"New Concept" od Hondy je praktická motorka s malou spotřebou ideální pro denní ježdění do školy nebo do zaměstnání.
Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
Honda CB 500F: Neměla kufr v nádrži..
První dojmy - Skvělý zátah motoru v nízkých otáčkách, při sportovnější jízdě je potřeba hodně řadit. Výborná ovladatelnost díky nízkému těžišti zejména v nižších rychlostech. Odkládací prostor překvapil svým objemem a praktičností.
Motorku bych doporučil pro - Pro začínající jezdce a lidi na každodenní ježdění, kteří nechtějí skútr.
Doplňky na motorce - Širší řídítka, padací rámy GIVI, stavitelné páčky, koncovka výfuku LeoVince Carbon, pancéřové hadice
Recenze
Stroj jsem vybral zejména kvůli tomu, že jsem chtěl každodenní dopravní prostředek na ježdění po městě a kratší výlety po okolí. Zalíbil se mi hlavně koncept úložného prostoru integrovaného v místě kde mají ostatní motorky nádrž. Zejména při ježdění po městě jsem tento prostor používal neustále.
Motor je u tohoto typu motorek trochu nestandartní, omezovač otáček je v 6 500 ot./min a táhne od nízkých otáček. Spotřeba se ze začátku pohybovala kolem 4 l/100km, při delších výletech se skupinou silnějších motorek okolo 5,5 l/100 km.
Obrovskou předností motorky je její ovladatelnost, ta se dá v nízkých rychlostech srovnávat se skútrem nebo snad s mopedem. Ta mě na motorce hodně bavila a zejména při proplétání se hustým provozem ve městě nebo i při jízdě na okruhu v Písku a v Alpských passech.
Brzdy pro běžný provoz stačí, nicméně při ostřejší jízdě (např. okruh) vadnou. Přední kolo má přeci jen jeden kotouč.
Motorka mě toho spoustu naučila a jako každodenní dopravní prostředek fungovala výborně. Nicméně výkon 35 kW začne být dříve nebo později málo a ani úložný prostor to nezachrání.
Dobrá volba do začátku...