renocar_duben



PROFIL MOTORKY

Ducati Multistrada 620 (2005)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník chorcheee
Vloženo 16.2.2019
Aktualizováno 30.6.2019
Zobrazeno 1 966x
HODNOCENÍ PROFILU OD 4 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 10

Popis motorky


Láska je láska :). Ale zdá se, že ani rozum nebude litovat...

Více fotografii

Výška jezdce: 171 cm

První dojmy - Přestože mám stále Kawasaki ER6f, která je pohodová (a pro mě dostatečně silná), koukal jsem se průběžně na inzerci na tomto bohulibém webu. No a tuto Ducati jsem tam přeci nemohl nechat :). Za 50 kapříků! Stručné srovnání těchto dvou strojů mne napadlo, když jsem před pár dny testoval akceleraci na čtyřproudovce z ČB na Lišov. Každý si tam testuje maximálku (i já jsem musel, v zájmu vědy, překročit rychlostní limit :)). Tak snad mne policisté nenafotografovali :). Kawasaki je zábavnější při vyšších rychlostech. Krásně se skládá do zatáčky, motor má příjemný zátah až k omezovači. Naproti tomu "Multisranda" baví i při nižších rychlostech. Ten zátah (když máte správně zařazeno) a zvuk prostě neomrzí. Jen se ji nějak více bojím klopit do zatáček. Jednak mám pocit, že - jak sedím vejš - to prostě položím, druhak mám po původním majiteli sjetý zadek s plackou. Po výměně pneu to možná bude jiné...

Motorku bych doporučil pro - Já myslím na cestování pro toho, kdo nemusí mít Multistrádu 1200 a podobné drahé stroje. Ale baví i na menší projížďky protože projev motoru, třeba jen když vyjíždíte na dvojku z kruháku a zataháte za plyn, je vskutku drakonický.

Doplňky na motorce - Vyhřívané rukojeti (inteligentní, sami se vypínají a nevyflákají baterku, když na to zapomenu); padací ochrany; integrované boční kufry Ducati i top case. Je to prostě díky tomu autobus (ale krásnej!) a na cestování úžasná věc; zalamovací páčky, které se prý nezlomí při pádu stroje; kožený potah na nádrž, který nezebe (edit 06/2019: a když nastaly vedra, zjišťuji, že ani nepálí) a dá se na něj připnout tank vak (také v ceně); závažíčka na konci řídítek. Prostě výbava top a když to v ní za měsíc nikdo z inzerce nekoupil, vyserte si voko - koupil jsem já!

Průměrná spotřeba - 4.23926 l/100km

Recenze

Najel jsem na ni zatím asi 400 km (edit 06/2019: nyní už přes 5000 km! a nic z napsaného nemusím brát zpět), což - jak se říká - je na hodnocení ještě brzy. Ale něco už mám:

Pocitově je těžší než Kawa i když papírově má mít jen 183 kg. To určitě Taloši kecaj. Kawasaki je lehčí! Není to překvapivé, Ducati je už od pohledu mnohem větší motorka i když se z ní sundají všechny kufry. Sedím vejš a nedosáhnu celou plochou obou chodidel na zem (ale dá se to, třeba poposednete a celou pravou nohou stojíte na zemi, motorka je mírně nakloněná, ale ne tak, aby bylo namáhavé udržet). Jsem ale krpatého vzrůstu (170 cm). Průměrný Árijec nebude mít problém :).

Táhne neskutečně. Taloši to prostě umí. Přestože má být slabší než Kawasaki (45 vs. 53 kW), podle mého měření vycházejí dost na stejno. Možná by kawa potřebovala poladit. Ale i tak - pocitově je prostě Ducati mnohem emotivnější. A to je, jak jsem psal, určitě těžší...

Řazení má krátké zdvihy a tichý chod, ale někdy jde podřazování (hlavně ze III. na II. kvalt) těžko, hlavně když je studená. Nemusí to být ale vlastnost stroje, ale důsledek vysokého nájezdu. Doufám, že ještě něco stroj vydrží, 60 tis. km přece není zas tak moc. Což? V souvislosti s řazením by se hodil vyhledávač neutrálu (který ma Kawa). Takhle je to někdy jak hledání bodu G :). Ale když se chcípne, neutrál skočí snadno... Kvalty jsou ještě o něco blíže než u Kawi (viz deník motorky). Ve městě řadím většinou II. a III., výjimečně IV., u Kawi jsem měl při 50 km/h někdy i pětku. Ale to souvisí i s projevem motoru (viz dále).

Překvapily mne vibrace. A hned říkám (teda píši :)), že nikoli nepříjemně. Dvouvál při nižších otáčkách odměňuje jezdce (pozitivními) vibracemi, to každý ví. Ve vyšších otáčkách to setrvačné hmoty vyrovnávají. U Multistrády je ale přechod strašlivánsky abruptní (jako ráz na ráz :)). Do 3750 ot/min se klepe při přidání plynu jak ratlík (jak v jedné recenzi píší). Ne že by netáhla, ale člověku je to líto trápit. Vejš se najednou uklidní a táhne velmi plynule. Na nižší kvalty to překvapivě nevadí. Snad proto, že dosažení inkriminovaných otáček je otázkou sekundy či tak. Ale když jedete na nejvyšší kvalt 70 - 80 km/h to chvění vás trošku sere. Raději podřadíte. I to je důvod, proč jezdce motivuje jezdit na nižší kvalty a otáčky držet kolem 4000. Jinak táhne plynule až k omezovači, žádný "kopanec" krouťáku se nekoná (u Kawi je znát nárůst krouťáku nad ca 6500 ot/min; až tam začíná být opravdu zábavná).

