Surová, odolná, nenáročná...Královna pouště.
První dojmy - Při přesedlání z Transalpa 650 jsem čekal něco většího, výrazně hamatnějšího. AT mi okamžitě sedla do ruky, není vůbec větší, naopak. Daleko více kroska, při jízdě subjektivně menší, tvrdší, užší.
Motorku bych doporučil pro - Pro všechny kteří chtějí univerzální a nenáročnou motorku s jedinečným vzhledem. AT je prostě ikona.
Doplňky na motorce - Něco by se našlo. Musím vyřešit kontrolku rezervy místo kohoutkovému systému u RD07. A zálohovat dvě slabiny AT - regulátor a palivové čerpadlo.
Recenze
Africa Twin 750 byla od začátku snem a Transalp 650 kompromisem. Na TA jsem se naučil co se dalo, objel půl Evropy a získal zálibu jízdy v terénu. S TA jsem neměl nikdy zásadní problém v terénu ani stačit silničkářům při broušení stupaček. AT moje možnosti posunula ještě dále. Podobný, nezáludný motor, který vás nikdy nenechá v nouzi, vyšší zdvihy, světlá výška a malinko koní k tomu.
Celkově nemohu potvrdit tvrzení v diskuzích že AT postrádá prostor a pohodlnost TA. I když to asi neplatí pro zadní místo, kde se žena na AT více bojí. Proti TA je výrazně vyšší sedlo, což je velmi rychle návykové. Jinak si na nic nemůžu stěžovat. Naopak se zdá, že skromnější sedlo mi bude na cestování vyhovovat více. Celkově v ruce působí AT lehčím a pružnějším dojmem a větší ovladatelností. Naopak TA o moc lépe odpouští vrtění spolujezdce a drobné chyby při manévrování.
Při servisu se mi zdá AT ve srovnání s TA festovněji udělaná a servisu přístupnější. Spousta věcí jde jednodušeji než jsem byl zvyklý.
V terénu je nějaký centimetr zdvihu hodně znát. Najednou nechodím předkem doraz, kde jsem chytal spodkem projedu a tam kde si TA poradil už jen plynem, jde AT stále ještě řídit.
Pěkně stručně porovnáno