu na práci...

cca 3000 km - Během těchto najetých km jsem vyzkoušel prakticky všechny různé typy jízd od pěkného počasí přes déšť, mlhu, vítr a taky jízdu ve tmě abych vyzkoušel LED světla. Uvádím zde tedy poznatky nejen jízdní ale i obecné.

LED světla - svítí opravdu dobře, není téměř rozdíl mezi potkávačkama a dálkovýma,občas na mne blikají řidiči ať vypnu dálkové..., díky konstrukci světlometu do " V " svítí částečně i do stran, pokud není ještě moc tma, tak za šera ani neuvidíte klasický světelný kužel, což může být pro někoho nezvyk.
PLEXI - drží dobře ani nedrnčí, jak zde psal někdo v jiném popisu.
Celkem dobře motorka reaguje na vítr a to i při jízdě ve dvou, v rámci bezpečnosti je samozřejmě lepší trochu vždy zpomalit.
SPOTŘEBA - co se týče spotřeby, zatím se pohybuje se v rozmezí 2,5 - 2,7 litrů / 100 km , ale nutno dodat, že stroj nijak nešetřím a hodně jezdíme ve dvou. Při mém testu měření jsem tankoval na 1000 km 24,78 litrů tj. 2,48 litru na 100 km. Palubní počítač ukazoval 2,5 takže to sedí. ( 530 km výlet ve 2 po jižní Moravě, zbytek práce a jiné pojížďky )
Pro ty co mají originál kufr, párkrát se mi stalo, že se otevřel za jízdy tím, že vypadla záklopka při jízdě na nerovném povrchu, takže když tam vezu něco cenného tak jej radši zamykám. Taky pro spolujezdce se hůř nastupuje pokud je kufr nasazený, manželka nastupuje z pangejtu, aby nemusela tak vysoko zvedat nohu

TIP: - pro všechny co rádi cestují ve dvou, a jezdí delší trasy, kupte si interkom pokud jej nemáte zabudovaný v přilbě. Můžete spolu kecat a krátí to čas při jízdě. Koupili jsme ho v Globusu za tři kila a plně dostačuje.

3000 - 6000 km - Prvních 6.tisíc km jsem najel asi za tři měsíce od koupi motorky. Během tohoto období jsem nedolil ani kapku oleje, proběhla pouze kontrola. Taktéž skútr šlapal bez problému, vše o.k. Serviska po 6. tisících km stála cca. dva tisíce ( olej, ventily ). Spotřeba se ustálila na hodnotě 2,6 l / 100 km.

Jelikož se nám naskytla příležitost a přálo i počasí, podnikli jsme spolu se ženou i dva delší moto výlety. První z nich byl po Maďarsku, lázně Hevíz a jezero Balaton, druhý pak po krásách ČR.

Dálnice ANO či NE ... ? - Já za sebe říkám jednoznačně ANO. Nebojte se jezdit s Forzou po dálnicích pokud to zrovna potřebujete, ten skútr na to má !!! Párkrát jsem již potřeboval použít dálnici, sám i ve dvou, nebojte se nikoho brzdit nebudete, osobáky Vás stejně předjedou a na náklaďáky stačí rychlost Forzy úplně v pohodě. Pohodu motorky či skútru si pak vychutnáte v jakékoliv zácpě na dálnici a že jich na těch našich není zrovna málo...

Za svou první sezónu jsem najezdil na Forze lehce něco přes 10.000 km, pak jsem motorku koncem října zazimoval. Hned na jaře se chystám vyměnit zadní pneumatiku neboť je již značně sjetá. Během těchto najetých km stroj fungoval bezproblémově a spolehlivě

Test rychlosti : - Po ujetí cca. 7.000 km jsem provedl test rychlosti Forzy, zda opravdu dosáhne alespoň 110 km/h ,motorka už byla řádně zajetá, takže nebyl problém. Na testování jsem zvolil čtyřprodovou silnici, abych mohl porovnat rychlost s jedoucím autem přede mnou. V autě přede mnou jela manželka, neboť vím, že na Forze je určitě nějaká odchylka tachometru. Měla na tempomatu v autě nastavit rychlosti 100 a pak 110 a a pak porovnat maximum Forzy při jízdě vedle sebe. První test byl na rychlost 100 km/h což Forza zvládala bez problému i do mírného kopečka a auto v klidu předjela, tachometr Forzy ukazoval 110. Druhý test na rychlost 110 km/h Forza zvládla rovněž dobře a auto předjela, ale už s většími obtížemi a ne tak svižně, tachometr Forzy ukazoval něco pod 120. Potom jsme jeli vedle, kdy já jsem jel na maximum a paní vedle v autě, pak mi řekla, že rychlost na tempomatu byla 113 km/h a já měl na Forze maximum 120 a už mi občas cukal omezovač rychlosti. Test jsem prováděl za sucha a relativního bezvětří a na Forze jsem byl sám bez zátěže.

Roční souhrn ujetých km :

2016 - duben / říjen 0 - 10.250 km
2017 - duben / říjen 10.250 - 17.100 km
2018 - duben / říjen 17.100 - 22.950 km
2019 - duben / říjen 22.950 - 25.180 km

... jinak stále jezdím a jezdím pokud mi to počasí a čas dovolí

Nadále zde budu vpisovat další a další poznatky co se týče provozu apod. ... zatím díky, pokud jste článek dočetli až sem a nějak Vám pomohl, třeba při výběru či nějak jinak ...

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
MP22
MP22 napsal 06.03.20 v 23:49 10b.

Zdravím, pěkně sepsáno a užitečné postřehy. Mám ji taky necelý rok a zatím spokojenost. Tak ať slouží dál:)

Donald
Donald napsal 18.01.19 v 18:38 10b.

Díky, dobře napsané, spousta užitečných rad! Uvažuji o koupi ojeté Forzy, i když mám velký řidičák, lákají mě malé kubatury. Hodně šťastných kilometrů!

Duster93
Duster93 napsal 17.09.18 v 15:33 10b.

Skvělý skútr
Taky jsem si ji teď pořídil, když PCX "přestalo" stačit na výlety.

Zdack
Zdack napsal 14.05.18 v 07:47 10b.

Gandalf007
Gandalf007 napsal 05.09.16 v 17:55 9b.

Mám dotaz ohledně komfortu odpružení Forzy na nerovnostech českých silnic. Jde to porovnat např. s PCX, event. s X-Maxem, kterého jsi před koupí taky zvažoval? A jaké funkce nabízí palub. počítač? Díky za poznatky

Více komentářů



TOPlist