Tahle Ducati má olejovou spojku. Pro pravověrné Ducatisti nic moc. Pro normálního člověka myslím praktičtější.

Brzdy perfektní. Hlavně předek brzdí hodně (ale plynule dávkovatelně), takže je potřeba s páčkou nakládati citlivě.

Světla: Když přepnete z tlumených na dálkové, tlumený "heligón" zhasne. Přijde mi to škoda. Kawa na dálková svítila oběma žárovkama a to samozřejmě rovnoměrněji osvětlí jak blízké okolí stroje, tak dálku. Nevím, proč to tak není i tady. Snad že by to alternátor nezvládal dobíjet (edit 06/2019: koukal jsem, že alternátor má mít 550 W. To je více než má třeba Škoda Felicia...takže by to asi měl zvládat dobíjet). Třeba se mi časem podaří propojit, aby taky svítily obě (a snad se mi teplem reflektóry neroztaví :)).

Žere o malinko více než Kawa. Tam jsem se na dlouhé jízdy pohyboval kolem 3,5 l / 100 km. U Ducinky jsem měl první spotřebu, když jsem si ji vezl z Tišic u Neratova do ČB, asi 185 km, 4,3 l / 100 km. Dnes jsem tankoval po druhé po 245 km a 4,5 l / 100 km. Na to, že šlo o většinou krátké jízdy, tak 5 až 30 km, myslím špica. Třeba se ještě naučím jezdit úsporněji i na delší vzdálenosti. Ale tak je to láska, žeááno, a ta stají vždy peníze :). Tohle ještě není nic hrozného.

Edit 06/2019: Tak se mi to úplně otočilo, Kawa nyní konzumuje více (ale vzhledem k tomu, že na ni jezdím tak 1/3 nájezdu jako na Ducati, tankuji po měsíci či déle a mnoho paliva se z nádrže odpaří, asi žádné překvápko)! Už dvakrát jsem měl na Ducince spotřebu kolem 3.3 l/100 km když jsem nádrž projel prakticky naráz (a pod 4 na dlouhé vzdálennosti naprosto pravidelně). Sice jezdím dost nemotorkářsky (z kopce třeba vymačkávám spojku), na dlouhých rovinkách si většinou držím na 6ku 5000 ot/min - tachákových 114 km/h, využívám setrvačnost, ale i tak. Myslím, že se za to nebojím zatahat a vytočit občas až skoro k omezovači, ale jen tam, kde vím, že nebudu muset rychle brzdit. Včera jsem jel České Budějovice - Železná ruda a zpět. Horská sedla jsem si docela užil, popředjížděl překážející auta, na GPS záznamu občas 120 - 130 km/h je. No a co myslíte? Ano, po návratu do ČB (celkově 303 km) jsem dotankoval do plné přesně 10 litrů což obnáší 3,3 l/100 km. Prostě celkem laciný výlet a musím přiznat, že Ducati není rozhodně nenasytná.

A na závěr vtipná příhoda: Když jsem se svou novou láskou chlubil "pazdrátům" (kolegové v práci), šli okolo dva naši údržbáři, také motorkáři a něco si mumlali. Když jsem dokončil svůj chvalozpěv, kamarád říká: "ale pánové na to měli jiný názor". Ptám se ho: "a co říkali?". "No že sis koupil italskou sračku s nejdražším servisem". :))).

Edit 06/2019: A v Deníku motorky se dočtete, že pánové měli celkem pravdu :). Ale přetěsnění spojky je maličkost a zatím se těším ze spolehlivosti nevídané. Snad to tak i vydrží.

Závěrem: Takto zábavnou motorku jsem ještě neměl. I když Honda NTV650 Revere byla první a proto samozřejmě nejlepší :)).

Mějte se a kolama k zemi! Chorcheee.

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
33.petr
33.petr napsal 12.07.23 v 12:57 10b.

Normik
Normik napsal 10.03.21 v 13:50 10b.

Paráááda

Čadil
Čadil napsal 16.02.19 v 20:29 10b.

chorcheee
chorcheee napsal 16.02.19 v 19:38

Díky, také jsem s pohodlím spokojen. Po 200 km v pohodě, jen jsem trochu vymrzlý (chvílema bylo 12 °C, ale na Vysočině kolem silnice kopa sněhu :).

chorcheee
chorcheee napsal 16.02.19 v 19:36

Díky, také jsem s pohodlím spokojen. Po 200 km v pohodě, jen jsem trochu vymrzlý (chvílema bylo 12 °C, ale na Vysočině kolem silnice kopa sněhu :).

Více komentářů



TOPlist