Tak nastala doba na repasi vidlic na Sportce. Trochu kroužkují, investice to není nijak závratná, tak hurá do toho. Vidlice mi udělá kamarád Kuba, má s tím zkušenosti a také dílnu, kde motorku vyvěsí.
Motorku jsem mu odvezl, demontáž zdárně proběhla, brácha nakoupil gufera a olej. Kubovi jsem udělal výtah ze servisního manuálu, aby měl správná množství oleje a tak podobně ... Potud bylo všechno v klidu.
V pátek volám, kdy si můžu přijet. Jo, stav se odpoledne, poskládáme to s bráchou a budeš to mít připravený. OK, přijel jsem a Kuba povídá, hele je to dobrý, ale jedna vidle netlumí ... . Říkám, dobrá, tak ji ještě jendou rozhoď a kouknem na to. Rozdělali jsme, prošel jsem všechno, pročistil, profoukal, sestavili jsme a ejhle, netlumí stejně . Volám dalšího kamaráda, Jirku. Ten motorky dělá už asi sto let. Jen se mi směje a říká, že některé motorky to tak mají. Tlumí jen jedna vidlice. Nejdřív jsem trochu zaskočený, ale pak si vzpomenu, že na cyklo vidlích je to tak normální. Jedna pruží, jedna tlumí. Poskládáme, jedu to projet, všechno se zdá celkem OK. Rozhodně lepší než předtím.
Jen mi vrtá hlavou, proč mají seřizovací šroubky obě vidlice. No, nedalo mi to a pátral jsem a pátral a pátral. No a dopátral se. Jde o chybu v servisním návodu. V návodu pro Sport 1200 2V jsou totiž popsané vidlice z Brevy a ne ze Sportky. A ty jsou jiné. Mají, mimo jiné, seřizování předpětí pružiny, což Sportka nemá. A co je důležité, mají i jinou velikost olejové náplně - Breva má jen 400ccm!
Správné vidlice jsou popsány v manuálu pro Sport 1200 4V od roku 2009.
- Správné množství oleje je 480ccm na vidlici.
- Správný návod přidávám do manuálů : http://www.motorkar...ader.php?cfile=slhgm
- Správné nastavení vidlic jsem přihodil také : http://www.motorkar...ader.php?cfile=rkgfk
Jen pro pořádek, tlumí obě vidlice. Pravá tlumí nahoru, levá dolů. Tedy na pravé vilici se nastavuje odskok, na levé potom útlum.
-
Vidlice Sport 1200 s odkrytými seřizovacími šroubky (bez čep
-
Vidlice Sport 1200 s čepičkami s ptákem
-
Vidlice Breva 1100